Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:17:01 GMT

مردم به حرکت به‌سوی پاک‌سازی به ما کمک کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۴۸۸۰

مردم به حرکت به‌سوی پاک‌سازی به ما کمک کنند

ایسنا/لرستان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: از مردم انتظار داریم در کنار دستگاه‌های دولتی که کار می‌کنند آن‌ها نیز کمک کنند تا زودتر به سمت پاک‌سازی برویم.

علی سیف امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری به‌عنوان دبیر قرارگاه پدافند زیستی قبل از اینکه لرستان به‌عنوان استان آلوده مطرح شود کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با حضور اعضاء جلساتی برگزار و دستورالعمل‌ها و هشدارها با رعایت اصول عدم ایجاد ترس بین مردم ابلاغ شد که همین موضوع باعث شد زمانی که علوم پزشکی اعلام کرد که مورد مثبت کرونا ویروس در استان پیدا شده، دستگاه‌های اجرایی شکه نشوند.

سیف افزود: پدافند غیرعامل لرستان از روز دوازدهم بهمن‌ماه که اولین هشدار در کشور مبنی بر آلوده بودن تعدادی از شهرها، کار خود را شروع کرد که خاصیت این کار این بود که دستگاه عملیاتی در زمان بروز بحران در استان هوشیار بودند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان ادامه داد: اقدامات انجام شده در این زمینه را می‌توان به دو دسته قبل و بعد از شیوع بیماری در استان تقسیم کرد، یکی اقدامات قبل از شیوع بیماری مانند اعلان هشدارها به مردم مبنی بر عدم سفر به استان‌های آلوده، فراهم کردن موارد مورد نیاز در خانه و اینکه دستگاه‌ها برای تأمین موارد مورد نیاز آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که وارد مرحله دوم یعنی شیوع بیماری در استان شدیم در این حوزه نیز اقداماتی انجام شد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات بحث اطلاع‌رسانی و آموزش است که به‌جز شبکه‌های ملی ما تقریباً در همه بخش‌های روز در شبکه افلاک با حضور یک متخصص در این زمینه برنامه داریم.

سیف افزود: در کنار این موضوع ضرورت داشت یک بهداشت عمومی اتفاق بیافتد چراکه این ویروس کشندگی نسبتاً کمتری نسبت به آنفلوآنزا دارد اما به‌شدت قابل انتشار است، بنابراین لازم بود مکان‌های تجمع مردم که باعث نگرانی بود ضدعفونی شوند که در این راستا تمام شهرداری‌ها موظف شوند تمام معابر عمومی شامل بازارچه‌ها، اتوبوس‌ها سرویس‌های بهداشتی و ... را ضدعفونی کنند که حتی در شهرداری‌های کوچک این کار انجام شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان عنوان کرد: برخی از شهرداری‌ها ضعیف بوده و امکانات نداشتند که در این شهرها از نیروهای سپاه پاسداران، ارتش و بخش خصوصی برای ضدعفونی و سم‌پاشی کمک گرفتیم.

وی افزود: در روستاها نیز چون ممکن است آلوده شود دامپزشکی مسئول شد که با همکاری دهیاران و بخش‌داران نیز این مناطق سم‌پاشی و ضدعفونی شوند.

سیف با اشاره به اینکه ضرورت داشت برخی از مراکز سیاحتی و زیارتی ضدعفونی شوند که در چند مرحله این امر انجام شد، تصریح کرد: پروتکلی که ابلاغ شد این بود که تا جایی که امکان دارد از ورود زائر به این اماکن جلوگیری شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان عنوان کرد: طبق هماهنگی استاندار و نماینده ولی‌فقیه نماز جمعه برگزار نشد اما در برخی از موارد می‌بینیم که مردم به زیارت می‌روند یا از قلعه بازدید می‌کنند یا شب‌ها به بیرون می‌روند که از مردم انتظار داریم در کنار دستگاه‌های دولتی که کار می‌کنند آن‌ها نیز کمک کنند تا زودتر به سمت پاک‌سازی برویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پدافند غيرعامل دستگاه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد؛  سیلاب می‌تواند خطر غرق شدن را برای همه ایجاد کند، هر چقدر هم شناگر ماهری باشید، آب‌های کم عمق که به سرعت حرکت می‌کنند می‌توانند کشنده باشند، پس برگردید تا غرق نشوید. 

در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتی متر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شود. ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، بیشتر خودرو‌ها را شناور می‌کند و ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور سازد. همچنین در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید. 

هیچ گاه به تنهایی در یک ناحیه سیل زده به این طرف و آن طرف نروید.

 اگر پیاده هستید و در محاصره آب گرفتگی‌ها قرارداریدو ناچار به حرکتید، تاجایی که ممکن است از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند و برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. 

خودرو و وسایل نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیستند.

 اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید و اگر سیلاب حرکت و سرعت دارد وخروج از خودرو خطرآفرین است؛ در داخل خودرو بمانید و در نهایت در صورت بالا آمدن آب در داخل خودرو، روی سقف بروید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان