Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد کرمی صبح سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اظهار داشت: در بحث ویروس کرونا، اولویت نخست ما در آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش آموزان است و سپس قطع نشدن جریان آموزش برای ما اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: با افزایش اطلاعات، کاهش اضطراب و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد که با همکاری فرهنگیان و خانواده‌ها از این بحران عبور خوایم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برای ارتقای کیفیت سلامت و بهداشت مدارس با وجود اینکه مدارس در دوره تعطیلی قرار دارند اما همه مدارس استان ضدعفونی شده‌اند.

آموزش فرهنگیان

وی افزود: برای افزایش اطلاعات فرهنگیان یک دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از بیماری‌های تنفسی حاد در چهار کلاس و با ظرفیت شش هزار نفر برنامه ریزی شده که تا کنون ۵ هزار فرهنگی استان در این دوره ثبت نام کرده‌اند.

کرمی ادامه داد: با وجود اینکه مدارس تعطیل هستند اما با تلاش همه معلمان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت جریان آموزش در استان قطع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران مدارس می‌خواهیم متناسب با این شرایط بحرانی و بر اساس امکانات موجود، برنامه ریزی کرده تا به وضعیت آموزشی دانش آموزان لطمه وارد نشود.

جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان

کرمی گفت: برای استمرار فعالیت یادگیری و جبران بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان به دلیل تعطیلی مدارس ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه‌های آموزش به صورت زنده و هفته آینده به صورت ضبط شده از شبکه آموزش در حال پخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مدرسه مجازی به تعداد ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در کل کشور است.

وی افزود: در استان نیز به منظور دسترسی بیشتر دانش آموزان و همکاران به محتوای آموزشی و فیلم‌های آموزشی، اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی برای پخش زنده فیلم‌های آموزشی با تدریس آموزگاران، دبیران و هنرآموزان برگزیده استانی کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دوره ضمن خدمت در چهار کلاس به ظرفیت شش هزار نفر در نظر گرفته شده که تا کنون پنج هزار نفر از فرهنگیان استان در این دوره شرکت کرده‌اند.

آموزش قطع نمی‌شود

وی اظهار داشت: اگر در روستا یا مناطقی اینترنت وجود ندارد، معلمان برای قطع نشدن فرایند آموزش به آن روستا اعزام شوند.

کرمی بیان کرد: بنای ما معلم محوری است. سرگروه‌های آموزشی بر فعالیت مجازی معلمان نظارت کرده و ابتکارات و خلاقیت‌ها را رصد کنند.

وی ادامه داد: اولیا نقش مهمی در آموزش دارند و در این ایام که دانش آموزان در منزل هستند انتظار داریم اولیا در فرایند آموزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با وجود اینکه دانش آموزان در مدارس حضور ندارند، اما مدیر و معاونین در مدارس حضور داشته باشند تا معلمان بتوانند از امکانات مدرسه برای تدریس مجازی استفاده کنند.

کد خبر 4868932

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت آموزش و پرورش استان بوشهر مدرسه مجازی بوشهر ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب گرگان تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد بارش باران شیراز بیرجند مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است