Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@00:20:36 GMT

مرمت استحکامی استحفاظی بقعه «گوریگا» کازرون

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۹۷۶۱

مرمت استحکامی استحفاظی بقعه «گوریگا» کازرون

جوکاری گفت: مرمت استحکامی، استحفاظی بقعه «گوریگا» کازرون در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد جواد جوکاری» گفت: بقعه «گوریگا» کازرون که در بخش سقف دارای آسیب دیدگی شده بود با نظارت کارشناس پایگاه میراث جهانی «بیشاپور» و همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون مورد مرمت استحکامی اضطراری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون ادامه داد: برداشت خاک روی پشت بام، مرمت ترک های موجود در تاق، دوغاب گچ عسلی، گچ کف مال، ریختن پوکه صنعتی، بتن شیب بندی از جمله اقداماتی است که برای بهسازی و مرمت این بقعه انجام شده است.

وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز مرمت این بقعه بیش از 150 میلیون ریال بوده است که با حمایت هیئت امنا بقعه واداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون هزینه شده است.

خاطر نشان می شود، بقعه «گوریگا» از توابع خشت و کنارتخته و در روستای گوریگاه قرار داشته و از لحاظ تاریخی مربوط به قرون متاخر اسلامی است، این بقعه تاریخی به شماره «27716» در سال 1388 در فهرست آثار ثبت ملی ایران قرار گرفته است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کازرون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ظرفیت های گردشگری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعددی در محوطه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند