Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:15:49 GMT

محدودیت‌های کرونایی به واحدهای صنفی مازندران رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۰۳۹۶

محدودیت‌های کرونایی به واحدهای صنفی مازندران رسید

قرارگاه پدافند زیستی مازندران با فرماندهی احمد حسین زادگان به عنوان استاندار  که روزانه تشکیل جلسه می دهد وتاکنون بیش از ۶۰ مصوبه کرونایی برای مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی دولتی داشته است در تازه ترین مصوبه بر لزوم محدودیت فعالیت فروشگاه های غیر ضروری در خیابان های شهرهای مازندران تاکید کرد.

براساس آمار در  استان مازندران حدود ۱۳۵ هزار واحد صنفی فعالیت دارند که ۱۷ درصد از تولید ناخالص ملی و ۴۰ درصد از اشتغال استان نیز مربوط به این واحدهای صنفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح هشدار به شهروندان مازندرانی در باره شیوع کرونا در قالب مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان هر روز در حال افزایش است و همسو با این هشدارها شهرداری  بابل در ادامه فعالیت های پیشگیرانه با همکاری اتاق اصناف مطابق با این مصوبه طی نامه ای از تمام اتحادیه‌های صنفی خواست که کلیه کسبه و بازاریان از امروز ساعت کاری آنها از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر محدود شود.

در همین راستا اعضای  اتحادیه طلافروشان تنکابن در غرب مازندران نیز  برای  مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن ، بازار طلافروشان این شهرستان را تا شنبه هفته آینده تعطیل کرد. 

بازار روزهای هفتگی و جمعه بازار جویبار به عنوان قدیمی ترین و پرطرفدارترین بازار استان مازندران نیز تعطیل شده است و محدودیت ها حضور مردم در خیابان ها با محدود شدن ساعت فعالیت دیگر فروشگاه های غیرضروری از جمله انواع پوشاک در قالب مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان به شهرداری های ۵۲گانه شهرهای مازندران نیز از امروز ابلاغ و لازم اجرا شده است.

بررسی های عینی و میدانی خبرنگاران ایرنا از حضور و تردد شهروندان و اظهار نظرها آنان در مورد همکاری در پیشگیری و رعایت مقولات بهداشتی در شهرهای مازندران نشان می دهد که مردم خواهان گذر از این شرایط بحرانی هستند ، لذا انتظار این است که فروشندگان و صاحبان فروشگاهای غیر ضروری نیز همکاری لازم را داشته باشند.

مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا از ۲ خیابان معروف قارن و فرهنگ ساری مرکز استان مازندران نشان می دهد که فروشگاه های بزرگ و کوچک و حتی دست فروشی ها همچنان تا ساعت ۲۲ شب نیز فعالیت می کنند که انتظار است از امروز با مصوبه جدید فعالیت آنان ،محدود شود. 

از سوی دیگر در حالی که انتظار می رود تا  فروشگاه های غیرضروری از جمله پوشاک در مازندران همکاری لازم را داشته باشند،برخی از صاحبان این فروشگاهها با ارسال پیامک تبلیغات تهیه و تولید محصولات  با رعایت مقولات بهداشتی را انجام می دهند و خواهان حضور مردم در بازار مردم می شوند که نمونه این پیامک ها به شرح ذیل است .

" مشترک گرامی برای حفظ سلامت شما بزرگواران ، ضمن اقدامات پیشگیرانه در خطوط تولید، بسته بندی و شبکه توزیع کالا ، تمامی بخش های فروشگاه نیز هر ۲ ساعت یکبار ضد عفونی می شود ، با همراهی یکدیگر و با آرامش و رعایت بهداشت ، از این موج گذر کرده و به پیشواز نوروز می رویم "

اگرچه بی رمقی و حتی به صفر رسیدن کسب و کار در فروشگاههای غیر مواد غذایی در مازندران سبب کاهش محسوس درآمد و نقدینگی آنان شد و در نتیجه نگرانی ها دوچندان شده است ، اما طبق اعلام رسمی مسئولان و روایت تجربیات ، تنها راه مقابله و پیشگیری از این ویروس به صفر رسیدن تردد ها و حضورنیافتن در بازار های مختلف شهری و روستایی است.

بر اساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  آمار جمعیت مبتلا به ویروس کرونا در این استان  تا روز گذشته به ۶۰ نفر رسیده است و  هشت نفر نیز فوت کردند.

همچنین تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا که در مراکز درمانی این خطه شمال کشور بستری هستند حدود ۱۳۰ نفر اعلام شده است.
 روزانه بیش از ۶۰ نفر از افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از منفی شدن آزمایش شان از بیمارستان و مراکز درمانی استان مازندران مرخص  می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران احمد حسین زادگان ویروس کرونا مازندران استان مازندران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی، فعالیت در خزر را ممنوع اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد اسدی؛ معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی  مازندران در جمع خبرنگاران گفت: هواشناسی دریایی با صدور هشدار نارنجی فعالیت در خزر را ممنوع اعلام کرد که این ممنوعیت  از اوایل وقت دوشنبه 17 اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه 19 اردیبهشت است.

وی افزود: به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا و بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع اعلام شد.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: اوج شدت وزش باد از اوایل وقت دوشنبه و افزایش موج هم از دوشنبه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی  مازندران با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد تا 17 متر بر ثانیه می رسد خاطرنشان کرد: ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 1.7 متر (5/6 پا) و بیشینه ارتفاع موج تا 2.7 متر (8/9 پا) پیش بینی شده است.

اسدی با هشدار به شناورهای کوچک گفت: فعالیت همه شناور‌های کوچک و متوسط و شناور‌های صیادی در دریای خزر ممنوع است.

وی افزود: احتمال غرق شدن شناگران و  شناور‌های کوچک و متوسط وجود دارد و در معرض خطر بودن شناور‌های صیادی، پاره شده تور‌های صیادی و  خسارت به تاسیسات دریایی و آسیب به قفس پرورش ماهی از عواقب این سامانه دریایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»