Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۱ دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای از وزیر امور خارجه کشورمان خواستند تا با دوری از مواضع منفعلانه پیشتاز تدابیر بازدارنده و اثر گذار در دفاع نه تنها از مردم مظلوم هند بلکه از ملت‌های کشمیر، یمن، بحرین و نیجریه باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۴۱ دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای از وزیر امور خارجه کشورمان خواستند تا با دوری از مواضع منفعلانه و مصلحت مآبانه؛ پیشتاز تدابیر بازدارنده و اثر گذار در دفاع نه تنها از مردم مظلوم هند بلکه از ملت‌های کشمیر و کشور‌های دیگری، چون یمن، بحرین و نیجریه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  باسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
نیک مستحضرید انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود پیام بیداری را به ملت‌های آزادی خواه جهان ابلاغ کرده است و بر آن است که تا این پیام را در راستای مبارزه با استکبار جهانی گسترش دهد. همچنین رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند تا طبق اصل «یکصد و پنجاه و چهارم» قانون اساسی از مظلومان جهان و مبارزه حق طلبانه آنان با هر مذهب و ملّتی دفاع کند.
نظر به این رسالت مهم، هنگامی که ائتلاف‌های استکباری و ظالمانه بر مردم مظلوم یمن، سوریه، عراق، فلسطین و کشمیر فشار وارد می‌کردند و ایران را نیز تحریم کردند برخی مسئولان سیاست خارجه، تریبون دیپلماسی را به خاطر مصلحت اندیشی‌های بی¬ مورد، مسکوت گذاشتند و یا آنچنان که باید از مظلومان دفاع نکردند و فرصت‌های زیادی را مانند حضور در سازمان ملل و سایر مجامع جهانی را از دست دادند.   این مسئله در حالی وجود دارد که سیاست ۶ ساله تعامل سازنده با دنیا، عدم توانایی خود را نه تنها در حل مشکلات داخلی بلکه در عرصه سیاست خارجه نیز به اثبات رسانده است. اکنون که بعد از نقض قراداد‌های بین المللی و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خصلت خیانتکارانه آمریکا و هم پیمانانش مسلم گشته است، وزارت خارجه موضع گیری فعالانه و بازدارنده مطلوبی در برابر حوادث گوناگون اخیر نداشته و انتظار عموم آزادیخواهان بویژه دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آنچه که هست بیشتر می‌باشد.
مدتی است که مسلمانان شبه قاره هند بار‌ها مورد هجوم هندو‌ها و دولت قرار گرفته و طی چند روز گذشته آزار و کشتار مسلمانان معترض به سیاست تبعیض آمیز از سوی دولت هند در برابر سکوت جهانیان و مجامع امنیت بین الملل را شاهد هستیم.   موضع گیری جنابعالی در این مهم هرچند با تاخیر، موجب احضار سفیر کشورمان شد و امید‌ها را برای تحول در این نهاد زنده می‌کند لکن انتظار دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور از وزارت امور خارجه این است که به عنوان دستگاه دیپلماسی ام‌القری جهان اسلام، ضمن محکومیت اقدام دولت هند در احضار سفیر کشور با دوری از مواضع منفعلانه و مصلحت مآبانه؛ پیشتاز تدابیر بازدارنده و اثر گذار در دفاع نه تنها از مردم مظلوم هند بلکه از ملت‌های کشمیر و کشور‌های دیگری، چون یمن، بحرین و نیجریه باشد. امید است این اتفاق منجر به حضور جدی وزارت خارجه برای عمل به آرمان‌های انقلاب و مطالبه جامعه دانشجویی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان مسلمانان هند کشتار مسلمانان هند دولت هند هندوها اسلامی ایران امور خارجه مردم مظلوم مظلوم هند نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد.

وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: باید شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود