Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:10:30 GMT

محلول ضدعفونی در آزمایشگاه کنترل کیفی دزفول تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۰۳۹۳

محلول ضدعفونی در آزمایشگاه کنترل کیفی دزفول تولید شد

معاون غذا و داروی دانشگله علوم پزشکی دزفول روز سه شنبه در این باره گفت: به منظور اقدامات پیشگیرانه، چندین هزار لیتر الکل ۷۰ درجه جهت ساخت محلول ضدعفونی کننده سطوح و دست‌ها و نیز ضدعفونی کردن بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول تهیه و به صورت رایگان توزیع شد.
داود سلمانپور افزود: در یک حرکت جهادی محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل ۷۰ درجه در آزمایشگاه کنترل کیفی با همکاری مدیریت غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی این معاونت با امکانات موجود بر اساس فرمول سازمان بهداشت جهانی WHO تهیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در توزیع این محصول تولیدی، مراکز درمانی و معاونت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول به عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس در اولویت قرار گرفتند. 

معاون غذا و دارو افزود:مابقی بطری‌های ۲۰ لیتری حاوی الکل ۷۰ درجه جهت ضدعفونی کردن بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شهرستان های دزفول، شوش و گتوند به صورت رایگان توزیع شد.

 سلمانپور ضمن تشکر از این حرکت انقلابی رزمندگان مدافع سلامت در دزفول گفت:با تلاش های این معاونت بزودی با تغییر خط تولید یک شرکت تولیدی در دزفول محلول ضدعفونی کننده مورد نیاز شمال استان خوزستان تأمین خواهد شد.

در حال حاضر ۱۴ نفر به علت مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده اند. 

تست کرونای چهار نفر از این بیماران مثبت و تست ۶ نفر منفی شده است. 

یک مرد ۸۱ ساله  نیز با تایید ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان باخت .

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ستاد پیشگیری دزفول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علوم پزشکی دزفول محلول ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود

علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: هیچ بخشی از نظام سلامت به میزان علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ وارد مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. توجه سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، تضمین کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

زالی با تاکید بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و جذاب‌تری همراه شده است.

زالی گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی تلاش‌ها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را نشان می‌دهد.

وی، برای درک بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیش از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل خطا در سطح کشور خبر داد و گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی با وجود تمام سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، همواره با نظام سلامت همراه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و گفت: جهان پزشکی امروز در آستانه تحول بزرگی است، در همین راستا همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قدرت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور گام بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

زالی در پایان گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان