Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@14:18:27 GMT

یاور همدانی درگذشت/ تشییع فردا، بزرگداشت در سال بعد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۹۹۸۷

یاور همدانی درگذشت/ تشییع فردا، بزرگداشت در سال بعد

احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همدانی از شاعران همدانی کشورمان امروز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه در ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همدانی از شاعران همدانی کشورمان ساعت ۷ صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه، بر اثر عارضه قلبی در ۸۵ سالگی درگذشت.

این شاعر، پدر بابک، پوپک و رامک نیک‌طلب، از شاعران و روزنامه‌نگاران کشور هم بود که از ۱۳ سالگی به سرودن شعر پرداخت و در انجمن‌های ادبی همدان و تهران از جمله انجمن ادبی ایران حضور فعال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مدت ۴ سال نیز دبیر انجمن ادبی حافظ بود. وی همچنین عضویت هیئت مدیره انجمن ادبی و هنری ایران هند و تاسیس انجمن ادبی شهرداری تهران را نیز در کارنامه دارد.

او همچنین در سال‌های اخیر، عضو شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بوده‌است.

همدانی از دهه ۳۰ با رادیو ایران همکاری داشت و کنار شخصیت‌هایی چون رهی معیری فعالیت می‌کرد و ترانه‌های بسیاری از او تبدیل به قطعات موسیقی و آوازی شده‌اند.

این شاع پیشکسوت، امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت و مراسم تشییع و تدفین‌اش فردا چهارشنبه ۱۴ اسفند از ساعت ۱۰ صبح در سالن تطهیر بهشت‌زهرای تهران برگزار می‌شود. همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و برای حفظ سلامتی مردم مراسم بزرگداشت یاور همدانی بعد از تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد که زمان آن نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: شعر شاعر انجمن ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس، فردا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور شقر‌های مختلف مردم در شهر‌های دزفول و اهواز تشییع می‌شود.

حسن نورانی افزود: پیکر مطهر شهید غلامعلی عشیری لیوسی فردا ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح از حسینیه عاشقان ثارالله دزفول به سمت گلزار شهدای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پیکر مطهر شهید منصور پورعزیز پور محمدی فردا ساعت ۹ صبح از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به سمت گلزار شهدای این شهرستان برگزار و به خاک سپرده خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد: شهیدان  عشیری لیوسی و شهید پور عزیز پور محمدی به ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال ۱۳۶۱ و دوم فروردین سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پس از ۴۰ سال پیکر مطهرشان شناسایی شد.

دیگر خبرها

  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس، فردا در خوزستان
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی