Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تب دامنه دار ویروس کرونا در کشور‌های جنوب شرق آسیا بالا رفته و بازار خرید و فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده باهجوم مردم و افزایش تقاضا بسیار داغ شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تب دامنه دار ویروس کرونا در کشور‌های جنوب شرق اسیا طوری بالا گرفته که بازار خرید و فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده باهجوم مردم و افزایش تقاضا چنان داغ شده که سودجویان با قیمت گذاری‌های سنگین پیچیدن نسخه سلامت کرونا و عبور از این بیماری همه گیر را در این منطقه پیچیده‌تر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزایش 1700 درصدی قیمت ماسک در عربستان
کمبود عرضه ماسک در عربستان باعث افزایش 1700 درصدی قیمت آن در فروشگاه‌های این کشور شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه عکاظ چاپ عربستان، بر اساس پیگیری‌های این روزنامه قیمت ماسک طبی در برخی از فروشگاه‌های تجاری در مقایسه با فروشگاه‌های دیگر به میزان 1700 درصد افزایش یافته است به طوری که فروشگاه‌ها هر کارتن ماسک (تعداد 50 تایی) را با قیمت 10.5 ریال می‌فروشند، اما این تعداد ماسک با همان اندازه، وزن و رنگ در فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت 189 ریال عرضه می‌شود.
روزنامه عکاظ با یکی از وارد کنندگان اصلی انواع ماسک‌ها تماس گرفت و یزید الغامدی مدیر بازاریابی یکی از شرکت‌های تخصصی در این باره گفت: ماسک‌هایی که در بازار‌های فروخته می‌شود قبلا از چین وارد شدند و در حال حاضر و همزمان با شیوع ویروس کرونا واردات آن قطع شد و هم اکنون ماسک‌هایی که قبلا وارد و در انبار‌ها بودند، به فروش می‌رسند.
ماسک‌های طبی در بسیاری از فروشگاه‌ها تمام شده است و محمد علی یکی از کارکنان این فروشگاه‌ها به روزنامه عکاظ گفت: سیستم فروشگاه معمولا محدودیتی برای فروش یک محصول تعیین نمی‌کند و به مصرف کننده اجازه می‌دهد هر مقداری که بخواهد، از فروشگاه بخرد.
وی افزود: در روز‌های گذشته یکی از خریداران اقدام به خرید تمام ماسک‌های موجود در این مرکز تجاری کرد که باعث تمام شدن آن شد، چون ماسک قبلا از چین وارد می‌شد.
فروشگاه‌های دیگر نیز با باز کردن بسته‌های ماسک، آن‌ها را به صورت دانه‌ای و با قیمت نیم ریال برای هر ماسک به فروش می‌رسانند.

شناسایی هشتمین فرد آلوده به کرونا در قطر
قطر ثبت هشتمین مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

گزارش نخستین مورد ابتلا به کرونا در اوکراین
به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.
ممنوعیت ورود اتباع کشورهای الوده به کرونا به هند
دولت هند اعلام کرد افرادی که خواهان سفر ضروری و فوری به هند هستند باید به کنسولگریهای هند مراجعه کنند.
دیپلماتها ، مقامات سازمان ملل ، مسولان دیگر سازمان های بین المللی و کادرهای پرواز بعد از آزمایش پزشکی در محل ورود مسافران اجاره ورود دارند.مسافران این کشورها در بنادر هم غربالگری می شوند.
 
تعلیق پروازهای اوکراین به شهر تورین ایتالیا
در پی شیوع ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی اسکای آپ SkyUp اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد پروازها را به شهر تورین در شمال ایتالیا تعلیق می کند
 کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی با شمارش آرای رأی دهندگان موجود در قرنطینه مخالفت کرد.
برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند کمیسیون انتخابات از شمارش آرای رأی دهندگانی که به سبب شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به سرمی برند، سرزد.
این کمیسیون با نزدیک شدن به این رأی دهندگان مخالفت کرد و تلاش‌هایی برای یافتن راه حل این مشکل انجام می‌شود.
 
کرونا در فرانسه با سرعت رو به گسترش است
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24, طبق آخرین آمار اعلام شده در مورد موارد آلودگی به ویروس کرونا در فرانسه، شمار افراد آلوده به 191 نفر رسید. تاکنون سه نفر نیز جان خود را از دست دادند.
از روز یکشنبه 61 مورد جدید به افراد آلوده افزوده شده است. شیوع بیماری سرعت بیشتری یافته است. سه کانون بزرگ آلودگی نیز شناسایی شده است. لغو نمایشگاه کتاب و گردشگری در هفته‌های آینده در پاریس از جمله تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت فرانسه است.
در حال حاضر از 13 استان فرانسه دوازده استان با آلودگی کووید 19 رو به رو هستند و هر یک دست کم یک مورد آلوده دارند. تاکنون تنها مرکز فرانسه از این ویروس در امان مانده است. لوآز، موربیان و اوت سووآ کانون‌های اصلی شیوع بیماری هستند. در اوت سووآ رئیس یک شرکت که برای سفر کاری به لمباردی رفته بود عامل شیوع بود. وی چند روز پس از بازگشت از سفر و پس از آنکه نتیجه آزمایش وی مشخص شد قرنطینه شد.
گروهی از همه گیر شناسان تلاش می‌کنند شبکه ارتباطات افراد بیمار را بیابند.
در لوآز هم دو بیمار در اوایل ماه فوریه شناسایی شدند. یکی از آن‌ها با یکی از دوستانش در ارتباط بود که در یک پایگاه هوایی در ایتالیا مشغول به کار بود که نه نفر در اطراف وی به ویروس آلوده بودند. سومین کانون هم امروز در موربیان شناسایی شد.
 
وزیر بهداشت فرانسه از یک تهدید اپیدمی سخن می‌گوید که نزدیک می‌شود
به گزارش شبکه ب اف ام ت و، اولیویه وران گفت: ما در مرحله اپیدمی نیستیم بلکه با یک تهدید اپیدمی روبرو هستیم که نزدیک می‌شود. ما هم اکنون در مرحله دو هستیم. مرحله اول مرحله‌ای است که ما برای جلوگیری از ورود ویروس به کشور تلاش می‌کنیم. ما چندین هفته در این مرحله موفق عمل کردیم. مرحله دو مرحله‌ای است که طی آن ویروس در کشور به گردش در می‌آید، مردم ممکن است در فرانسه به آن آلوده شوند. همچنین این مرحله‌ای است که آن را زنجیره‌های آلودگی می‌نامیم و بدان معناست که بیماران به ترتیب به هم مرتبط هستند. در حال حاضر وضعیت سه چهارم بیماران به همین ترتیب است. در مورد سایر بیماران نیز تحقیقات دقیقی در جریان است تا دربیابیم منشا آلودگی آن‌ها چیست. مرحله سوم مرحله اپیدمی است که طی آن ویروس در کشور منتشر شده است و انتقال یافته است. ما در مرحله اپیدمی نیستیم. مسئله کاملا روشن است و ما در مرحله اپیدمی نیستیم. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه تا ساعت 16 از 204 نفر فراتر رفت.
وزیر بهداشت فرانسه از اختصاص 260 میلیون یورو برای کمک به بیمارستان‌ها خبر داد.

تعطیلی 120 مدرس در فرانسه
مقامات وزارت بهداشت فرانسه یکصد و بیست مدرسه را از بیم شیوع کرونا تعطیل کردند.
ژان-میشل بلانکه وزیر آموزش ملی فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد اکثر یکصد و بیست مدرسه‌ای که از بیم شیوع کرونا بسته شده اند در دو منطقه‌ای قرار دارند که بیشترین موارد ابتلا به کرونا در آنجا مشاهده شده است.
وزیر آموزش فرانسه در شبکه تلویزیونی ال ث ئی افزود با بسته شدن یکصد و بیست مدرسه، نزدیک به سی و پنج هزار دانش آموز در منطقه اوئاز در شمال پاریس و نه هزار دانش آموز دیگر در منطقه موربیان در غرب فرانسه تا اطلاع ثانوی امکان حضور در کلاس‌های درس را ندارند.
وزیر آموزش فرانسه افزود این آمار به سرعت تغییر خواهد کرد چرا که احتمالا در روز‌های آینده کانون‌های دیگر شیوع کرونا در کشور گزارش خواهد شد.
در منطقه مونتروی در حومه پاریس مقامات تصمیم گرفتند یک کلاس را که حدود بیست دانش آموز داشت، به مدت چهارده روز تعطیل کنند چرا که آزمایش ابتلا به کرونای یکی از دانش آموزان این کلاس مثبت اعلام شده است.
ژان-میشل بلانکه تصریح کرد این احتمال وجود دارد که طی روز‌های آتی نیز تدابیر مشابهی اتخاذ شود.
وی در عین حال فرضیه تعطیلی کلیه مدارس فرانسه را در شرایط فعلی رد کرد و گفت حتی اگر وضعیت کشور به لحاظ اپیدمی کرونا از سطح 2 به 3 افزایش یابد، همه مدارس تعطیل نخواهد شد چرا که به گفته وی این کار به معنای فلج کردن کشور و اقدامی غیرسازنده خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، از دسامبر گذشته که ویروس کرونا در چین ظاهر شد، یکصد و نود و یک مورد این بیماری در فرانسه گزارش شده است. سه نفر بر اثر این بیماری در فرانسه جان باخته، دوازده نفر درمان شده اند و یکصد و هفتاد و شش نفر نیز بستری هستند. با این آمار فرانسه نیز به کانون جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده است.
 
اولین مورد کرونا در ارتش سوئیس
ارتش سوئیس پس از مشاهده یک مورد آلودگی به ویروس کرونا، خروج همه نیروهای خود را از محدوده تاسیسات نظامی ممنوع کرد. پس از ثبت اولین مورد ابتلا به کووید-19، مقامات سوئیس با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه سخت اعلام کردند هیچ نیرویی حق ندارد از محدوده تاسیسات نظامی خارج شود. اولین مورد آلودگی به ویروس کرونا در سوئیس اواخر فوریه مشاهده شده بود.
 
شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به 51 نفر رسید
روز سه‌شنبه ابتلای 11 نفر دیگر به کرونا در انگلیس اعلام شد تا شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به 51 نفر برسد.
با ثبت یازده مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس تعداد افرادی که در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند به 51 نفر رسید.
دولت انگلیس روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری را برای نهایی کردن طرح‌هایش برای مقابله با ویروس جدید کرونا برگزار کرد.
«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از اتمام این جلسه به خبرنگاران گفت: «نشست کبرا با موضوع ویروس کرونا برگزار شد. فکر می‌کنم تأکید بر این نکته بسیار مهم باشد که ممکن است این مشکل (شیوع بیماری) طی هفته‌های آتی چشمگیرتر شود. به همین منظور تمام آمادگی‌های لازم را اتخاذ کرده‌ایم. ما از سیستم بهداشت عمومی فوق‌العاده و سیستم آزمایش بیماری فوق‌العاده‌ای برخورداریم و انتشار این بیماری را تحت رصد داریم».
سیاست‌مداران هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار، بارها به کوتاهی و کم‌کاری جانسون در رسیدگی به امور کشور اعتراض کرده‌اند. آن‌ها روز چهارشنبه در جلسه پارلمان به انتقاد از وی پرداختند که هفته گذشته را در عمارتی تفریحی در «چیونینگ» گذرانده بود.
اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه سطح هشدار به دلیل افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا را یک درجه بالاتر برده است. ویروس کرونا اکنون حداقل در 65 کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

لغو صد‌ها پرواز به سبب افزایش مبتلایان به کرونا در انگلیس
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، سازمان هواپیمایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در کشور افزایش یافته و به 40 نفر رسیده است. این سازمان تاکید کرد: لغو پرواز‌ها بخشی از اقدامات پیشگیرانه از بیم افزایش شمار مبتلایان است.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک موسسه بهداشتی در آلمان اعلام کرد شمار افرادی که آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا در آلمان به تایید رسیده به 188 نفر افزایش یافته است.
 
بوریس جانسون: ممکن است موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پدیدار شود
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به 51 نفر رسید و دولت این کشور اعتراف کرد همه گیری بیماری کووید 19 در انگلیس، به صورت فزاینده ای، جدی است.
مرکز اطلاع رسانی دولت انگلیس، مطابق معمول روزانه، در ساعت 14 به وقت محلی، شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 را در این کشور، 51 نفر اعلام کرد.
" مت هنکوک" (Matt Hancock)، وزیر بهداشت و درمان انگلیس امروز در نشست مجلس عوام این کشور گفت: به احتمال زیاد، شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور روی خواهد داد و اعضای هیات دولت نیز درباره احتمال افزایش شمار مرگ به ویژه در میان افراد کهنسال و آسیب پذیر، هشدار دادند.
"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس امروز در نشستی خبری به همراه مشاور علمی ارشد دولت و نیز مدیرعامل بهداشت و درمان انگلیس، طرح‌های دولت این کشور را درباره مراحل گوناگون مبارزه با بیماری کووید 19، بیان کرد.
براساس سخنان نخست وزیر انگلیس، با توجه به این که در روز‌ها و هفته‌های آینده، بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزوده خواهد شد، چهار مرحله مهار و محدود سازی، به تاخیر انداختن اوج همه گیری، درمان و پژوهش و نیز به حداقل رساندن عوارض بیماری، منظور شده است و انگلیس اکنون در مرحله مهار و محدودسازی بیماری کووید 19 قرار دارد.
نخست وزیر انگلیس و مشاوران علمی وی که دیروز در نشست هیات دولت این کشور برای مواقع اضطراری، موسوم به کبرا (COBRA) شرکت داشتند، امروز تلاش کردند نگرانی‌های افکار عمومی را با تکرار مواردی همچون آماده بودن نظام بهداشت و درمان، برنامه ریزی دقیق برای هر چهار مرحله، تامین بودجه مورد نیاز نظام بهداشت و درمان، اندک بودن شمار مرگ افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان و پر بودن انبار‌های دارو، لباس‌های حفاظتی و مواد غذایی، کاهش دهند. نخست وزیر انگلیس و مشاورانش امروز گفتند اکنون کهنسالان دارای بیماری‌های قبلی، در اولویت رسیدگی قرار دارند و فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس و یا ممنوعیت اجتماعات، وجود ندارد.
براساس طرح‌های دولت برای مراحل گوناگون انتشار کووید 19 در انگلیس، در حالت همه گیری و انتشار ویروس کرونا در سراسر این کشور، از ارتش و پلیس کمک خواسته خواهد شد، تا یک پنجم نیروی کار، از جمله کارکنان نظام بهداشت و درمان و پلیس، مبتلا و از چرخه اشتغال خارج خواهند شد، احتمال کمبود مواد مورد نیاز در فروشگاه‌ها پدید خواهد آمد و ممکن است گرسنگان و نیازمندان، با حمله به فروشگاه‌ها و انبارها، دست به غارت و شورش بزنند، مدارس تعطیل و اجتماعات، ممنوع خواهد شد، سفر‌ها محدود و ورود به مناطقی که بیماری در اوج است، ممنوع خواهد شد، از پزشکان و پرستارانی که اخیرا بازنشسته شده اند برای همکاری دوباره دعوت خواهد شد، لشکر داوطلب بهداشت و درمان در کشور فراهم خواهد شد، پلیس به علت کمبود فقط به جرایم جدی رسیدگی خواهد کرد، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها فقط به موارد اضطراری خواهند پرداخت و فروشگاه‌ها تامین نیاز‌های اساسی را پیگیری خواهند کرد تا مردم خیالشان از این موارد راحت باشد. بوریس جانسون و مشاورانش بار‌ها در نشست خبری امروز، بر اهمیت و ضرورت شستن دست‌ها تاکید کردند و به صورت تلویحی، استفاده از ماسک و ژل‌ها ضدعفونی دست‌ها را موثر ندانستند.
در نشست خبری امروز نخست وزیر انگلیس، مشاوران علمی این دولت گفتند طرح عملیاتی این دولت، به تاخیر انداختن اوج همه گیری تا نیمه دوم فصل بهار است تا هم فشار بیماری‌های دوره زمستان از نظام بهداشت و درمان برطرف شود و هم زمان برای آمادگی کشور به منظور درمان بیماری، فراهم آید.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده مرکز ملی، اما ر انگلیس سال‌های اخیر هر سال حدود ششصد نفر در انگلیس به علت ابتلا به بیماری انفولانزا جان خود را از دست می‌دهند و نمایندگان مجلس بار‌ها دولت را به اهمال در توجه یه مشکلات بهداشت و درمان این کشور متهم کردند.
 
31 نفر دیگر در آلمان به کرونا مبتلا شدند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین، شمار آلوده شدگان به ویروس کرونا در آلمان به 188 نفر رسید.
هم اکنون 13 استان از مجموع 16 استان آلمان درگیر کرونا هستندد.
نورد راین وستفالن در غرب بیشترین آمار را در زمینه مبتلایان به کرونا دارد.
 
کشتی تفریحی آلمان با 1200 مسافر به علت آلوده بودن به کرونا متوقف شد
این کشتی به احتمال آلوده بودن دو نفر از مسافران به کرونا در سواحل جنوب غرب نروژ متوقف شده است.
نتیجه آزمایش کرونا بر روی این افراد عصر امروز مشخص می‌شود.
هجوم مردم آمریکا به فروشگاه ها در پی شیوع کرونا
 
کرونا سه استان دیگر را در آلمان درگیر کرد
ویروس کرونا از 16 استان آلمان، 13 تای آن را درگیر کرده است.
شمار آلوده شدگان نیز به مرز 170 نفر رسید.
آلمان ماموریت بخشی از نظامیان خود را در عراق به علت کرونا تعطیل کرد.
 
افتتاح مرکز تست کرونا از رانندگان خودرو در سئول  
تدابیر جدید در کره جنوبی برای مقابله با کرونا-افتتاح مرکز تست کرونا که راننده با خودروی خود وارد آن می‌شود و بعد از انجام تست‌ها از مرکز خارج می‌شود.

کاهش شاخص سهام بورس توکیو
در پی نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های آن بر اقتصاد جهانی، شاخص بورس توکیو در پایان معاملات روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، با اینکه این شاخص روز گذشته اندکی افزایش یافت، اما نتوانست در برابر نگرانی‌هایی که همچنان در خصوص کرونا وجود دارد، مقاومت کند.
شاخص سهام نیکی (Nikkei) یکی ‏‏از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو که سهام ‏‏‏225 ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپن در آن ‏فهرست ‏ و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شود، امروز یک ممیز 22 صدم درصد (1,22) کاهش یافت و به 21 هزار و 82 ممیز 73 (21.082,73) واحد رسید.
شاخص سهام توپیکس (Topix)، دیگر شاخص ‏عملکرد ‏بورس ‏‏‏اوراق بهادار توکیو هم در پایان داد و ستد‌های امروز با یک ممیز 28 صدم درصد (1,28) کاهش به یک هزار و 506 ممیز 40 (1.506,40) واحد رسید.
 
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان
وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در پاکستان به 5 نفر افزایش یافت.
"دکتر ظفر میرزا" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بهداشت و درمان سه شنبه از ابتلای یک شهروند دیگر به "کرونا" خبر داد و اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به 5 نفر رسید.
به گفته منابع خبری پنجمین مورد ابتلا به بیماری کرونا در شهر شمالی "گلگت" پاکستان گزارش شده و این فرد در بیمارستانی در پایتخت پاکستان قرنطینه شده است.
 
خالی شدن قفسه های فروشگاه ها در سیدنی پس از شیوع کرونا
با خالی شدن قفسه‌های کالا‌های اساسی در سیدنی، دولت ایالتی از مردم خواست خویشتندار باشند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سیدنی، در پی اعلام نتایج مثبت چند فرد مشکوک به ویروس کرونا در سیدنی، مردم در برخی نقاط ایالت نیو سات ولز، به ویژه سیدنی مرکز این ایالت، با هجوم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و خرید کالا‌های ضروری مانند برنج، روغن، آب معدنی و حتی دستمال کاغذی، قفسه‌های این فروشگاه‌های را خالی کردند.
پس از این نگرانی‌های فزاینده، وزیر بهداشت دولت ایالتی نیو سات ولز، با اعلام اینکه هیچگونه خطری ساکنان را تهدید نمی‌کند و شرایط بهداشتی کاملا تحت کنترل است، از آنان خواست آرامش خود را حفظ کنند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

دانشمندان برزیلی دی ان‌ای ویروس کرونا را شناسایی کردند
در حالی که تنها چند روز از تایید نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در برزیل می‌گذرد؛ دانشمندان این کشور توالی ژنی دی ان‌ ای ویروس کرونا را به منظور شناخت بهتر نحوه فعالیت این ویروس و مقابله با همه گیری آن شناسایی کردند.
این کار تحقیقاتی در آزمایشگاه دانشکده پزشکی دانشگاه سائو پائولو با همکاری دانشگاه اکسفورد صورت گرفت.
دانشمندان می‌گویند، تحقیقات قبلی روی ویروس زیکا به آن‌ها کمک کرد تا بتوانند به سرعت در این زمینه به موفقیت دست یابند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دانشمندان امیدوارند با شناسایی نقشه ژنی دی ان‌ای ویروس کرونا بتوانند به طور موثرتری بر نحوه فعالیت این ویروس نظارت داشته باشند و به سرعت واکسنی را برای مقابله با این ویروس تهیه و ارائه کنند.
وزارت بهداشت برزیل چند روز قبل دومین مورد آلودگی به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد.
وزارت بهداشت برزیل روز شنبه به نقل از آمار‌های سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، 85 هزار و 403 نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شدند.
 
تولید واکسن بیش از یک سال طول می‌کشد
جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان در توئیتی به نقل از منابع نزدیک به ستاد مقابله با کرونا در آمریکا نوشت دانشمندان و متخصصان در نشست دونالد ترامپ با سران صنعت دارو توانسته اند وی را متقاعد کنند که ورود واکسن به بازار یک سال یا بیشتر زمان می‌برد؛ و به نظر وی اکنون متفاعد شده است.
ترامپ پیش‌تر مدعی شده بود واکسن کرونا در راه است. وی نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا را کم اهمیت توصیف کرده است.

تعویق نشست اتحادیه عرب از بیم شیوع کرونا
دبیرکل اتحادیه عرب از تعویق نشست آتی این اتحادیه در الجزائر تا اواسط ماه ژوئن آینده به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، احمد ابوالغیط در مصاحبه با این شبکه گفت: در منشور اتحادیه عرب بر برگزاری نشست سران پیش از پایان ماه مارس هر سال تأکید شده است. ریاست نشست سران، دوره‌ای و بر اساس حروف الفبا است. الجزائر از مدت‌ها پیش درخواست میزبانی نشست سران آتی را مطرح کرده بود. به دلیل شیوع ویروس کرونا اوضاع ناگواری بر تحولات جهانی حاکم شده است. بر این اساس، ما با الجزائر توافق کردیم نشست آتی سران اتحادیه عرب حداقل تا هفته دوم ماه ژوئن آینده به تعویق انداخته شود.

`بریتیش ایرویز` صدها پرواز خود به اروپا و آمریکا را به دلیل کرونا لغو کرد
شرکت هوایی `بریتیش ایرویز` از لغو صدها پرواز خود به مقصد آمریکا و اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.
شرکت هوایی «بریتیش ایرویز» روز دوشنبه از لغو پروازهای خود به مقصد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به نوشته وبگاه«هافینگتن پست» این پروازها قرار بود بین فرودگاه «هیثرو» در لندن به فرودگاه «جی اف کندی» در نیویورک واقع در آمریکا و همچنین به فرودگاه‌های بین‌المللی در کشورهای ایتالیا، فرانسه،اتریش،بلژیک،آلمان، ایرلند و سوئیس انجام شود.
سخنگوی بریتیش ایرویز در این زمینه گفت: «برای جبران کاهش تقاضا به دلیل تداوم مسئله ویروس کرونا، بین 16 مارس و 28 مارس (دوشنبه 26 اسفند و شنبه 9 فروردین) تعدادی پرواز را باهم ادغام می‌کنیم.»

بازار‌های جهانی نفت، تحت تأثیر شیوع کرونا
اعضای اوپک پلاس تحت تأثیر کرونا بر بازار نفت، در صدد توافق برای کاهش تولید هستند.
به گزارش اسپوتنیک، خالد علی الفاضل وزیر نفت کویت که برای شرکت در نشست وزرای نفت اوپک به وین رفته است، گفت: نشست‌هایی ماراتونی در سازمان اوپک برگزار می‌شود تا بهترین راه‌های تحقق ثبات و تعادل در بازار نفت پیدا شود. وی ابراز امیدواری کرد نتایج مورد انتظار از این نشست‌های اوپک به دست آید و اعضای اوپک پلاس به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.
خالد علی الفاضل گفت: کاهش تقاضا بر بهای نفت تاثیر منفی دارد و ضروری است نفت مازادی که اکنون تولید می‌شود، کاهش یابد.
اعضای اوپک از امروز سه شنبه وارد وین شده اند تا درباره احتمال کاهش تولید نفت برای روبرو شدن با وضعیت بغرنج ناشی از کاهش تقاضا که به سبب شیوع جهانی ویروس کرونا است، با یکدیگر گفتگو کنند. اعضای این سازمان و متحدانشان به رهبری روسیه، دسامبر گذشته با کاهش جمعی تولید نفت به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز تا پایان ماه جاری موافقت کرده بودند. عربستان سعودی داوطلبانه 400 هزار بشکه از تولید نفت روزانه خود را کاهش داده است که به معنای کاهش 2.1 میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت اوپک پلاس است.
آژانس بین المللی انرژی از کاهش تقاضای 425 هزار بشکه‌ای در بازار نفت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داده است، که پائین‌ترین میزان در ده سال گذشته به شمار می‌آید. این سازمان از احتمال کاهش بیشتر تقاضا نیز خبر داده است.
اوپک در حال بررسی کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه دیگر و همچنین گزینه‌های دیگر است. این افزون بر پیشنهاد کاهش 600 هزاربشکه‌ای است که از ابتدا مطرح شده بود.
روسیه هنوز برای کاهش بیشتر تولید نفت متقاعد نشده است. برخی منابع در اوپک گفتند: این سازمان احتمالاً رأساً اقدام به کاهش تولید خواهد کرد. لیونید فیدون نایب رئیس لوک اویل، دومین شرکت بزرگ تولید کننده نفت در روسیه، امروز سه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: کاهش یک میلیون بشکه دیگر از تولید روزانه نفت برای ایجاد تعادل در بازار نفت و بالا بردن مجدد بهای آن تا سطح 60 دلار کافیست.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا جهان مورد آلودگی به ویروس کرونا شمار مبتلایان به کرونا گزارش خبرگزاری رویترز نظام بهداشت و درمان کرونا در انگلیس کرونا در این کشور ابتلا به کرونا ویروس کرونا نخست وزیر انگلیس شیوع ویروس کرونا کرونا در فرانسه شبکه تلویزیونی بیماری کووید 19 ویروس کرونا ویروس کرونا بریتیش ایرویز گزارش شبکه مورد ابتلا کرونا در کشور بوریس جانسون مرحله اپیدمی میلیون بشکه اتحادیه عرب افزایش شمار افزایش یافت وزیر بهداشت روز سه شنبه فروشگاه ها کاهش تقاضا شیوع کرونا شناسایی شد کاهش تولید بازار نفت تولید نفت نگرانی ها نفر رسید خواهد شد همه گیری ماسک ها شده اند روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است