Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:25:57 GMT

شهروندان یاسوجی از تردد غیرضرور خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۳۳۶۵

شهروندان یاسوجی از تردد غیرضرور خودداری کنند

نستهن مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضد عفونی و گند زدایی معابر و خیابان های شهرها به منظور مقابله با بیماری ویروس کرونا انجام می گیرد.

وی افزود: مرحله سوم گندزدایی شهر یاسوج امشب (سه شنبه شب) از ساعت ۱۹ بصورت گسترده توسط چند اکیپ اجرا می شود.

شهردار یاسوج از مردم خواست که برای اجرای هر چه سریعتر و بهتر این عملیات، از تردد و حضور غیرضروری در معابر هسته مرکزی شهر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا، ضد عفونی کردن اماکن عمومی، مذهبی و وسایل حمل و نقل عمومی شهر یاسوج توسط شهرداری انجام می گیرد و هشت تیم بصورت روزانه اقدام به ضد عفونی کردن مراکز عمومی و پارک ها و مراکز پر جمعیت می کنند.

عملیات گندزدایی و ضدعفونی  کردن پارک ها،سرویس های بهداشتی ،آرامستان ها،وسایل نقلیه و خودروهای عمومی. برای مقابله با ویروس کرونا انحام می گیرد.

بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که حال وی رو به بهبودی است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد شهرداری یاسوج یاسوج پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد شهرداری یاسوج یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد شهرداری یاسوج یاسوج ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو

علی لطفعلی پور گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است،  ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 وی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سر و کار دارند مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.

رئیس دامپزشکی زرند بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راهکار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس، ذبح دام و خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام،رعایت ‏اصول ایمنی کار به منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگهداری گوشت تازه در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 

وی گفت:با توجه به این که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟