Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:20:21 GMT

تلاش خادمان امامزاده برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۲۵۴

تلاش خادمان امامزاده برای مقابله با کرونا

‍‍‍‍‍‍

کادر اجرایی آستان مقدس آقا پلا سید و آقا بسمل ساداتشهر رامسر اقدام به تولید ماسک و توزیع بین زائران و ضدعفونی کردن روزانه صحن این امام‌زاده برای جلوگیری از شیوع کرونا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مازندران اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی سراسر استان آغاز شد ولی محدودیت و کمبودهایی نظیر کمبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این برهه از زمان که همه نگران ابتلا به این ویروس بدون درمان هستند، برخی در شهر یا روستا قلب‌شان برای هم‌نوعانان می‌تپد، عده‌ای دیگر هم در مکان‌های پرتردد و خطرناک مشغول خدمات‌رسانی هستند که به جرأت می‌توان گفت به نوعی ایثار می‌کنند.

در پی کاهش حضور مردم در مکان‌های شلوغ آن هم با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، اختلال در کار بسیاری از مشاغل به‌وجود آمده و بیشتر مردم سعی می‌کنند از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کرده و به مکان‌های مختلف سفر نکنند.

اما ناگفته نماند که در مقابله با این ویروس در درجه اول حفظ روحیه و دوری از استرس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مردم مسلمان و ولایت‌مدار استان مازندران هم در مواجهه با مشکلات و بن‌بست‌ها با تکیه بر اعتقادات دینی و حضور در اماکن مذهبی از نظر روحی به آرامش می‌رسند تا با بدون دغدغه به زندگی عادی برگردند.

یکی از این مکان‌های مذهبی در استان مازندران در شهر توریستی رامسر، آستان مقدس آقا پلاسید و آقا بسمل ساداتشهر است که بین جنگل و دریا قرار دارد، و هر روزه میزبان بسیاری از مردم شهر و گردشگران از مکان‌های دیگر است.

 

 

طی گفت‌وگویی که با سید رضا شفاعی مدیر اجرایی آستان مقدس آقا پلا سید و آقا بسمل ساداتشهر داشتیم، مطالب جالبی در مورد حال و هوای این روزها در این آستان مقدس  بیان کرد، که می‌توان مقایسه جالبی بین  قبل از شیوع کرونا و بعد از نفوذ آن به استان مازندران انجام داد.

* اینجا آستان آقا پلا سید و آقا بسمل ساداتشهر رامسر!

آیت سیدعلی ملقب به پلا سید فرد بزرگی بود که با ۷۲ نسل به امام سجاد (ع) برمی‌گردد، آقا بسمل نیز عارفی در همین منطقه بود که تحصیلات علوم دینی می‌کرد و در زمان فراغت از تحصیل در مسابقات کشتی فلج شده و سپس خانه‌نشین شد، اینجا بود که مراتب سلوک و عرفان را طی کرده و به جایگاه کرامت رسید تا جایی که بیماران را شفا می‌داد، ایشان مریدانی دارد که از کشورهای خارجی برای زیارت به این مکان سر می‌زنند.

 

 

پس از انتشار اخبار مبنی بر شیوع ویروس کرونا، کادر اجرایی این آستان مقدس که حدود ۱۰ نفر از افراد جوان هستند، با انجام هزینه از محل نذورات این آستان، هر روز فضای داخلی و درهای ورودی را با مواد مخصوص ضدعفونی می‌کنند.

* اقدام قابل تحسین کادر اجرایی این امام‌زاده

 شفاعی می‌گوید: با توجه به اینکه در شهر ما ماسک کم است، از طرف نذورات مردم بودجه تولید ماسک را تهیه کردیم که با همکاری شبکه بهداشت و درمان و خادمان رورانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ ماسک تهیه و تولید می‌شود که به‌صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

بر ورودی صحن اصلی این امامزاده بنرهایی حاوی نکات بهداشتی بر روی ضریح جهت یادآوری رعایت نکات بهداشتی به زائران نصب شده، البته تعداد زائران با توجه به دستور وزارت بهداشت مبنی بر کاهش تردد کم شده است، ولی متولیان این آستان آماده خدمات‌رسانی در بحث پیشگیری از ابتلا و سرایت ویروس کرونا هستند.

 

 

مدیر اجرایی آستان مقدس آقا پلاسید و آقا بسمل ساداتشهر از ضدعفونی کردن مستمر و روزانه این امامزاده خبر داد و وعده می‌دهد که با امکانات در دسترس تا جایی که بتوانند به رفع نیاز ماسک در سطح شهر کمک کنند.

* تا زمانی که ماسک فراوان شود تولید داریم!

طبق گفته‌های این جوان در سطح شهر رامسر به هر داروخانه‌ای که مردم مراجعه می‌کنند ماسک وجود ندارد، بر همین اساس، این تیم اجرایی تا زمانی که مشکل کمبود ماسک حل شود کار تولید و توزیع ماسک را ادامه خواهند داد، تولید ماسک روزانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ ماسک که بین زائرین توزیع می‌شود حدود ۸۰ الی ۹۰ مورد در صحن آستان و مابقی در طول شب در سطح شهر در بین مردم پخش می‌کنند.

* توزیع بسته عیدی مقابله با کرونا بین زائران

 و اما بشنوید از برنامه‌های نوروزی که در این آستان قدیمی و مقدس برپا است، اجرای طرح آرامش بهاری، برپایی خیمه معرفت، پاسخ به سؤالات شرعی از برنامه‌های هر ساله این تیم اجرایی است ولی امسال ویژه برنامه توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده به همراه بروشور توصیه‌های بهداشتی اجرایی خواهد شد.

 

 

گفتنی است که مسیر امام‌زاده بر سر راه مسافران قرار دارد و تا دریا و جنگل فاصله کمی دارد، از طرفی در وسط شهر قرار گرفته که از مراکز خرید هم خواهد بود، خدماتی چون سرویس بهداشتی هم برای رفاه زائران به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود، که در حال حاضر این مکان روزانه ضدعفونی می‌شوند.

و اما جالب‌تر از همه اینکه مکان تولید ماسک‌ها در قسمت اتاق نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف است که در قسمتی از محوطه این امام‌زاده قرار دارد البته این نمایشگاه فعال بوده ولی برای جای‌گذاری چرخ خیاطی و لوازم دیگر برای تولید ماسک از بخشی از آن استفاده شده است.

 

 

به گزارش فارس، تولید روزانه ماسک و توزیع بین زائران و مردم، ضدعفونی کردن فضای داخلی و بیرون این امامزاده از اقدامات غیر قابل پیش‌بینی و ضروری در این برهه از زمان است که گروه اجرایی این آستان مقدس با رضایت کامل و با جان و دل و قطعاً صرف انرژی مضاعف در حال انجام آن هستند.

این قبیل اقدامات جای تحسین دارد چرا که مردم برای تمسک و آرامش روحی در این مکان حضور پیدا می‌کنند زمانی که از بابت کنترل این ویروس و رعایت نکات بهداشتی از جانب دیگران اطمینان داشته باشند نگرانی در مورد ابتلای به ویروس کاهش می‌یابد.

گزارش از زری طاهری

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/د

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مازندران زائران امامزاده کرونا استان مازندران تولید ماسک امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود