Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@07:09:31 GMT

حمایت رادوشوویچ از رفتار مردم ایران در کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۱۰۹۲

زندگی بازیکنان لژیونر شاغل در فوتبال ایران در روزهایی که کشورمان درگیر مبارزه با ویروس کرونا   شده، برای هموطنان آنها جالب توجه است. یکی از این بازیکنان هم بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان کروات تیم فوتبال پرسپولیس است که سایت «اسلوبودنا دالماتیا» کرواسی از طریق واتساپ با او تماس برقرار کرده و درباره وضعیتش در بحبوحه شیوع کرونا در ایران سؤالاتی پرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار ورزشی- رادوشویچ درباره وضعیت این روزهای خود در ایران به اسلوبودنا دالماتیا گفت: مردم در اینجا خیلی ترسیده‌اند. خیلی‌ها از ماسک‌های تنفسی و دستکش استفاده می‌کنند، اما من باید بگویم که خبری از حالت‌های هیستریک یا پریشان‌احوالی‌های عصبی نیست و مردم هم دیوانه‌وار به دنبال خرید غذا یا دیگر مایحتاج زندگی‌شان نیستند. این زندگی نسبتاً عادی است و بسیاری از فروشگاه‌ها هم در حالت عادی کار می‌کنند و همه چیزی که بخواهید بخرید را دارند. کمبودی وجود ندارد. تنها چیزی که متوقف شده، آموزش به بچه‌ها در مدارس است. همچنین یک هفته لیگ هم برای ما لغو شده و هفته بعدی قرار است یک هفته دیگر برگزار شود که البته ما نمی‌دانیم که آیا آن هفته هم لغو خواهد شد یا نه. اگر بازی‌های آن هفته هم لغو شود، احتمالاً لیگ تا اوایل آوریل لغو می‌شود، چون سال جدید در ایران از 21 مارس آغاز می‌شود.

وی که در ایران به همراه همسر و پسرش زندگی می‌کند، از سفر مادر همسرش به کشورمان برای ملاقات آنها خبر داد و افزود: من توانستم یک بلیت برای مادر همسرم تهیه کنم و او از زاگرب به ایران سفر می‌کند. آئروفلوت و هواپیمایی قطر تنها خطوط هوایی هستند که در حال حاضر به ایران رفت و آمد دارند. تمام مسافرانی که وارد ایران می‌شوند در فرودگاه برای مبتلا نبودن به کرونا معاینه می‌شوند. اگر علائمش را داشته باشند قرنطینه می‌شوند و اگر تب نداشته باشند، زندگی عادی را از سر می‌گیرند. از ایران هم اگر کسی بخواهد به اروپا سفر کند، تمام مسافران معاینه و چک می‌شوند.

دروازه بان پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا خود او همه موارد بهداشتی توصیه شده را رعایت می‌کند، تأکید کرد: بله. اینجا به ما ماسک و ضدعفونی‌کننده داده‌اند. بهداشت فردی را باید رعایت کرد، دست‌ها را باید شست و امیدواریم که همه چیز روبه‌راه شود. ما به صورت عادی تمرینات‌مان را انجام می‌دهیم. فعلاً بیشتر از این خبری نیست. طبق چیزهایی که تا الان شنیده‌ام، این ویروس کرونا برای افراد سالخورده، بیمار و آنهایی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، خطرناک‌تر است.

رادوشویچ در انتها راجع به وضعیت موجود در تهران هم گفت: مردم اینجا با ماسک رفت و آمد می‌کنند، اما تعدادشان زیاد نیست. بعضی متخصصان می‌گویند که ماسک چیز خوبی است، اما برخی هم می‌گویند که از مبتلا شدن محافظت نمی‌کند. کسی نمی‌داند چه چیزی درست است. ایرانی‌ها سیستم بهداشت و سلامت بسیار خوبی دارند و من فکر می‌کنم شوک ابتدایی به آنها هم به دلیل این بود که انتظارش را نداشتند ویروس کرونا به اینجا برسد. الان همه چیز برای مدیریت اوضاع سازماندهی شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویروس کرونا ایران رادوشویچ فوتبال ایران مردم ایران کرونا گلر پرسپولیس رادوشوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین

علی بیت‌الهی درباره مطالعات انجام‌شده برای شناسایی اینکه چه میزان جمعیتی از ایران که در پهنه فرونشستی سکونت دارد، اظهار داشت: «در این باره گزارشی تهیه کرده‌ام که در این گزارش نقشه‌های فرونشستی و سکونتگاه‌های جمعیتی شهری و روستایی را بررسی کردم و تطابق دادم، مطالعات نشان می‌دهد که متاسفانه محدوده‌های جمعیتی عمده و کلان کشور مانند تهران، مشهد، شیراز، کرمان و از همه مهم‌تر اصفهان و چند کلان شهر دیگر دقیقا در محدوده فرونشستی قرار دارند یا مجاورت و حاشیه زون‌های فرونشستی واقع شده‌اند.»

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.

رئیس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تاکید کرد: خصلت فرونشست زمین این است که هر روز ادامه دارد و استنباط می‌شود که اگر همین روال ادامه پیدا کند این زون‌های مجاورت فرونشست هم جزو پهنه‌های فرونشست خواهند شد و به این پهنه می‌پیوندند و وسعت فرونشست افزایش پیدا می‌کند.

بیت‌الهی افزود: مساحت زون‌های فرونشستی در کشور نسبت به ۵ سال گذشته حدود ٣ برابر افزایش پیدا کرده و رشد پهنه خصوصیت فرونشست است.

وی گفت: باید توجه داشت که این حجم جمعیت و ساخت و سازها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی تحت تاثیر این موضوع هستند و کاهش این ریسک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین