Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان زنجان گفت: از ظرفیت‌های مختلف برای سرپا نگه‌داشتن واحدهای تولیدی در این شرایط خاص استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری عصر امروز در نشست مدیران اجرایی شهرستان زنجان با بیان اینکه جامعه پزشکی در این مقطع تاریخی در خط مقدم بهداشت و سلامت همچون رزمندگان ایثارگرانه از هستی خود برای صیانت از سلامت جان آحاد جامعه گذشته‌‌اند، اظهار کرد: بیماری ناشی از سرایت ویروس کرونا مهم‌ترین دغدغه جامعه پزشکی بوده و مدیریت این فضا با توجه به فشار افکار عمومی بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه با وجود توجه به بعد روانی و تبعات اجتماعی این بیماری ضروری است، گفت: باید مراقبت کنیم مردم بی مورد مضطرب نشوند ولی در عین حال هشدارها را جدی بگیرند.

وی اعلام کرد: آژیر وضعیت قرمز در زنجان هم به صدا در آمده و به دلیل همجواری با استان‌هایی که پیشتر این ویروس در آن شیوع یافته باید بیش از پیش به نکات ایمنی، آموزش‌های پزشکی و آموخته‌هایمان توجه کنند و در مواجهه آرامش خود را حفظ کنند.

عسگری افزود: همه ما مسؤول هستیم، هم مردم و مسؤولان و آحاد جامعه و تنها حاکمیت مسؤول نیست چرا که نهادهای دولتی وظایف و تکالیفی دارند که با وجود محدودیت‌ها انرژی و همت خود را برای انجام وظایف خود به کار بسته‌اند و تنها با همراهی مردم است که این اقدامات اثر بخش خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان افزود: به دنبال آن هستیم شرایطی مهیا کنیم تا از آموزش‌ها، امکانات و داشته‌هایمان حداکثر بهره‌برداری را ببریم و بیش از هر زمان نیاز داریم به مسؤولیت‌های اجتماعی خود در قبال خود، خانواده و جامعه متعهدتر باشیم و بی تفاوت از کنار آن عبور نکنیم.

وی در ادامه گفت: قطعا از کسی که تامین کننده امکانات بهداشتی است پذیرفتنی نیست با عدم عرضه محصول در بازار التهاب ایجاد کند و این مصداق بارز خیانت است و حتی تعداد محدود محتکران هم، موجب لطمه خوردن اعتماد جامعه است و با محتکران به شدت برخورد خواهد شد.

عسگری نقطه مقابل محتکران را تولیدکنندگانی خواند که داوطلبانه تجهیزات بهداشتی را با کمترین قیمت و یا به رایگان در اختیار مردم قرارداده‌اند و برای امیدواری مردم در راستای عبور از این بزنگاه باید این اقدامات به خوبی و در سطح وسیعی منعکس شود و خیرین حوزه بهداشت به درستی معرفی شوند. 

فرماندار زنجان همچنین از دستگاه‌های متولی صدور مجوز تولید مواد بهداشتی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تقدیر کرد و گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی خط تولید خود را تغییر داده‌اند و به تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی اختصاص داده‌اند که با همت و همراهی دستگاه‌های متولی مجوزهای لازم صادر شده تا به زودی این ظرفیت به چرخه تولید اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه ماسک رایگان تنها در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت و پس از تامین ماسک مورد نیاز استان در صورت مازاد به سایر استان‌ها ارائه خواهد شد، گفت: مردم با بازنشر اخبار امیدوارکننده ضمن تقویت روحیه همدلی اجتماعی و انعکاس زحمات جامعه پزشکی استرس روانی ناشی از این بیماری را به حداقل برسانند.

عسگری با اشاره به تاثیر انعکاس اخبار کذب و سیاه نمایی در فضای مجازی گفت: از مردم می‌‌خواهیم در بازنشر اخبار خوب و امیدوارکننده پیشگام باشند و روحیه همدلی را در جامعه قوت ببخشند.

فرماندار شهرستان زنجان به تبعات اقتصادی ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: برای تسهیل مشکلات اصناف و کارفرمایان رایزنی‌هایی شکل گرفته تا با اقداماتی همچون استمهال وام‌های بانکی، بخشودگی جرائم، ... و سایر ظرفیت‌های قانونی برای سرپا ماندن چرخ اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان سلامت پزشکی تولید کرونا ماسک تولیدی فرماندار زنجان رضا عسگری فرماندار شهرستان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان