Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح برای کنترل بیماری‌های واگیردار و کاهش استرس مردم ایجاد و سیستمی حمایتی از خانواده خواهد بود؛ بنابراین تیم‌های درمان به صورت همگانی درب تمامی خانه‌ها حضور نمی‌یابند و تنها با مراجعه تلفنی اعضا خانواده به محل اعزام می‌شوند.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون بازدید تیم‌های پزشکی از مردم درب منازل اظهار کرد: قاعده این طرح به صورتی است که زمان اپیدمی شدن بیماری‌های واگیر دار و در حالت قرنطینه قرار گرفتن شهرها از مردم خواسته می‌شود از منازل خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم سلامت جامعه باید فعال شود تا مردم بدون مراجعه به بیمارستان‌ها، سلامت افراد مشکوک خانواده سنجیده شود.

وی افزود: این طرح باید به صورتی اجرا شود که در ابتدا متخصصان سلامت جامعه در مراکز بهداشتی مستقر می‌شوند و در صورت مراجعه تلفنی خانواده‌ای مشکوک به بیماری، جهت اطمینان بخشی به خانواده، اکیپی مجهز از مرکز سلامت به درب خانه اعزام می‌شود و در محلی مناسب تک تک اعضای خانواده مصاحبه اولیه می‌شوند و در صورت تشخیص سالم بودن اعضا، آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری انجام گیرد؛ اما در صورتی که فردی از اعضای خانواده مشکوک بود، فرد مبتلا یا در خانه بستری می‌شود و یا همانجا با سرویس ویژه انتقال بیماران تماس و به طور مستقیم به اورژانس مربوطه اعزام می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح برای کنترل بیماری‌های واگیردار و کاهش استرس مردم ایجاد و سیستمی حمایتی از خانواده خواهد بود؛ بنابراین تیم‌های درمان به صورت همگانی درب تمامی خانه‌ها حضور نمی‌یابند و تنها با مراجعه تلفنی اعضا خانواده به محل اعزام می‌شوند.

کد خبر 413310

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق

به گزارش صدای ایران از ایسنا،علی شمسی اظهار کرد: عصر امروز در اهواز شاهد وقوع ۳۰ میلیمتر بارندگی در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و وزش شدید باد بودیم. بیشتر آبگرفتگی‌های سطح شهر توسط پمپ‌های برقی در حال جمع‌آوری است، اما به علت قطع برق، دچار اختلال شده‌ایم و سرعت کار کند شده است.

وی افزود: این شرایط در همه مناطق شهر حاکم شده و آبگرفتگی خاصی در سطح شهر ایجاد شده است. با همکاری اداره برق در حال راه‌اندازی یک سری پمپ‌ها هستیم تا در اولین فرصت، شهر با شرایط عادی در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: آب وارد حیاط برخی منازل شده است، اما تاکنون اطلاعات کامل و جامعی در خصوص میزان ورود آب به منازل نداریم. در چند خیابان درختان شکسته‌اند و همکاران در حال آزادسازی خیابان‌ها هستند. یکی دو خودرو نیز در مجاورت دیوار‌هایی که تخریب شده‌اند، آسیب جزئی دیده‌اند.

وی افزود: در این شرایط توصیه می‌شود مردم عبور و مرور خود را کاهش دهند تا همکاران ما هر چه سریعتر آب را تخلیه کنند و اتفاق خاصی برای خودروهایشان رخ ندهد.


دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • خسارت سیلاب به منازل مردم شهرستان ملکشاهی
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد