Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره هنری «سپیدجامگان، تیمارگران عشق» با هدف تجلیل و قدردانی از جامعه پزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی مقابله با ویروس کرونا از سوی کمیته ملی کمیسیون ملی یونسکو-ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، کمیته ملی کمیسیون ملی یونسکو-ایران جشنواره هنری «سپیدجامگان، تیمارگران عشق» را به منظور تجلیل و قدردانی از جامعه پزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی مقاله با ویروس کرونا برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته ملی یونسکو-ایران، این کمیسیون در راستای جان‌فشانی و ایثار جامعه بزرگ پزشکی و پرستاری کشور که در این روزهای سخت جلوه‌های بی‌نظیری از فتوت و جوانمردی را برای نجات هم وطنان از هجوم اهریمن گون «کرونا» در طبق اخلاص و پاکی نهاده‌اند، در نظر دارد، جشنواره گرافیک «سپیدجامگان، تیمارگران عشق» را با هدف پاسداشت و قدرشناسی از این فرشتگان پاکی برگزار کند.

بر این اساس از همه اساتید، هنرمندان و دانشجویان عرصه فرهنگ و هنر دعوت می‌نماید در این جشنواره مشارکت کنند.

کمیسیون ملی یونسکو با الهام از این سخن جاودان مولانا جلال الدین:

«طبیبان الهیم ز کس مزد نخواهیم»

آثار دریافتی را توسط داوران معتبر بررسی و آثار برندگان را در قالب کتاب مصور چاپ و در فضای مجازی بی‌درنگ ‌با هدف تقویت روحیه، نشاط و قدرشناسی از تیمارگران عشق منتشر خواهد کرد.
همچنین با برگزاری نمایشگاهی از آثار در داخل و خارج از کشور، پیام هنرمندان متعهد ایرانی را در پاسداشت خدمات عاشقانه «سپید جامگان: تیمارگران عشق» در سطح جهانی انعکاس خواهد داد.
امید است این همراهی هوشمندانه اصحاب هنر و فرهنگ، ارج‌گزاری کوچکی به مقام بلند فرشتگان پاکی و نور باشد.

بخش‌های جشنواره

- طراحی پوستر

در این بخش هنرمندان می‌توانند ایده‌های خود را برای تجلیل از فداکاری کادرهای درمانی و بهداشتی و اطلاع‌رسانی درباره اهمیت و ارزش خدمات ایشان در قالب پوسترهایی در ابعاد 50در70 سانتی متر ارایه کنند.

- طراحی اینفوگرافی

در این بخش هنرمندان می‌توانند هشدارها، توصیه‌های پیشگیری و عوامل موثر بر پیشگیری و درمان ویروس کرونا را در قالب اینفوگرافی در ابعاد 50در 70 سانتی متر ارایه کنند.

شرایط شرکت:

- طراحان گرافیک و دانشجویان بدون محدودیت سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

- هنرمندان و اساتید پیشکسوت می‌توانند در بخش خارج از مسابقه شرکت کنند.

- از هر شرکت‌کننده حداکثر سه اثر در هر بخش برای داوری پذیرفته می‌شود.

- اصالت و اعتبار آثار ارسالی بر عهده شرکت‌کنندگان است و در صورت کپی و برداشت غیرقانونی از آثار سایر دیگران، مسئولیت آن بر عهده طراح خواهد بود.

- شرکت کنندگان باید فایل آثار را با فرمت pdf یا jpeg در ابعاد 50در70 سانتی متر و با کیفیت 300dpi در وقت مقرر و از طریق نشانی ایمیلirartsfestival@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

- دبیرخانه جشنواره با توجه به سیاست و اهداف آن می‌تواند آثار را با ذکر نام طراح در کتاب جشنواره، رسانه‌های مجازی خود، و بروشورها و کاتالوگ‌های کمیته ملی یونسکو منتشر کند.

زمان‌بندی جشنواره

مهلت ارسال آثار ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و اعلام نتایج داوری ۲۵ فروردین خواهد بود.

همچنین نمایشگاه اصلی و نمایشگاه‌های مجازی ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و آیین اختتامیه و اعطای جوایز نیز در همین تاریخ برگزار می شود.

ارکان، داوران و جوایز:

رییس جشنواره: دکتر حجت الله ایوبی

دبیر جشنواره: بابک برزویه

دبیر هیئت داوران: دکتر بهنام زنگی

داوران از بین اساتید پیشنهادی: دکتر میترا معنوی‌راد، استاد قباد شیوا، دکتر بهنام زنگی، علی وزیریان، دکتر زهرا مسعودی امین، دکتر نظام‌الدین امامی‌فر، فرزاد ادیبی، کوروش پارسانژاد، مهدی محمدی

به آثار برگزیده هر بخش جوایزی به شرح زیر تعلق می‌گیرد:

1-نفرات اول هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال (مجموعه ۶۰ میلیون ریال)

2-نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال (مجموعه ۴۰ میلیون ریال)

3-نفرات سوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال (مجموعه ۲۰ میلیون ریال)

-به آثار راه یافته به جشنواره گواهی شرکت و یک نسخه از کتاب مجموعه آثار جشنواره اعطا می‌شود.

پیشنهادات برگزاری جشنواره:

تشکیل دبیرخانه جشنواره با انجام خدمات: دعوت از سازمان ها و نهادهای ذیربط برای همکاری با جشنواره، تنظیم فراخوان جشنواره، تنظیم محورهای جشنواره، طراحی نشان جشنواره، دعوت از هیات داوران از بین اساتید برجسته گرافیک، طراحی پوستر جشنواره، طراحی آگهی فراخوان جشنواره، انتشار پوستر و فراخوان ها، انتشار فراگیر اخبار و فراخوان جشنواره در شبکه‌های اجتماعی تخصصی هنری، طراحی و چاپ گواهی نامه شرکت، طراحی و چاپ لوح‌های تقدیر، داوری اولیه، داوری نهایی، دریافت آثار، مکاتبات، آماده‌سازی برای نمایشگاه، طراحی اقلام اطلاع‌رسانی نمایشگاه.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: حجت الله ایوبی ویروس کرونا کمیسیون ملی یونسکو ملی یونسکو ایران میلیون ریال شرکت کنند کمیته ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای تحقق رشد تولید در آموزش، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی در کشور با حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نهضت پلاتوسازی در دستور کار قرار دارد تا در تمام شهر‌ها و استان‌ها بتوانیم پلاتو‌های قدیمی را احیا و پلاتو‌های جدیدی دایر کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدالت فرهنگی و نگاه به استان‌ها در اقدام‌های عملیاتی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در انتهای سال قبل، وزارت فرهنگ مبالغی را برای انجمن‌های هنری در استان‌ها تخصیص داد که ارسال شده و امید است به تولید آثار در استان‌ها منتهی شود.

وی افزود: استان‌ها و انجمن‌های مختلف اعداد و ارقام متفاوتی از این بودجه دارند؛ نسبت به این که در استانی تولیدات تئاتری که داشته بیشتر یا کمتر بوده مبالغ تا حدودی کم یا زیاد شده است.

محدودیت‌های منابع برطرف می‌شود

سالاری گفت: امسال امیدواریم منابعی که سال گذشته محدود بود مقداری افزایش پیدا کند و اتفاق بهتری بیفتد، اما همه منابع به استان‌ها تخصیص می‌یابد و انجمن‌های استانی از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال، از آنجایی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف نام‌گذاری شده، تلاش کردیم در تمام بخش‌های ادارات‌کل زیر مجموعه معاونت هنری از جمله آموزش که عمدتا آموزشگاه‌ها در ذیل مردم تعریف می‌شوند و مردم و هنرمندان هستند که آن‌ها را اداره می‌کنند، صدور مجوز‌ها و دریافت امکانات مالی از بانک‌ها را تسهیل کنیم، البته باید کمک کنیم فرآیند‌های جذب و تولید آثار هنری بهتر شود.

المپیاد آموزش هنر به صورت المپیکی و تیمی برگزار می‌شود

سالاری گفت: المپیاد آموزش هنر مهمترین اتفاق حوزه آموزش است، که به صورت المپیکی و تیمی امسال برگزار می‌شود، این رویداد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ تیم‌ها در سه بخش با هم رقابت می‌کنند و نهایتا تیم یا همان آموزشگاه قهرمان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد کمک می‌کند این آموزشگاه‌ها فعال‌تر شوند و تولیدات بهتر و تیم‌ها و گروه‌های هنری خوبی شکل بگیرد و تصورمان این است که المپیاد این کار را خواهد کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح المپیاد آموزش هنر آماده و کار‌های آن انجام شده و امسال عملیاتی می‌شود.

سالاری گفت: در حوزه تئاتر تلاش کردیم با جذب بودجه‌های تولیدی با حمایت وزیر و بخش‌های بودجه‌ای مجموعه، بتوانیم آثار خوبی را از هنرمندان برجسته تئاتر به تولید برسانیم، زیرا برخی از این هنرمندان اکنون به دلیل این‌که منابع مالی ندارند از میدان کنار رفته‌اند. اگر این منابع تامین شود به عرصه برگشته و کار‌های خوبی تولید می‌کنند.

وی افزود: حوزه موسیقی هم مانند تئاتر است، با هماهنگی خوبی که با بنیاد رودکی انجام شده، قرار است یک سری آثار فاخر را با هزینه و کمک بنیاد رودکی عملیاتی کنیم که بتوانیم تولید این آثار را بالا ببریم.

سفارش آثار تجسمی با تامین اعتبارات لازم

سالاری اظهار داشت: در حوزه تجسمی هم به دلیل این‌که تشکل‌ها و انجمن‌های تجسمی تکثر دارند، تلاش می‌کنیم هم تولید آثار و هم سفارش خرید برای آثار را با تامین اعتبارات انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ: نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

خرید آثار هنرمندان برای موزه

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اتفاق خوبی در حوزه بودجه و تامین اعتبارات بیفتد، امسال می‌توانیم شاهد باشیم که یک سری آثار هنرمندان برای موزه‌ها خریداری و یک سری از این آثار نیز برای موضوعات خاص تولید شود و از جمله، حضور در جشنواره‌های خارج از کشور را بیشتر کنیم که هنرمندان دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که هنرمندان دارند این است که هزینه سفر بالاست و از این طرف، هنرمندان اگر کمک مجموعه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف حکومتی نباشد، نمی‌توانند آثار خود را در خارج از کشور عرضه کنند، باید این اتفاق را تسهیل کنیم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»