Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز نیز مطالب متعددی درباره کرونا در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. مباحث مربوط به دستمزد و همچنین گزارشی درباره قرق بانان از دیگر مطالب مهم امروز بودند.

 آیا دولت مجبور است "یارانه کرونا" به شهروندان پرداخت کند؟

در روزهای اخیر مباحثی تحت عنوان پرداخت یارانه کرونا به بنگاه‌های اقتصادی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل زمانی که سیل یا زلزله رخ می‌دهد، اکنون نیز با حادثه‌ای غیرمترقبه روبه‌رو هستیم که به اقتصاد کشور ضربه زده است. دولت وظیفه دارد راهکارهایی برای جبران خسارت بنگاه‌های اقتصادی پیدا و اجرا کند.

کودکانی که در جوار زباله‌ها زندگی می‌کنند با کرونا چگونه کنار می‌آیند؟!

مینا جندقی (فعال حقوق کودکان) می‌گوید: حالا که کار به بحران کشیده و جان این کودکان در خطر است، دیگر نمی‌توان به سادگی آن را حل نمود. در شرایط بحران فعلی باید به مرگ و زندگی این کودکان فکر کرد و با توقف فوری زباله‌گردی و مشارکت ارگان‌های مختلف، اقدام به اسکان کودکان زباله‌گرد در شرایط سالم و ارائه‌ بسته‌های حمایتی به این کودکان نمود.

دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی بلامانع است

سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع ابلاغ کرد که بر این اساس ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه‌ها به شکل دورکاری بلامانع است.

نگرانی کارگران عسلویه و کنگان بابت شیوع احتمالی کرونا

علیرغم آمار رسمی صفر درصد ابتلا به کرونا در استان بوشهر، مردم محلی و کارگران عسلویه و کنگان نگران هستند. کارگران می‌گویند پک بهداشتی دریافت نکرده‌ایم.

۳ هزار کارگر گیلانی خواهان تعطیلی یا کاهش ساعات کاری هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان گفت: در حال حاضر خیلی از ادارات و کارمندان در گیلان به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند اما فعلا برای کارگران تصمیمی گرفته نشده است.

دستمزدها را به ۵ میلیون تومان برسانید

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن بیانیه‌ای در آستانه تعیین دستمزد بیانیه‌ای صادر کرد.

سبد معاش در محاسبات مزدی لحاظ شود

یک فعال کارگری در قزوین گفت: افزایش مزد باید مطابق قوانین و بر اساس دو مؤلفه ماده۴۱ قانون کار یعنی نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین شود.

کارگران حفاظت از جنگل‌های شمال، توپِ «پینگ پونگ» مسئولان

کارگران حفاظت از جنگل‌های شمال کشور که نگران معیشت و امنیت شغلی خود هستند، مانند توپ پینگ پونگ، میان شرکت های پیمانکاری و دولت پاسکاری می‌شوند. در چنین وضعی آنها باید گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یارانه یارانه نقدی دستمزد کارگران افزایش دستمزد یارانه کرونا جبران خسارت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست

 حسن دهمرده  در جلسه شورای اداری زهک با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در سالی که گذشت؛ اظهار کرد: نمره سال گذشته ادارات این شهرستان در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف دولت سیزدهم نمره مطلوبی است و باید تلاش کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی درست شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز جبران عقب ماندگی‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند پیشرفت زهک نداریم، بنابراین مدیرانی که در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشتند باید تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار زهک با اشاره به شعار سال و اولویت‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی نارضایتی‌های نسبی وجود دارد که باید مدیران نسبت به رفع آن اقدام کرده و از ایجاد ناامیدی در جامعه پیشگیری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما