Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی 30 استان کشور درگیر شیوع ویروس کرونا هستند که تا این لحظه استان بوشهر به عنوان یک استان پاک شناخته می شود که البته معلول یک سری تصمیمات خوب و به جای مدیریتی در کنار همکاری گسترده مردم است. جنوب نیوز: در حالی 30 استان کشور درگیر شیوع ویروس کرونا هستند که تا این لحظه استان بوشهر به عنوان یک استان پاک شناخته می شود که البته معلول یک سری تصمیمات خوب و به جای مدیریتی در کنار همکاری گسترده مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با شیوع این بیماری در سطح کشور، مسئولیت سلامت مردم استان در مقابل ویروس کرونا از طرف استاندار بوشهر به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تفویض شد تا این دانشگاه با اختیار کامل بتواند نسبت به مدیریت پیش ، حین و پس از بحران احتمالی نقش آفرینی کند.

در این راستا و در کنار جلسات منظم روزانه با مدیریت استاندار بوشهر و دبیری دانشگاه علوم پزشکی استان، جلسات ویژه ای نیز در دانشگاه علوم پزشکی برگزار و خروجی این نشست ها به عنوان دستور کار مقابله با شیوع ویروس کرونا به ساختارهای اجرایی ابلاغ شد.

بخش عمده این تصمیم های مدیریتی که با درایت دانشگاه علوم پزشکی و در راس آن ریاست این دانشگاه انجام شد به گونه ای برجسته است که سبب شد پیش از ورود ویروس کرونا به این استان، عملا استان بوشهر برای مقابله با این ویروس بسیج شود.

این شرایط سبب شد تا ضمن ارتقاء سطح آگاهی های بهداشتی مردم که منجر به تغییر رفتارهای آنها شده ، زمینه انتشار و شیوع این ویروس مسدود تاکنون شود در حالی که هنوز و با وجود درگیر شدن خیلی از استان ها به ویروس کرونا، نمی توانند این دستورات را به شکل کاملی اجرایی کنند.

تعطیلی کلیه کلاس های درس مدارس، دانشگاه ها ، مرکز آموزشی و حوزه های علمیه ، تعطلیی بازارهای هدف گردشگری از جمله بازار گناوه و سپس برازجان، تعطیلی تمامی بازارهای هفتگی در سطح استان، تعطیلی تالارها، همایش ها و سمینارها ، تعطیلی موقت اقامه نماز جمعه در بخشی از شهرستان های استان و به خصوص مرکز استان و اقامه نماز جماعت اداری، جمع آوری قلیان ها از قهوه خانه ها و سفره خانه ها و ضدعفونی کردن تمامی مراکز عمومی شهری و بخشی از ادارات دولتی تنها بخشی از کارکرد مجموعه مدیریتی استان بوشهر با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همراهی استاندار بوشهر است که سبب شد این استان تاکنون مصون از شیوع ویروس کرونا باشد.

فرهنگ سازی وسیع برای عدم برگزاری هر گونه مراسم ترحیم ، عدم برگزاری مراسم عروسی، ممنوعیت وسیع برای ممانعت از ماموریت های غیر ضروری کارکنان، ایجاد ایستگاه های تب سنجی در ورودی ها و فرودگاه های استان، ممانعت از هرگونه برپایی چادرهای مسافرتی در کنار تاکید فروان بر عدم پذیرش مهمان در مراکز اقامتی، هتل ها و هتل آپارتمان ها، دستور ویژه به فروشگاه های بزرگ برای عدم توزیع مواد غذایی سر باز، اعلام عدم پذیرش اعمال جراحی غیر اورژانس در کنار آماده کردن بیمارستان شهدای خلیج فارس برای مرکز سنترال پذیرش بیماران مشکوک به ویروس کرونا و معرفی سایر بیمارستان های شهر بوشهر برای پذیرش بیماران با پروسیژرهای مختلف بخش دیگری از کارکرد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی در این بخش است.

بخش عمده ای از این اتفاقات درست در 48 ساعت اولیه اعلام رسمی شیوع کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همراهی و همکاری گسترده مردم اتفاق افتاد که سبب گردید بدون ایجاد وحشت در بین مردم ، شرایط به سمت خودمراقبتی افراد، عدم ازدحام به سمت مراکز درمانی و کنترل دقیق و بهینه در مدیریت پیش از بحران پیش برود.

این در حالی است که بخش عمده ای از استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور، هنوز و با وجود بالا بودن میزان آلودگی که با تلفات انسانی همراه بوده ، نتوانسته اند بخشی از این کارکرد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و سایر مجموعه های مدیریت استان بوشهر را در استان هایشان اجرایی کنند.

البته شرایط کنونی در سطج کشور این امکان را برای استان بوشهر فراهم کرده که هر آن امکان مثبت شدن تست کرونا ویروس در بوشهر دور از انتظار نباشد که اگر هم چنین اتفاقی افتاد نباید از تلاش های مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی استان که سبب شدند این استان این تعداد روز را در مقابله با شیوع ویروس کرونا مقاومت کند به آسانی گذر کرد.

لازم به گفتن است که هر فردی مشکوک به بیماری کرونا پس از انتقال به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر مورد آزمایش های فراوان بالینی و آزمایشگاهی قرار می کیرد و در صورتی که مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده شد مورد تست کرونا ویروس قرار گرفته و آزمایشش به تهران ارسال و در تهران، اگر جواب تست مثبت باشد، همان جا اعلام و رسانه ای می شود و این گونه نیست که به استانی اعلام شود و آن استان نخواهد که اعلام رسمی کند. پس سخن معدود افرادی که در شبکه های اجتماعی مرتب اصرار دارند که در استان بوشهر بیمارانی با تست مثبت کرونا در بیمارستان ها وجود دارند اما مسئولین اعلام نمی کنند هرگز با واقعیت های موجود ، هم خوانی ندارد.

یادداشت: مهرداد جشنی پور، خبرنگار و فعال رسانه

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیوع ویروس کرونا استان بوشهر سبب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد