Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:21:40 GMT

شناسایی ۷۳ مورد مشکوک به کرونا در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۹۰۷۵

شناسایی ۷۳ مورد مشکوک به کرونا در کردستان

دکتر رضاعی از شناسایی ۷۳ مورد مشکوک به کرونا در کردستان خبر داد.

فرزپن رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار د اشت: تاکنون ۱۷۲ مورد بیمار دارای مشکل تنفسی در بیمارستانهای استان پذیرش شده‌اند که تعدادی ازآنها ترخیص و۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در استان قرنطینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارسال 100 نمونه آزمایش از تعداد بیماران مشکوک به تهران جهت بررسی های تکمیلی ابتلا به کروناویروس، افزود: 46 مورد این آزمایشات منفی، ۱۰مورد مثبت قطعی و نتایج 44 نفر نیز فعلا اعلام نشده است که به محض اعلام شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ۶ مورد از افراد آلوده به ویروس کرونا در سقز، ۲ مورد در بانه و ۲ مورد نیز در سنندج بستری و قرنطینه هستند.

رضاعی در ادامه بیان کرد: فقط با شستن مداوم و ضدعفونی کردن دست‌ها با مواد شوینده از انتقال و آلوده شدن به ویروس کرونا جلوگیری کنید ودر نهایت بهداشت را رعایت کنیم.

وی با برشمردن تعدادی از راههای انتقال کرونا ویروس افزود: سطوح صاف از قبیل میز، انگشتر، موبایل و ساعت می‌تواند تا ساعت ها ناقل ویروس باشد اما مدت زمان ماندگاری ویروس بر روی لباس کمتر بوده و در این زمینه نگرانی ها کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: همچنین در خصوص ماسک در این شرایط ما فقط می‌توانیم بیمارستان‌ها و کادر درمانی را تامین کنیم و در محیطی که هوا جریان دارد، نیاز به استفاده ضروری از ماسک نیست.

 وی افزود: کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده یک مشکل کشوری بوده و در سطح استان تمهیدات ویژه ای برای رفع آن اندیشیده شده است.

این مقام مسئول در ادامه مردم را به آرامش و پرهیز از داشتن استرس و اضطراب در زمینه این بیماری توصیه کرد.

 وی افزود: برنامه های ویژه ای جهت مدیریت کردن استرس مقابله با کروناویروس در استان توسط روان شناسان و روان پزشکان دانشگاه علوم پزشکی با همکاری صدا و سیما پیش بینی شده است که ان شاالله در روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود.

رضاعی در پایان خاطرنشان کرد: ازمردم عزیز در خواست داریم از تجمع در اماکن عمومی و حضور در مراسم‌های شادی، عروسی، نماز جمعه و ترحیم خودداری کنند تا بتوانیم هرچه زودتر ویروس کرونا را کنترل و روز به روز کاهش دهیم.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشکوک به کرونا کردستان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟