Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در آستانه روز درختکاری پس از غرس  یک اصله نهال در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، گفت: روز درختکاری و هفته طبیعت که امسال مصادف است با روز ولادت با سعادت حضرت جواد الله ائمه (ع) برای مردم ما مبارک است.

وی ادامه داد: این اتفاق فرصتی بسیار خوب است که هر کسی یک نشانی به نام درخت از خودش باقی بگذارد این همه تاکیدی که در روایات ما شده است و خداوند از آن جایگاه خوب مومنان با عنوان «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» یاد شده  که معلوم است که یکی از زیبایی های خداوند این است که انسان در سایه درخت و زیر درخت و در کنار نهر آب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم اظهارات رئیس جمهور را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛ 

* بنابراین برای ما کاشتن درخت و حفظ درخت و مناطق بسیار مهم است. در اطراف تهران شاهد هستیم که ۱۲۹۰ اصله درخت کاشته می شود که بسیار مبارک است .

* آماری که الان شهرداری تهران اعلام کرد برای من حائز اهمیت بود که تعداد درختان جنگلی اطراف تهران نسبت به اول انقلاب ۱۶ برابر شده است این آمار بسیار ارزشمندی است البته آلودگی هم خیلی بیشتر از سابق شده است. درخت مجرای تنفسی جامعه است، ریه و شُش جامعه است.

* یکی از آمارهای خوب که از وزارت کشاورزی دیدم این بود که زراعت چوب در ایران افزایش پیدا کرده و این زراعت در دولت تدبیر و امید به دو برابر رسیده است. البته برای زراعت چوب باید درخت بریده شود ولی دوباره درخت کاشته می‌شود.

* امیدوارم خداوند کشور ما را از بلیه کرونا نجات بدهد. به پزشکان و پرستاران خسته نباشید می گویم و همچنین مردم عزیزی که تا امروز همکاری کردند.

* البته میزان جمعیت و آلودگی هوا نسبت به گذشته بسیار  افزایش یافت، خبر خوش دیگری که امروز به ما داده شد این است، درختانی که در خیابان ولی عصر دچار آسیب شده اند را شهرداری با درختکاری جبران می کند تا شرایط به شرایط اول پیروزی انقلاب برگردد. خیابان ولیعصر ۱۸ اصل چنار داشت که حدود دو هزار اصل آن از بین رفته است و با درختکاری هایی که در حال انجام است، درخت های از بین رفته جبران شود.

*{ با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و مسائل پیش آمده پیرامون آن}: امسال شاید بیش از هر زمان دیگری مسئله سلامت جلوه بیشتری پیدا کرده است. البته همواره سلامت اهمیت ویژه داشته است اما امسال برای تمام مردم ما ملموس شده که چه میزان به سلامت خود و جامعه و فرزندان اهمیت می دهند. مراتع، درختان و گیاهان یکی از مواردی است که ارتباط مستقیمی با جامعه دارد و در کنار اینکه سلامت را تأمین می کند، موجب نشاط جامعه نیز می شود.

* درختکاری های ما باید توأم با درختانی مثمر باشد. مثلا در برخی از کشورهای اروپایی، جنگل های اطراف شهر از درختان زیتون است که هم زیبایی و هم از ثمره آن استفاده می شود.

* امسال با اهمیت بیشتری باید به درختکاری اهمیت بدهیم،  من از همه مردم ایران خواهش می کنم کاشتن یک یا چند درخت را یکی از مسئولیت های خود در زندگی بدانند و به عنوان یادگاری در طبیعت برای خودشان نگه دارند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1360385

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم

کارشناس بی‌بی‌سی به مجری برنامه که تلاش می‌کرد انتفاضه دانشجویی در آمریکا را یهودی‌ستیزی و قانون‌شکنی جلوه دهد و سرکوب و اقدامات وحشیانه پلیس این کشور را توجیه کند، تودهنی زد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟