Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@16:36:51 GMT

کرونا؛ اینک دوباره پاندورا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۰۲۵

قدرت مظاهری؛ ترس از شیوع بیماری کریهی که از خفاش آغاز شده و انسان‌ها را یکی یکی هدف قرار می‌دهد، مثل بختکی سیاه در جان‌مان افتاده است. روز، ساعت و دقیقه‌ای نیست که صفحات گوشی‌ها را باز نکنیم و ده‌ها پیام نوشتاری، صوتی و تصویری از قربانیان این سوغات تلخ چشممان را نیازارند.   تصاویر، اصوات و نوشته‌ها، بسیار هولناک‌تر و رعب‌آورتر از گزارش‌های رسمی بنظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان و محتوای پیام‌ها به گونه‌ای است که دلیرترین آدم‌ها و شجاع‌ترین قلب‌ها را هم می‌لرزاند و به طپش وا می‌دارد. آدم‌هایی که وحشت‌زده از هم فرار می‌کنند، آمبولانس‌هایی که آژیرکشان از مقابل دوربین می‌گذرند، ماشین‌های زره پوشی که خیابان‌های خالی و خلوت شهر را می‌پیمایند، آدم‌هایی که روبروی لنز دوربین از پا در می‌آیند و بر زمین می‌افتند، ماموران گان‌پوشی که ترس در مردمک چشم‌شان دو دو می‌زند، نعش کش‌هایی که بی‌مهابا می‌آیند و می‌روند، تابوت‌هایی که ردیف می‌شوند، گور‌هایی که مثل تابلوی نقاشی نفرین شده‌ای بر زمین رسم می‌شوند و نهایتا کادر درمانی و پزشکان و پرستارانی که در حین مبارزه با این شبح مرگ، طعمه‌ی آن شده و عکس هایشان لابلای دیگر خبر‌های این داستان غم‌انگیز، دست به دست می‌شود.   شاید اگر همه‌ی تصاویر ارسالی رنگ و بویی چنین تلخ و دهشتزا داشتند، هیچ ملجأ و پناهی برای رهایی از این کابوس زشت و وحشتناک وجود نداشت، اما خوشبختانه گاهی جنس مطالب و تصاویر ارسالی ناگهان عوض می‌شود.   در میانه‌ی پیام‌های مستاصل کننده، ناگهان بارقه‌ی کمرنگ امیدی چشمک می‌زند و دل‌های مشوب را کمی آرام می‌کند. عکسی از موتورسواری که پیروزمندانه در جلوی زره پوش رفع آلودگی سرخوشانه پیش می‌آید، خبری چند سطری از درمان چندین و چند بیمار مبتلایی که امیدی به درمان آن‌ها نمی‌رفته است، مدیر کافی‌شاپی که برای رفع خستگی از کادر درمانی بیمارستان مجاور، برای همگی آن‌ها نوشیدنی رایگان ارسال می‌کند و ده‌ها و ده‌ها مطلب و تصویر و کلیپ کوتاه که زشتی و سیاهی مطالب قبلی را می‌شویند و کمرنگ می‌کنند.   این روز‌ها انگار دوباره زئوس با خلق و ارسال پاندورایی جدید، تاریخ افسانه‌ها را تکرار می‌کند. پاندورایی که با جعبه‌ای بسیار بزرگ‌تر از جعبه‌ی پاندورای نخستین بر زمین هبوط کرده و با گشودن جعبه، همه‌ی درد‌ها، رنج‌ها، بیماری‌ها، مرگ‌ها، نفرین‌ها و همه و همه‌ی آلام انسانی را روانه‌ی زندگی آدمیان کرده است، اما این بار نیز ناگهان متوجه خطای خود شده و عجولانه به بستن در جعبه اقدام کرده است.   جعبه‌ای که همانند جعبه‌ی ازلی، تنها "امید" را در دل خود جای داده تا آدم‌ها با این سلاح قوی و توانمند بر مرگ و درد و نیستی فائق آیند.   ارسال مطالب و تصاویری از این دست که به خوش‌تر شدن حال ما کمک کنند و بذر سیاه یاس و استیصال را از تن و روح بزدایند، همان "امید" محبوس در جعبه‌اند که می‌توانند در کوتاه زمان ممکن بر درد‌ها، رنج‌ها و عفریته‌های مرگ غالب آیند. چنین سوغاتی‌هایی را از هم دریغ نکنیم که در این گرداب هولناک، تخته پاره‌هایی نجات بخش به شمار می‌روند که به همدیگر هدیه می‌دهیم ...

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قدرت مظاهری آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود