Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:55:18 GMT

۲ شکارچی متخلف در خلخال دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۹۲۸۴

۲ شکارچی متخلف در خلخال دستگیر شدند

مهدی کسایی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ماموران  پاسگاه های محیط بانی برندق از توابع بخش خورش رستم و لرد از توابع بخش شاهرود خلخال با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ  این شهرستان موفق شدند این شکارجیان متخلف  را حین شکار در زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده دستگیر کنند.
وی گفت: از متخلفانی که اقدام به شکار غیرر قانونی در فصل ممنونه شکار در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان کرده بودند ۲ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، یک عدد فشنگ چهار پاره مخصوص کشتن چارپایان ، ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی، لاشه ۲ قطعه کبک چیل و لاشه ۲ قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال  افزود : یکی از متخلفین حین شکار شبانه کبک چیل با اسلحه غیرمجاز توسط محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد در بخش شاهرود دستگیر شده است و هر ۲متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم  قضایی  شهرستان تحویل خواهند شد.

وی اظهارداشت : شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر سر خرگوش را چهار میلیون و پانصد هزار ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریزمی گردد.  

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل منطقه حفاظت شده حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس