Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه و آماده کردن بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ۶۰ مراجعه داشته این که ۲۸ مورد بستری و ۲ مورد نیز مرخص شده اند. تا الان پاسخ نمونه ها منفی بوده، اما این دلیلی نیست که در استان ما هنوز آلودگی وجود نداشته باشد چون این ویروس در سراسر کشور پخش شده و حتما آلودگی ها در تمام نقاط وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید کشمیری ظهر سه شنبه ۱۳ اسفند ماه در بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در آماده باش کامل به سر می برد، پرسنل کاملا برای پذیرش بیماران آمادگی دارند و کل بیمارستان به این موضوع اختصاص داده شده است. 

وی اضافه کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه و آماده کردن این بیمارستان ۶۰ مراجعه داشته که ۲۸ مورد بستری و ۲ مورد نیز مرخص شده اند. تا الان نمونه هایی که ارسال شده و جواب آن را دریافت کرده ایم منفی بوده و مورد مثبتی گزارش نشده است اما دلیلی نیست که در استان ما هنوز آلودگی وجود نداشته باشد چون این ویروس در سراسر کشور پخش شده و حتما آلودگی ها در تمام نقاط وجود دارد. 

دبیر ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: نکته کلیدی برای کنترل بیماری کرونا شکستن زنجیره آن است یعنی انتقال به همدیگر نباید صورت بگیرد که راه آن نیز آموزش است و آنچه که باید آموزش شود این است که این ویروس حرکت نمی کند بلکه خودمان آن را به درون چشم و دهان خود می بریم. پس اگر دست خود را بشوییم، فاصله را رعایت کنیم، بیماران به موقع مراجعه کنند و کسانی که از بیمار مراقبت می کنند از ماسک استفاده کنند این بیماری  متوقف می شود. 

کشمیری اظهار کرد: پیشنهاد من به هم استانی ها و همشهری های عزیز این است که در خانه بمانند و به سفر نروند؛ فعلا چاره ای نیست. مردم خرید خود را محدود کنند و این بیماری را جدی بگیرند. ما می توانیم زنجیره بیماری را در استان خود شکسته و اجازه ندهیم که آمارها بالاتر برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: هر کسی که می خواهد وارد خانه شود، اهالی به او اجازه ورود ندهند مگر اینکه دست خود را بشوید. مغازه داران به مشتریان خود اجازه ورود ندهند مگر اینکه دست خود را با آب و صابون و یا الکل بشویند. کارمندان به مراجعان بگویند که به دستانشان ماده ضدعفونی بزند و بعد وارد اتاق شوند؛ این یعنی همه ما باید اقدام کنیم. 

وی تصریح کرد: به یک بار شستن بسنده نکنیم و هر جایی که مراجعه می کنیم باید این شستشوی دست صورت بگیرد. 

این مسئول با اشاره به روند تست از افراد مشکوک در استان بوشهر و اینکه چقدر زمان می برد، گفت: فعلا روند آزمایش گرفتن این است که نمونه هایی از ته گلو با یک وسیله مخصوص به نام سوآپ با روش خاصی انجام و در دمای مشخص به آزمایشگاه مرکزی ارسال می شود. هنوز تست سریع را نداریم، و در کل کشور نیز شرایط همین است البته نیازی هم نیست و تنها بیمارانی نیاز به تست دارند که علائم تنگی نفس، تب و سرفه و در واقع علائم کاملا واضح بیماری را داشته باشند. 

سعید کشمیری در پایان به رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تاکید کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۱ هزار قطعه مولد میگو برای تولید بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو به‌کارگیری شده است. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کردند.

وی از واردات 26 هزار مولد میگو خارجی SPF به بوشهر خبر داد و بیان کرد: در بازدیدهای انجام شده این مولدها پست لاروهای قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگو پرورشی کمک قابل توجهی کند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهنده امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: بیماری میگو پرورشی یک بیماری مدیریتی است و امسال هم وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان میگو پرورشی این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی کاهش مخاطرات بیماری در سطح اراضی پرورش این آبزی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات لازم و آموزش‌های لازم، شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگو پرورشی دارد به تولیدکنندگان میگو پرورشی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در کنار مولد خارجی، 25 هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است، گفت: در مجموع 51 هزار مولد در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر در تولید بیش از 2 میلیارد قطعه بچه میگو مورد نیاز استخرهای پرورش این آبزیان فعال شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ردیابی بیماری میگو پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون مولدها و پست لاروهای میگو سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات توسط پرورش‌دهنده این آبزی یک ضرورت است.

تنگستانی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان پرورش میگو در سایت‌های مختلف استان بوشهر قرار دارند، گفت: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و بیان کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده، توسط دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم