Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام پارسا با اشاره به دو توصیه علامه حسن‌زاده آملی برای رسیدن به مقامات دنیایی، گفت: راز مقامات بالای لقمان حکیم در اخلاص بود، هر عملی برای خدا و همراه با اخلاص باشد سرچشمه‌های حکمت را در انسان می‌جوشاند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین پارسا» در سخنانی با عنوان «چاشنی اخلاص برای اعمال»، اظهار کرد: شخص رسید محضر علامه حسن زاده آملی و عرض کرد: می خواهم در دنیا به مقامات برسم، ایشان پرسید: مقامات دنیایی یا اخروی؟ فرد بیان کرد: مقامات دنیایی، پستی، مسئولیتی، منبری، پولی، جایگاه اجتماعی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فرمود: دو کار کن. فکر کرد الان می گوید فلان ذکر را 10 هزار مرتبه بگو.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: علامه حسن زاده فرمود: یک: نماز اول وقت بخوان، دو: رضایت والدین را داشته باش؛ عرض کرد: همین؟! فرمود: نه! اخلاص را هم چاشنی اش کن. اگر این دو عمل را با اخلاص انجام دادی در دنیا به هر جا اراده کردی و نرسیدی هر چه خواستی به من بگو.

 

وی تصریح کرد: علامه ادامه داد: حداقل یک چله اینچنین باش، برای کارهای کوچک یک چله و برای حاجات بزرگ تر، بیشتر. رسول خدا(ص) فرمودند: کسی که 40 روز خود را برای خدا خالص کند، کمترین اثرش آن است که حکیم می شود.

 

حجت الاسلام پارسا در ادامه ابراز کرد: از لقمان پرسیدند: از کجا به این درجه و مقامات رسیدی؟ گفت: والله که کار خاصی نکردم. از پیامبر خدا(ص) پرسیدند: چگونه لقمان حکیم به این مقام رسید؟، حضرت(ص) فرمودند: روزی لقمان از جایی عبور می کرد، دید تکه نانی روی زمین افتاده آن را برداشت آبب به آن زد و برای رضای خدا و اینکه اسراف نشود، آن را خورد با همین یک عمل برای خدا از همان لحظه حکمت بر قلب او جاری شد.

 

وی تاکید کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: اگر یک عمل خالص برای خدا انجام دادی، هیچ گاه عذابت نمی کند و تو را وارد بهشت می کند. آیا می توانیم 10 دقیقه برای خدا باشیم دائم در حال تظاهر و تفاخر هستیم. این همه درس خواندیم فایده ای برای ما نداشته است.

 

حجت الاسلام پارسا در پایان خاطرنشان کرد: می گفتند وقتی میرزا جوادآقا ملکی تبریزی در بازار تهران منبر می رفت، همه عرق‌خورها پای منبرش می رفتند، نه! وقتی یک یاالله می گفت چنان ولوله ای در قلب مخاطبان می افتاد که همه تلو تلو خوران از جلسه خارج می شدند، حالا من بالای منبر هر چه از مصائب امام حسین(ع) بگویم اثری در قلب مستمع نمی گذارد، چون علم را برای خدا یاد نگرفته ام، چون برای خدا نمی خواهم اثری ندارد. همه می گویند خوب حرف زد اما به درد عمل کردن نمی خورد.

 

منبع: https://vaezin.com/%da%86%d8%a7%d8%b4%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%ae%d9%84%d8%a7%d8%b5-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b9%d9%85%d8%a7%d9%84/

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: علامه حسن زاده آملی سبک زندگی اسلامی تقوا و اخلاص علامه حسن زاده حجت الاسلام برای خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی آرسنال ۵ - ۰ چلسی؛ برد با چاشنی تحقیر و صدرنشینی + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # آرسنال ، چلسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • خلاصه بازی آرسنال ۵ - ۰ چلسی؛ برد با چاشنی تحقیر و صدرنشینی + ویدئو
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • یادی از ماهچراغ
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر