Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، توصیه‌ها و تأکیدات پزشکی پررنگ‌تر ازهمیشه به آحاد مردم داده می شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی نقش به سزایی را در کنترل این بیماری ایفا کنند. تنی چند از ائمه جمعه استان کرمان نیز با تأکید بر کنترل و پیشگیری کرونا ویروس مواردی را بیان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ با افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، توصیه‌ها و تأکیدات پزشکی پررنگ‌تر ازهمیشه به آحاد مردم داده می شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی نقش به سزایی را در کنترل این بیماری ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنی چند از ائمه جمعه استان کرمان نیز با تأکید بر کنترل و پیشگیری کرونا ویروس مواردی را بیان کردند.

قدردان زحمات کادر درمانی که از جان خود گذشته اند، هستیم

حجت الاسلام والمسلمین قاسم دانشی امام جمعه شهرستان بم در گفتگو با راه آرمان کرمان؛ با بیان اینکه منشأ ویروس کرونا برای همه ابهام است و از سوی دیگر قرائنی مبنی بر اقدامات دشمن در این زمینه وجود دارد، گفت: همان گونه که تحلیلگران سیاسی و بین المللی ابراز کرده اند شیوع این بیماری در چین به دست استکبار جهانی و به سرکردگی آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: شایسته است که ملت عزیز ایران ضمن رعایت نکات بهداشتی همچون گذشته هوشیاری خود را در برابر توطئه های شمن حفظ کنند؛ چرا که شاهد هستیم برخی آگاهانه یا نا آگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند و به این مسئله دامن می زنند و سبب تشویش بیشتر اذهان عمومی مردم می شوند.

امام جمعه بم ابراز کرد: بنابر آموزه های دینی و روایات فراوان ما باید در برابر دشمن در تمامی ابعاد هوشیارتر باشیم و این مسئله را از خود بپرسیم که آیا با ضربه رسیدن به اقتصاد کشور و از دست رفتن آرامش مردم؛ آمریکا و دشمنان این مرز و بوم خوشحال می شوند یا ناراحت.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی افزود: جهان استکبار قبل و بعد از انقلاب حتی در یک مورد خیرخواه ما نبوده است و امروز هم در موضوع کرونا ویروس و آسیب هایی که دشمن در این زمینه به ما وارد می کند شایسته است که مسئولان نظام بیشتر از گذشته هوشیاری خود را در برابر توطئه ها و جنگ روانی دشمن حفظ کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: دشمن با ویروس کرونا روحانیت و مرجعیت شهر قم را هدف قرار داده اند تا این جایگاه را در اذهان مردم تخریب کنند و ما نیز باید به این مسئله مهم توجه داشته باشیم.

امام جمعه بم با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از خدمتگذاران کادر بهداشت و درمان عنوان کرد: تشکر رهبری موجب دلگرمی فراوان این قشر مجاهد شد که در این عرصه از جان خود مایه گذاشته اند؛ ما نیز قدردان زحمات آنان هستیم و امیدواریم ضمن رعایت نکات بهداشتی و توسل به اهل بیت علیه السلام این ویروس از تمامی کشورها دفع شود.

مردم اخبار را از منابع معتبر وزارت بهداشت و رسانه ملی پیگیری کنند

حجت الاسلام و المسلمین علی مهدی زاده امام جمعه شهرستان بافت در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مسئله کرونا ویروس همچون سایر کشورها به موضوع روز تبدیل شده است، گفت: موضوعی که دشمنان و معاندین نیز از آن بهره برداری کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه نظام و انقلاب کشورمان اسلامی بر گرفته از آئین عصمت و طهارت است، تصریح کرد: به نکات مهمی که پزشکان مطرح می کنند همگان باید توجه داشته باشند و رعایت نکات بهداشت فردی، اجتماعی و عمومی در این زمینه بسیار کمک کننده در رفع و زدودن کرونا ویروس است.

امام جمعه بافت با اشاره به روایات و احادیث از ائمه اطهار علیه السلام در راستای نظافت اظهار کرد: بنابراین می طلبد که همگان به سخنان پزشکان و اطلاعات از منابع معتبر همچون صدا و سیما و وزارت بهداشت توجه داشته باشیم.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از کادر درمانی اظهار کرد: از گروه جبهه مقاومت در برابر کرونا ویروس و پرستاران که با روحیه جهادی با این موضوع مقابله می کنند تقدیر ویژه می کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نظام اسلامی ما بر پایه اهل بیت علیه السلام و فرمایشات آنان است، ابراز کرد: ما زیارت عاشورا، حدیث شریف کسا و توسل به ائمه معصومین علیه السلام را داریم و نباید این مسائل را فراموش کنیم.

امام جمعه بافت با تأکید بر اینکه نباید به شایعات و به ویژه اظهارات شبکه های معاند توجه کنیم، عنوان کرد: باید این مسئله را بدانیم که همه چیز در ید خداوند است؛ چنانچه به این مسائل توجه کنیم؛ می توانیم در شکستن کرونا ویروس بیش از پیش سهیم باشیم.

ضرورت توجه به آرامش روانی جامعه

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تلاش و زحمات پرسنل پزشکی به منظور مقابله و کنترل بیماری کرونا در سراسر کشور گفت: اقدامات کادر درمانی در این راستا واقعا جای تشکر و قدردانی دارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از این افراد باید تشکر شود.

وی ادامه داد: در کنار اقداماتی که به منظور درمان و پیشگیری در دستور کار است متأسفانه مباحث امنیتی جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و چنانچه موج نگرانی در جامعه مدیریت نشود آسیب این مسئله به مراتب بیشتر از خود ویروس خواهد بود.

امام جمعه شهرستان جیرفت تأکید کرد: در مسئله آرامش و روان جامعه باید بسیار حساس بود چرا که اگر به این مسئله خدشه وارد شود به سادگی قابل جبران نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر ابراز کرد: موج تعطیلات در برخی مناطق که ابتلا به این ویروس کم بوده، آغاز شده است که این امر شایسته نیست؛ چرا که اگر موج تعطیلات این گونه پیش برود؛ زمانی که خدایی نکرده این ویروس تشدید پیدا کند آن زمان چه اقدامی می خواهیم انجام دهیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در کنار وزارت بهداشت و کادر درمانی، باید از حوزه های علمیه و ظرفیت روحانیت جهت استفاده از مسائل معنوی به کار گرفته شود چرا که اعتقاد این است که داشتن توسل به اهل بیت علیه السلام و استفاده از ذخائر معنوی در حل مسائل و بحران ها می تواند راهگشا باشد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حائز اهمیت است اما مهمتر از آن حفظ امنیت جامعه است.

تبلیغات مسموم معاندین از کرونا خطرناک تر است

حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر امام جمعه شهرستان ریگان در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه بیش از شصت کشور درگیر ویروس کرونا هستند و این ویروس مختص به ایران نیست، گفت: طبق اخباری که از منابع معتبر دریافت شده است؛ آمار افراد مبتلا در کشورهای غیر اسلامی بیشتر از کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های انتقال این ویروس از حیوانات است، ادامه داد: توصیه می کنیم همه عزیزانی که به دنبال کنترل و پیشگیری این بیماری هستند حتی المقدار از غذاهای بازار نخورند.

این مقام مسئول ابراز کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز از کادر بهداشتی و درمانی تقدیر و تشکر کردند؛ ما نیز به نوبه خود از فعالیت جهادگران در عرصه بهداشت و درمان تقدیر می کنیم؛ آنان به مدت طولانی درگیر کار و تلاش و کنترل کرونا ویروس هستند.

امام جمعه ریگان با تأکید بر اینکه تمامی ملت ایران از نگهداری و تماس با حیوانات پرهیز کنند، عنوان کرد: این ویروس در کشورهای متعددی فراگیر شده است و دشمن  و معاندین به دنبال ترساندن مردم و تبلیغات مسموم از طریق این تبلیغات است که این مسئله از ویروس کرونا خطرناک تر است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ماهانی تأکید کرد: مردم توصیه های بهداشتی را از منابع معتبر وزرات بهداشت پیگیری کنند و از تبلیغات زهرآلود دشمن نهراسند و مطمئن باشند که کرونا را شکست می دهیم به شرط آنکه به تمامی توصیه های بهداشتی پزشکان و افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند توجه لازم داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین امام جمعه شهرستان منابع معتبر مقام مسئول وزارت بهداشت علیه السلام کادر درمانی ویروس کرونا کرونا ویروس توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم