Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدافعان سلامت در شرایط بحرانی امروز با ایثارگری در خط مقدم نظام سلامت بوده با وجود دلتنگی برای خانواده، سنگر را ترک نکرده و همچنان مقاومت می‌کنند.

خبرگزاری شبستان _ رشت، سمیه بشارتی؛ با شیوع کروناویروس در کشور، گیلان نیز به‌مانند دیگر استان‌های کشور درگیر این بیماری است و بعد از قم، این استان کانون کروناویروس کشور شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها طبق توصیه‌های صورت گرفته وزارت بهداشت و درمان مراودات اجتماعی محدود و از فاصله یک متری باید انجام شود زیرا دست دادن و روبوسی یکی از مهمترین راه‌های انتقال ویروس اعلام شده و این ارتباطات اجتماعی طبق سفارش‌های صورت گرفته در محدودترین حالت بوده و یا قطع شده است.

در این شرایط بحرانی که مردم از احوال‌پرسی با یکدیگر نیز هراس داشته و ترس واضطراب امنیت روانی مردم را مختل کرده است، سربازان سفیدپوش وطن با دست‌های مهربانشان التیام‌بخش بیماران‌ کرونا ویروس هستند. پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم نبرد در جبهه مهربانی سنگر گرفتند.

فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این روزهای مدافعان سلامت که روزهاست بی‌خبر از خانه و خانواده خود در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، ستودنی است. سفیدپوشانی که با وجود دلتنگی به پیشواز خطر رفته و سنگر را ترک نکردند و سلامت مردم را اولویت بر خود می‌دانند.

در رشت بیمارستان رازی به عنوان مرکز درمان بیماری کرونا ویروس است و رزمندگان سفیدپوش این بیمارستان در حال نبردی سخت هستند، در این روزهای بحرانی با حضور دراین مرکز درمانی جویای حال پرستاران شده و با صدیقه عبداللهی مدیر پرستاری مرکزآموزشی و درمانی رازی رشت و دو تن از پرستاران بحران این بیمارستان گفت و گو کردیم.

 

*فعالیت ۳۰۰ نیروی پرستاری در بیمارستان رازی رشت/ از سرمایه‌های درمان حفاظت شود

«صدیقه عبداللهی» با بیان اینکه هر سرماخوردگی کرونا نیست، اظهار کرد: در این شرایط فوق العاده، کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان رازی برای سلامتی بیماران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

 

مدیر پرستاری مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند گفت: کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان رازی شبانه روز در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

عبداللهی اذعان کرد: در شرایط فعلی مردم آرامش را حفظ کرده و با همکاری، رعایت نظافت و ضدعفونی کردن از شیوع این بیماری حاد جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۵ سال سابقه فعالیت در کادر پرستاری دارد، افزود: با آغاز این بحران کادر پرستاری در خط مقدم نظام سلامت قرار داشته و شبانه روز در حال ارائه خدمات و  ایجاد حفظ آرامش بیماران هستند.

 

مدیر پرستاری مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت تصریح کرد: دغدغه اصلی مدافعان سلامت در این موقعیت بحرانی کمبود تجهیزات حفاظتی کادر پرستاری و پزشکی در مقابله این بیماری واگیردار است. 

 

عبداللهی با اشاره به اینکه برخی از کمبودها رفع شده اما کافی نیست، گفت: اگر کادر درمان حفاظت نشود و این قشر توانمند به دلیل کمبود تجهیزات بیمار شوند، شرایط درمانی جامعه با مشکلات جدی مواجه  شده و ایمنی سلامت جامعه مختل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: از مسئولان کشوری خواهشمندم  تجهیزات را در زمان مقرر به کادر درمان گیلان برسانند.

 

مدیر پرستاری مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت با بیان اینکه استرس و اضطراب سیستم ایمنی فرد را ضعیف می‌کند از عموم مردم خواست حتی‌الامکان در منزل مانده و از حضور در مکان‌های پرجمعیت و عمومی خودداری کنند تا هرچه سریع‌تر شاهد کاهش و ریشه‌کنی این بیماری در استان باشیم.

 

عبداللهی به سرمایه‌های ارزشمند کادر پرستاری اشاره و اذعان کرد: برخی از پرستارها که در حال حاضر در بیمارستان رازی فعال هستند به پرستارهای بحران کشور معروف بوده و فعالیت در همه عرصه‌ها از جمله اعزام به کربلا در راهپیمایی اربعین حسینی، زلزله و سیل و..... را در پرونده کاری خود دارند.

 

وی ادامه داد: اگر از این سرمایه‌های کادر درمان حفاظت نشود نظام سلامت در برابر بحران‌ها عاجز خواهد ماند.‌

 

مدیر پرستاری مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نیروی پرستاری در بخش‌های مختلف بیمارستان رازی رشت در مقابله با کرونا ویروس فعال هستند.

 

*به هیچ وجه با بیماران کرونایی در بیمارستان ملاقات نداشته باشید

«ناهید رحمتی» با ۱۵ سال سابقه پرستاری به شرایط حاد بیماری کرونا ویروس در بیمارستان رازی اشاره و اظهار کرد: در این روزها شاهد ورود بی‌سابقه بیماران به بیمارستان رازی رشت هستیم.

 

این پرستار فعال با بیان اینکه بیشتر پرستارهای بیمارستان رازی در این شرایط بحرانی منزل نمی‌روند و شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند گفت: از همه مردم می‌خواهم که به هیچ وجه با بیماران کرونایی ملاقات نداشته باشند چون با ورودشان به محیط بیمارستان هم فعالیت پرستاران را مختل کرده و هم ویروس را از بیمارستان به مکان‌های دیگر از جمله منزل انتقال می‌دهند.

 

رحمتی اذعان کرد: با توجه به اینکه بارها به ملاقات‌کنندگان هشدار می‌دهیم اما متاسفانه با رفتارهای توهین‌آمیز مواجه می‌شویم.

 

وی با اشاره به اینکه یک دختر چهار ساله دارم اما چند روزی است که به دلیل وضعیت بحرانی بیمارستان نتوانستم دختر و خانواده‌ام را ببینم و سخت دلتنگ آنها هستم گفت: همکاری و رعایت توصیه‌های بهداشتی روند انتشار این ویروس را در جامعه کاهش می‌دهد.

 

این پرستار فعال بیمارستان رازی رشت به مشکلات و کمبود تجهیزات ویژه برای کادر پرستاری و پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر برای کادر پرستاری و پزشکی مشکل سلامتی ایجاد شود واقعا افرادی جایگزین نداریم از  مسئولان خواهشمندیم که به فکر سلامت کادر پرستاری و پزشکی باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نیروهای جوان تازه وارد در کادر پرستاری نیز در این شرایط به‌صورت شبانه‌روز درحال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: از مسئولان کشوری خواهشمندیم که لباس‌های ویژه از جمله دستکش و عینک‌های محافظ  را هر چه سریع‌تر به بیمارستان رازی رشت که مرکز درمان مقابله با کروناویروس است، انتقال دهند.

 

وی به نقش رسانه‌ها در این شرایط بحرانی اشاره و اذعان کرد: رسانه‌ها با انعکاس گزارش و خبر از مردم درخواست کنند در منزل بمانند و اگر بیمار کرونایی بستری دارند از ملاقات آن صرف نظر کنند. 

 

رحمتی به ایجاد انگیزه در کادر پرستاری نیروی‌های جوان اشاره و اظهارکرد: مسئولان به قشر جوان تازه وارد به عرصه پرستاری توجه کرده و تجهیزات مورد نیاز کادر پرستاری به اندازه مورد نیاز در این شرایط بسیار حاد و بحرانی مهیا و در دسترس کادر درمانی قرار دهند.

 

*مردم از بیماری کرونا ویروس ترس و وحشت نداشته باشند

«مریم صدیق» باسابقه ۱۸ سال سابقه در لباس سفید پرستاری اینگونه اظهار کرد: مردم ترس و وحشت از بیماری کرونا ویروس را از خود دور کنند.

 

این‌پرستار فعال بیمارستان رازی رشت با اشاره به اینکه در این شرایط حاد همه پرسنل بیمارستان بیش از دو شیفت در حال فعالیت هستند، گفت: برخی از بیماران به محض شنیدن آزمایش مثبت کرونا دگرگون شده و فکر می‌کنند بیماری بسیار خطرناکی است در حالی که اینگونه نیست.

 

وی تصریح کرد: رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق داشته باشند و در کاهش استرس و اضطراب در جامعه بکوشند.

 

صدیق با وجود فشارکاری در حالی که لبخند به لب داشت خاطر نشان کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی و توجه به ارتباطات روزمره از گسترش این بیماری واگیر در جامعه جلوگیری خواهند کرد.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا ویروس پرستار بیماران کادر پرستاری و پزشکی بیماری کرونا ویروس بیمارستان رازی رشت شرایط بحرانی شبانه روز کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی گفت: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.
رئیس دانشگاه رازی افزود: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.
وی اظهار داشت: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.
رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند. 

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز