Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: تاکنون برای پرسنل بیمارستان‌های استان مشکل جدی نداشته‌ و به ازای هر یک پرسنل در هر شیفت یک عدد ماسک وجود دارد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عطاء الله حیدری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تمامی پرستاران و پزشکان آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر اینکه مدیریت و هدایت بازار بر اساس عرضه و تقاضاست، افزود: داروخانه‌ها و شرکت‌های پزشکی در استان کردستان براساس تقاضا و میزان استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی، سفارش داشته و به‌دلیل فروش کم این اقلام در غرب کشور، قطعاً ذخیره‌سازی هم کم بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: متأسفانه به‌دلیل نبود کارخانه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و افزایش تقاضا در استان، با کمبود اقلام بهداشتی و پزشکی روبه‌رو شده و از این بابت خود را مسئول این وضعیت دانسته و برای رفع این مشکلات در تلاشیم.

آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان|نتایج آزمایش 46 بیمار مشکوک به کرونا در کردستان منفی شد85 فرد مشکوک به کرونا در کردستان قرنطینه خانگی شدندهیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در کردستان ثبت نشده است

وی بیان کرد: متأسفانه نظارت کافی بر فعالیت شرکت‌های تولید کننده و عرضه کننده تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در کل کشور وجود ندارد و این نقص، موجب سوء‌استفاده‌های افرادهای فرصت‌طلب شده است.

حیدری گفت: متأسفانه براساس نتایج آزمایش‌های انجام شده، اغلب مواد شوینده و ضد‌عفونی کننده‌های متفرقه که در سطح فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌شود، اثرگذاری لازم نداشته چراکه بیس الکل آنها زیر 70 درصد است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا حدود 300 هزار ماسک معمولی و ماسک ویژه خریداری شده بود، خاطرنشان کرد: تاکنون برای پرسنل بیمارستان‌های استان مشکل جدی نداشته‌ و به ازای هر یک پرسنل در هر شیفت یک عدد ماسک وجود دارد.

انتهای پیام/ز 

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار با اولین دوره برداشت جلبک‌های دریایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط دکتر گل بشیرزاده مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

گل‌بشیرزاده مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در رابطه با اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی ادامه داد: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و غیره بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و در حال حاضر با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

کد خبر 750465

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار