Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@07:28:30 GMT

حال و هوای این روزهای دانشگاه صنعتی قم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۱۲۰

حال و هوای این روزهای دانشگاه صنعتی قم

ایسنا/قم رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی وضعیت حال وهوای این روزهای دانشگاه راتشریح کرد.

حال و هوای روزهای پایانی سال دانشگاه صنعتی قم اززبان ریاست دانشگاه

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه دکتر رضائی نور در پیامی وضعیت حال وهوای این روزهای دانشگاه راتشریح کرد:
بسمه تعالی
بر اساس خط مشی های ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت و استاندار محترم فعالیتهای دانشگاه در بازه زمانی 10 تا 28 اسفندماه به گونه ای برنامه ریزی شده است که فعالیت های جاری دانشگاه به بهترین شکل ممکن تداوم یافته و از راهکارهای جایگزین نظیر آموزشهای مجازی و دورکاری بمنظور جبران زمان از دست رفته به شرح زیر استفاده شود:
1- الکترونیکی نمودن فرایندهای دانشگاه: از سال گذشته برنامه ریزی برای الکترونیکی شده فرایندهای دانشگاه آغاز شده و مدتی است فرایندهای اداری و ستادی دانشگاه کاملا الکترونیکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تعریف فرایندها در بستر وب نیاز به حضور ارباب رجوع حداقل شده است. پس از شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی برای پیگیری الکترونیکی و عدم مراجعه به دانشگاه به نحو مناسب در وبسایت و کانالهای خبری دانشگاه انجام شده است و هر یک از دانشجویان و یا ارباب رجوعان محترم می توانند از طریق میز خدمت الکترونیکی یعنی از بستر وبسایت دانشگاه کلیه درخواست های خود را بصورت الکترونیکی ارسال نمایند و به درخواست های ایشان در اسرع وقت رسیدگی و پاسخ داده می شود.
2- برگزاری کلاسهای درس بصورت الکترونیکی: کلیه هماهنگی های لازم برای برگزاری کلاسهای درس بصورت الکترونیکی در زمان کوتاهی انجام پذیرفت و از روز شنبه هفته جاری کلاسهای درس بصورت الکترونیکی در حال اجراست. میزان همکاری و استقبال دانشجویان عزیز و اساتید محترم در این طرح مطلوب و شایسته تقدیر است.
3- برگزاری جلسات کاری بصورت مجازی: با اقدامات صورت گرفته توسط حوزه انفورماتیک دانشگاه، از هشتم اسفندماه امکان برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم و جلسه هیات رییسه بصورت مجازی برگزار شد. به این ترتیب تا عادی شدن شرایط امکان برگزاری کلیه جلسات بصورت مجازی وجود دارد.
4- تقلیل ساعت حضور کارکنان: با هدف حفظ سلامت کارکنان دانشگاه و کاهش مدت حضور در دانشگاه، به استناد تبصره 2 ماده 28 آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی و همسو با بخشنامه ارسالی از سوی استانداری قم، با توجه به شرایط خاص پیش آمده، ساعت کار اداری دانشگاه تا پایان اسفندماه (مگر در شرایط تغییر وضعیت و بازگشت به حالت عادی) از ساعت 9 لغایت 12 تعیین و ابلاغ شد.
5- امکان بهره مندی حداکثری از مرخصی استحقاقی: مقرر شد با برنامه ریزی وظایف و فعالیت های باقیمانده در انتهای سال و با توجه به عدم حضور دانشجویان امکان استفاده حداکثری کارکنان از مرخصی استحقاقی فراهم شود. همچنین برای همکارانی که تا پایان سال مانده مرخصی استحقاقی کافی ندارند (بر اساس تبصره 4 ماده 55 آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی که تقویم سالیانه دانشگاه از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد می باشد) نیز امکان استفاده از پانزده روز مرخصی استحقاقی متعلق به شش ماه اول سال 1399 فراهم شده است
6- ضدعفونی نمودن فضای دانشگاه: فضای عمومی دانشگاه در روز جمعه به صورت کامل ضدعفونی شده و در خلال ساعت کاری نیز چند نوبت تمامی دستگیره ها، کلیدهای های روشنایی و آسانسور و سایر نقاط پرکاربرد ضدعفونی می شوند. فرایند ضدعفونی محیطی دانشگاه در طول هفته نیز ادامه خواهد داشت
7- الزام همکاران به رعایت اصول بهداشتی: به همکاران دانشگاه توصیه اکید شده است که با ماسک و دستکش در محیط کار حاضر شوند و به همکارانی رعایت اصول بهداشتی نمیکنند تذکر داده می شود.
8- قطع موقت سیستم کنترل حضور اثر انگشتی: سیستم اثر انگشت حضور و غیاب قطع، و حضور غیاب بصورت دستی انجام می شود
9- توقف فعالیتهای سلف سرویس و آبدارخانه ها: با هدف حفظ سلامت کارکنان و با اطلاع قبلی (ضمن کاهش ساعت کاری کارکنان)، ارائه خدمات در آبدارخانه ها، سلف سرویس، بوفه و غذاخوری دانشگاه متوقف شده است. همکاران دانشگاه در صورت ضرورت می توانند صرفا با رعایت کامل مسائل بهداشتی وسائل شخصی و پذیرایی به همراه داشته باشند.
در انتها لازم میدانم از زحمات همکاران بخشهای مختلف خصوصا همکاران حوزه های فناوری اطلاعات، اداری و پشتیبانی و آموزش دانشگاه که کمک شایانی در انجام تمهیدات فوق الذکر داشتند تقدیر و تشکر ویژه نمایم. انشالله بتوانیم این ایام پایان سال را با حداقل آسیب ها و حداکثر بهره وری ممکن به پایان برسانیم و برای شروع سال آینده آماده شویم.
من الله التوفیق

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بصورت الکترونیکی مرخصی استحقاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران

  ایران در سال‌های گذشته علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های خارجی در هفته جاری اقدام به برگزاری نمایشگاهی کرد تا تجار خارجی بتوانند توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران را ببینند و از آن مطلع شوند. درباره این نمایشگاه گزارشی تهیه کرده‌ایم که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید. 
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران همزمان با اجلاس ایران و آفریقا در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه تجار ۱۰۰ کشور حضور داشتند و ۸۸ کشور علاوه بر تجار، مسئولان‌شان نیز از این توانمندی‌ها بازدید کردند. این نمایشگاه از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با معرفی محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی برگزار شد. حضور بیش از ۲۲۳۰ بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر از ۸۸ کشور جهان از دستاوردهای این نمایشگاه بود. آن‌طور که ‌مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده حدود ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری در این نمایشگاه منعقد شده و این توافق‌ها در یک فرآیند یک تا دو ساله به قرارداد و ایجاد فرصت تجاری منجر می‌شود.از جمله نکات قابل توجه در این نمایشگاه رشد ۲۰ درصدی نسبت به بازدید و فضای نمایشگاهی بود. این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی برگزار شد که در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف کردند. 
   
استقبال همسایگان
در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور تجار خارجی از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای آفریقایی، چین، روسیه و ... کاملا محرز است به‌طوری که به هر غرفه‌ای که مراجعه می‌کنید تعدادی از این افراد در حال گفت‌وگو با مسئولان غرفه هستند و به عبارتی فضای نمایشگاه در مقایسه با بسیاری از نمایشگاه‌هایی که تاکنون در این محل برگزار شده بسیار پرشور و زنده‌تر است.به گفته یکی از بازدیدکنندگان افغانستانی، ایران یکی از کشورهای مهم منطقه به لحاظ تجاری و سیاسی محسوب می‌شود، بنابر این تیم آنها از یک شرکت ساختمانی در افغانستان برای کسب اطلاعات در زمینه ساخت و ساز به ایران آمده است و گفت‌وگوهایی نیز با چند شرکت فعال ایرانی انجام داده‌اند.یک بازدید‌کننده از کشور تونس نیز گفت: برای بار اول است که به ایران آمده‌ام و وارد‌کننده تجهیزات کشاورزی هستم، دستاوردهای ایران در بخش‌های مختلف صنعتی برای من بسیار شگفتی‌آفرین است و امیدوارم بتوانم باز هم به ایران بیایم. از قبل شنیده بودم که ایران کشوری بزرگ و زیباست اما مشاهده آن چیز دیگری است.
   
تقاضای کشورهای آفریقایی و عربی برای خرید پنل خورشیدی از ایران
‌یک تولید کننده پنل خورشیدی در خصوص استقبال کشورهای مختلف از این تولید صنعتی در کشور گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مواجه شد.‌وی بیان کرد: مذاکرات زیادی در این نمایشگاه با تجار مختلف از کشورهای تونس، عمان، عراق، پاکستان، افغانستان داشته‌ایم و تجار این کشورها برای خرید پنل‌های خورشیدی از ما ابراز تمایل کرده‌اند.‌این فعال اقتصادی گفت: تولید‌کنندگان با چالش‌های بسیاری از جمله تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن، تامین و تخصیص ارز، عدم همکاری گمرک برای ترخیص به موقع کالا و ... مواجهند که لازم است دولت این مسائل را رفع کند تا یک تولید کننده با خیال آسوده به تولید ادامه دهد.در نمایشگاه امسال یک تولید‌کننده تایر و تیوب موتورسیکلت گفت: اکسپو زمینه‌ای برای آشنایی کشورهای مختلف و همچنین کشورهای آفریقایی با صنایع ایران است از طرفی کشورهای آفریقایی نیز با توجه به دارا بودن مواد معدنی فراوان بسیار مورد توجه ما هستند اما به عنوان یک تولید‌کننده برای صادرات با چالش‌های بسیاری مواجه هستیم که یکی از آنها عدم ثبات در قیمت‌ها به دلیل تغییرات مداوم نرخ ارز و مواد اولیه است.یکی از زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل کالا بین ایران و آفریقا حمل بار از طریق کشتی است که در این زمینه شرکت کشتیرانی خطوط منظم کشتیرانی را راه‌اندازی کرده است و جالب این‌که حمل بار از محل کارخانه انجام می‌شود. اما با توجه به این‌که واردات از کشورهای آفریقایی به ایران محدود است یکی از معضلات این است که این کشتی‌ها برای برگشت اغلب بار به اندازه کافی ندارند.‌

وعده صادق، نماد قدرت ایران
عباس علی‌آبادی، وزیر صمت گفت: این نمایشگاه و اقدامات دیگری که دولت بعد از وعده صادق انجام داد نشان اقتدار کشور بود و فکر می‌کنم یکی از دلایل استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه همین بود. وی همچنین بیان کرد: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌گویند مطمئن هستیم که شما قدرتمند هستید و ما به خاطر اقتدار شما آمده‌ایم.‌به گفته عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان «هدف ما در این نمایشگاه این است که شناخت متقابلی صورت گیرد؛ از آنچه آنها می‌خواهند و آنچه ما داریم و آنچه ما می‌خواهیم به آنها معرفی کنیم.»

دیگر خبرها

  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • جشن برآورده شدن آرزو‌های ایتام و محسنین در بهشهر
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران