Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، چند روزی است که برخی از داروها که مربوط به درمان بیماران کرونا می‌شود توسط داروخانه های هلال احمر در سطح شهر رشت در حال توزیع است، که با توجه به کمبود دارو صف‌های طولانی چند صد نفره در مقابل داروخانه ها شکل گرفته است.

 مردم از طلوع صبح در این صف ها می ایستند تا شاید در طول روز به آنها دارو برسد و یا اینکه روز بعد بر اساس دفترچه ای که نوبت می گذارند دارو دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شنیده‌ها از اول هفته جاری برای حدود هزار نفر این دارو توسط پزشکان با مهر بیمارستان تجویز شده که تاکنون موفق به دریافت دارو نشده اند. دارویی که ظاهراً ۳۰ هزار تومان قیمت دارد و در بازار سیاه بین ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.
  با توجه به اینکه گیلان یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا است قطعاً باید مسئولان وزارت بهداشت نگاهی ویژه‌ای از بعد تجهیزاتی و دارویی به این استان داشته باشند.
اگر وضع به همین منوال پیش برود قطعاً استرس ها و فشارهای روانی روی مردم گیلان اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت. کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی یکی دیگر از  ضرورت‌های استان است که باید با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی این مشکل به سرعت مرتفع شود.
از عصر امروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که یکی از کارکنان داروخانه های هلال احمر در حال دریافت وجه در یکی از کوچه‌های پشتی داروخانه از یک مراجعه کننده است که البته صحت و سقم این ادعا که این تکنسین داروخانه هلال احمر در رشت در حال دریافت وجه و فروش دارو در بازار سیاه است تایید نشده و فقط این فیلم دست به دست در فضای مجازی با این مضمون که توسط یکی از اهالی آپارتمان های همجوار فیلم برداری شده در حال انتشار است.
همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی وضعیت این شهرستان را در مواجهه با ویروس کرونا قرمز اعلام کرده و به شهروندان این شهر هشدار داده اگر به توصیه های بهداشتی توجه نکنند و در منازل خود نمانند، قطعا کنترل این بیماری از دست مجموعه بهداشت و درمان در این شهرستان خارج خواهد شد.
یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم گیلان حضور مسافران در ایام نوروز به این استان است که موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده و در این راستا باید دولت تدبیری بیاندیشد تا از حضور مسافران برای عید نوروز در استان گیلان حتی به ویلاهای شخصی خود گرفته شود چرا که وقتی مسافران به این استان وارد می شوند همزمان عرضه ارزاق عمومی با مشکل مواجه شده و همچنین ازدحام جمعیت در بیمارستانها و مراکز درمانی و کمبود دارو نیز به مشکلات مردم گیلان افزوده خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کروناویروس مردم گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس

پویان نوروزی و محمد متین عباسی از شهرستان قیروکارزین، ماهان ظهرابی از شیراز و اسماعیل خرم‌دل از شهرستان جهرم، چهار بوکسور رده نونهالان استات فارس هستند که با نظر کمیته فنی به دومین مرحله از اردوی نونهالان کشور به میزبانی استان البرز دعوت شدند.

محمدرضا محمودی، رئیس هیأت بوکس استان فارس به عنوان سرپرست تیم ملی نونهالان و یاسر نوروزی از استان فارس نیز به‌عنوان مربی در این اردو حضور دارند.

مرحله دوم اردوی تیم ملی بوکس نونهالان از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

رقابت‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ در رده نونهالان، شهریورماه سال جاری در در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد و تیم ملی نونهالان ایران یکی از تیم‌های شرکت کننده در این رقابت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم