Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، بر اساس این گزارش، مقام‌های ترکیه‌ای ماه گذشته میلادی با یک درخواست مستقیم از آمریکا خواسته بودند تا سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی پاتریوت را در شهر مرزی هاتای در جنوب ترکیه موقتا مستقر کرده و به منظور نشان دادن حمایتش از عملیات‌های آنکارا علیه ارتش سوریه یک سری گشت‌های هوایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارتش ترکیه چندی پیش حملاتش را علیه نیروهای وابسته به دولت سوریه در استان ادلب آغاز کرد. این اقدام ترکیه ضمن آنکه ده‌ها سرباز این کشور را به کشتن داد باعث تشدید تنش‌ها میان آنکارا و مسکو نیز شد.

یک مقام ترکیه‌ای که نامش را فاش نکرد به میدل ایست آی گفت: واشنگتن هنوز به صورت رسمی به درخواست‌های آنکارا پاسخ نداده است.

او خاطرنشان کرد: ترامپ در خصوص جنگ‌های بی پایان و تلف شدن میلیاردها دلار از پول‌های آمریکا در خاورمیانه شکایت کرد و گفت:‌ از منطقه خارج خواهد شد. با این حال به گفته مقام مذکور رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه‌ای خود طی تماسی تلفنی در روز شنبه تصریح کرد که آمریکا فراتر از همکاری اطلاعاتی و دادن کمک‌های انسانی کار چندان دیگری نمی‌تواند برای کمک به ترکیه انجام دهد.

منابع به میدل ایست آی گفتند: پنتاگون نیز تمایلی به برآورده کردن درخواست ترکیه نداشته و آنها را تحت پوشش عدم تحریک به یک جنگ جهانی سوم با روسیه رد خواهد کرد صرفا به این خاطر که گندکاری‌های ترکیه را پاک کند.

این مقام عنوان کرد: اما همه می‌دانند آنها مایل به کمک کردن به ترکیه به دلیل حملات سال ۲۰۱۹ این کشور به همپیمانانشان (اشاره به حملات ترکیه علیه شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه) نیستند.

مقامهای آنکارا به رغم احساس بدی که آن عملیات میان این دو همپیمان ناتو به وجود آورد همچنان انتظار دارند که ترامپ یک سری تجهیزات محدود را در اختیار ترکیه قرار دهد اما هیچ کمکی که تغییر دهنده بازی باشد در کار نخواهد بود.

در عین حال ناتو می‌تواند بخش عمده‌ای از درخواستهای ترکیه را تامین کند. آنکارا در گذشته هم از این ائتلاف خواستار دریافت کمک در حوزه دفاع هوایی شده بود و ناتو می‌تواند دوباره به ترکیه کمک کند.

یک مقام دیگر ترکیه‌ای نیز گفت، اسپانیا در سال ۲۰۱۲ یک سامانه پاتریوت را در شهر آدانای ترکیه در راستای یک عملیات با مجوزناتو مستقر کرده بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آمریکا ترکیه سوریه واشنگتن ترامپ دونالد ترامپ اردوغان ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان امروز شنبه برای تشییع جنازه فرزندش که بر اثر تصادف جان باخت، به آنکارا ترکیه رفت.

معاون رئیس جمهوری ترکیه از البرهان استقبال کرد.

پیش از این خبرگزاری «دوغان» گزارش داد که محمد عبدالفتاح البرهان، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند، در آنکارا پایتخت ترکیه در حال رانندگی با موتورسیکلت خود بود که با یک وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و چند متر دورتر از موتورسیکلت خود به زمین پرتاب شد. پسر فرمانده ارتش سودان به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

روز گذشته اعلام شد که پسر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان چند هفته پس از مجروح شدن او در یک حادثه رانندگی در ترکیه درگذشت.

کد خبر 6096410

دیگر خبرها

  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد