Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی شریکیان اظهارکرد: نهال سالم و شناسه‌دار بهترین نهاده در فرایند تولید محصولات باغبانی است که ضامن تولید کمی و کیفی مطلوب و بهره‌برداری بهینه از منابع پایه (آب و خاک)، سایر نهاده‌های تولید و نیروی انسانی خواهد بود.

وی افزود: تامین داخلی نهاده‌های مورد نیاز بخش از جمله نهال اصلاح شده یکی ازاهداف مهم برنامه اقتصاد مقاومتی در سنوات اخیر است و بر این اساس اقدامات اجرایی شامل برگزاری مستمر جلسات کمیته فنی نهال، شناسایی باغات تهیه پیوندک برای تامین پیوندک مورد نیاز نهالستان‌ها، پیگیری امور اخذ گواهی بهداشتی و شناسه نهال، برگزاری کلاس آموزشی روش تولید پایه‌های رویشی و بازدید از نهالستان‌های پیشرو کشور به منظور ارتقاء دانش فنی تولید کنندگان نهال، تامین نهال ارقام جدید و برنامه‌ریزی جهت تامین پایه‌های رویشی نهالستان‌های توانمند، نظارت برعملکرد نهالستان‌های مجوز دار و اقدامات ترویجی آموزشی برای بهره برداران با هدف توسعه کاربرد نهال شناسه دارتوسط کمیته فنی نهال استان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شریکیان در حال حاضر خراسان شمالی دارای ۲۱ نهالستان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار اصله نهال شناسه دار از انواع ارقام میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار شامل سیب، گلابی، آلو، زردآلو، بادام، هلو، پسته، گردوی پیوندی، نشاء گیاهان داروئی و گل محمدی است.  

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه باغبانی را اصلاح باغات درجه دو و احیاء و جایگزینی باغات درجه سه عنوان کرد و افزود: برنامه اصلاح و نوسازی باغات میوه با اهداف بهبود کمی وکیفی تولیدات باغی رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم وایجاد اشتغال انجام می‌شود.

شریکیان خاطرنشان کرد: به منظور تنوع بخشی محصول انگور برنامه ریزی‌های لازم برای تولید نهال انگور در داخل استان انجام شده و برای اولین بار در شهرستان آشخانه به همت یکی از تولید کنندگان نهال تعداد ۵۰ هزار اصله نهال انگور گلدانی از ۱۲ رقم(ترکمن چهار، رشه سردشت، پیکامی، بیدانه قرمز، شاهانی قرمز، یاقوتی، کندری و...) به صورت گلدانی در محیط کنترل شده تولید شده است.

وی گفت: هم چنین با تشکیل اکیپ بازرسی متشکل از نمایندگان مدیریت باغبانی، مدیریت حفظ نباتات، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، نماینده سازمان نظام مهندسی، نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی، نماینده موسسه ثبت، گواهی بذر و نهال، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت، به منظور ساماندهی و انجام نظارت‌های مستمر از مراکز فروش و عرضه اقدامات لازم و موثری در راستای کنترل و جلوگیری از عرضه نهال غیر مجاز به موازات اقدامات آموزشی ترویجی جهت توسعه کاربرد نهال شناسه دار انجام شده است.

وی افزود: تامین ارقام و پایه‌های تجاری، نظارت بر روند تولید، توزیع وجابجایی نهال، هدفمندسازی یارانه نهال، احداث باغ مادری، تولید نهال شناسه دار از برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی مدیریت باغبانی است.

کد خبر 489360 برچسب‌ها باغ و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باغ و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی کشاورزی نهال شناسه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد

استان‌های مرکزی، بوشهر، ایلام، سمنان و کردستان در قعر جدول رتبه‌بندی استان ها در حذف مجوزهای کاغذی قرار دارند. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان های تهران 82,507 هزار و خراسان رضوی با 37,775 و گیلان با 32,616 انجام شده است.

 بالاترین درصد تبدیل حذف پروانه کسب کاغذی در استان های لرستان با 41٪ و گیلان با 30٪ و چهارمحال و بختیاری با 27٪ انجام شده است.

بر اساس حکم تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، #رایگان و #غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز