Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:13:37 GMT

کدام شوینده ها ویروس کرونا را از بین می برند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۳۱۰۵

کدام شوینده ها ویروس کرونا را از بین می برند؟

خبرگزاری آریا - برای از بین بردن ویروس‌هایی که روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف هستند باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا از باشگاه خبرنگاران جوان، گفته شده که ویروس کرونا را چربی احاطه کرده است پس برای از بین بردن ویروس‌هایی که روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف هستند باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آب و صابون
بهترین عامل از بین بردن ویروس‌های احتمالی روی دست و صورت استفاده از آب و صابون است. بهتر است مرتب و پس از هر تماس دست با سطحی که دیگران به آن دسترسی دارند 30 ثانیه دست‌ها را کامل و بادقت شست.
ژل‌های ضد عفونی
برای جا‌هایی که دسترسی به آب و صابون نیست می‌توان از ژل‌ها استفاده کرد. ماده اصلی این ژل‌ها الکل است که چربی را از بین می‌برد.
الکل
الکل با اینکه چربی و ساختار ویروس را حل می‌کند، اما باید در نظر داشت که الکل سفید یا همان الکل طبی، از لحاظ شرعی نجس است و استفاده از آن برای سطوح و دست‌ها باعث نجاست آن‌ها می‌شود. الکل‌های تقلبی که به طور معمول به آن‌ها الکل صنعتی اطلاق می‌شود. با افزودن یک ماده سمی مثل پیریدین با اتانول به دست می‌آید با اینکه همان فرمول شیمیایی الکل طبی را دارد، ولی به صورت مسکر مصرف نمی‌شود بنا به نظر اکثر فق‌ها نجس نیست؛ بنابراین اگر به نجاست یا پاکی اهمیت می‌دهید پیش از استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن وسایلی مانند گوشی تلفن همراه خود یا سطوحی مثل میز حتما نظر مرجع تقلید خود را جویا شوید.
شوینده‌های سبک
شوینده‌هایی که برای شست و شوی شیشه، شیرآلات و سطوح آشپزخانه استفاده می‌شوند می‌توانند به علت حل کردن چربی‌ها برای سطوح مورد استفاده قرار بگیرند.
شوینده‌های سنگین
شوینده‌هایی با پایه‌های اسیدی مثل وایتکس یا با پایه باز مانند پودر‌های شستشو چربی ویروس را حل می‌کنند، اما از آن‌ها باید برای ضدعفونی سطوحی مثل کف پله یا دیوار‌ها استفاده کرد.
سرکه
اگر دسترسی به مواد شوینده ندارید ترکیب الکل و سرکه به راحتی ویروس را از بین می‌برد. می‌توان از سرکه و آب اکسیژنه البته به صورت کاملا جداگانه هم برای ضدعفونی طوح استفاده کرد. اگر بوی سرکه مشام تان را آزار می‌دهد با استفاده از پوست پرتقال و ریختن آن‌ها در سرکه به مدت چند روز می‌توانید بوی آن‌ها را از بین ببرید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شوینده هایی شوینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند