Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: باید از ظرفیت فرودگاه‌های مستقر در استان برای سم پاشی و ضدعفونی کردن استان بهره‌برداری کنیم.

عزیزاله شهبازی در ستاد استانی مبارزه به کرونا ویروس که روز چهارشنبه ۱۴ اسفند در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد گفت: ما به دنبال کار تشریفاتی نیستیم بلکه درصدد هستیم طبق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است، به سمت رقم زدن حسنه پیش برویم و روند شیوع کرونا را در استان کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و اعضای ستاد برای مقابله با این بیماری و ارتقا بهداشت، درمان و سلامت استان، افزود: براین اساس کمال قدردانی را مدیران استانی، فرمانداران، معاونان استانداری، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و به ویژه قضائی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان صمت، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که در تمامی این جلسات حضور داشته و تلاش‌های بسیار خوبی دارند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند با سیاه نمایی و ایجاد رعب و وحشت کاذب خاطر مردم را مکدر کرده‌اند، ادامه داد: برخلاف هجمه‌های این چنینی ما کار خود را انجام می‌دهیم و به وظایف خود آگاه هستیم و در سطح ملی تمامی مدیران کشور پای کار هستند.

شهبازی گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده، تعداد قابل توجهی از کسانی که به سبب کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده بودند، از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی افزود: ما به طریق ممکن نیازها و مطالبات البرز را به مراجع ملی انتقال دادیم و تصمیم‌های بزرگی گرفته شد که در این راستا از اعضای شورای تامین استان که نهایت پشتیبانی را داشتند قدردانی می کنم.

استاندار البرز اضافه کرد: برای آرامش و رضایتمندی مردم هر چه در توان داریم با توجه به شرایط خاص استان اقدام کردیم و طی تعاملی که در مجموعه استان وجود دارد، تلاش خود را به توزیع تولیدات واحدهای مستقر در البرز در سیستم عرضه استان معطوف کردیم.

وی گفت: حتی به شخصه شماره تماس راننده‌های توزیع اقلام را دریافت کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنم تا از چگونگی روند توزیع به صورت حقیقی مطلع شوم.

شهبازی افزود: نباید در سیستم توزیع استان اختلالی وجود داشته باشد چراکه تولید در واحدها به اندازه نیاز بازار وجود دارد.

وی گفت: تمامی اعضای مرتبط با تامین نیاز مردم به دارو و مواد ضدعفونی کننده باید پای کار باشند و کسانی که در این شرایط خاص از مسئولیت به هر دلیلی شانه خالی کردند باید مورد برخورد قانونی از سوی دستگاه قضا قرار گیرند.

استاندار البرز افزود: اکنون در جنگ با بیماری کرونا قرار داریم و سربازی که در این برهه، کار را رها می کند باید مجازات شود چراکه هر گونه قصوری به سلامت و امنیت مردم لطمه می زند.

وی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده در این نشست، حاکی از برقراری نظم در ارائه خدمات است، عنوان کرد: نسبت به ویژگی‌های خاص استان، تراکم بالای جمعیت و... اکنون البرز در وضعیت حاد شیوع کرونا قرار ندارد ولی همچنان باید با پیشگیری و آگاهی بخشی روند صعود شیوع را متوقف کرد.

شهبازی با انتقاد از سیستم اطلاع رسانی استان برای آگاهی بخشی به مردم، گفت: باید این سیستم تقویت شود چراکه هر میزان مردم آگاه‌تر شوند برای مقابله با این بیماری آماده‌تر خواهند بود و مردم باید بدانند که خدمتگزارنشان برای حفظ سلامت آنها در میدان هستند.

وی با اشاره به اینکه برخورد محکم و قانونی با محتکرین خواهیم داشت، افزود: با توجه به ظرفیت‌های البرز در بخش تولید، کشور از ما انتظار دارد که علاوه بر تامین نیاز استان، مساعدت لازم را برای سایر استان ها نیز داشته باشیم.

استاندار البرز ادامه داد: توزیع مواد ضدعفونی کننده به عهده دانشگاه علوم پزشکی، تامین الکل واحدهای تولیدی از وظایف سازمان صمت و حمل اداره کل راه و شهرسازی نیز مکلف به تامین خودرو برای حمل و نقل است و استاندار و تیم استانداری نیز ناظر عالی بر روند فعالیت آنها است.

وی گفت: اکنون گزارش‌های ارائه شده از روند فعالیت ستاد با روزهای اول قابل مقایسه نیست و هماهنگی ها بسیار ارتقا یافته است.

شهبازی افزود: دستگاه‌های نظارتی بازار استان را کنترل کنند و در صورتی که نیاز مردم استان تامین شود می‌توانیم به استان‌های دیگر نیز مواد ضدعفونی کننده انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: برای تامین نیازهای بهداشت و درمان در استان آنچه که در توان داریم در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

استاندار البرز گفت: باید توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین استان داشته باشیم و نیازهای این قشر آسیب پذیر را احصا کرده و به نسبت آنها نیز اقدام شود.

وی افزود: شهرداری ها باید با جدیت بیشتری پای کار باشند و برای ضدعفونی کردن معابر و... بویژه در مناطق آسیب پذیر اقدام کنند.

شهبازی گفت: باید از ظرفیت فرودگاه‌های مستقر در استان برای سم پاشی و ضدعفونی کردن استان بهره برداری کنیم.

وی افزود: این دوران به پایان می‌رسد و روسیاهی به زغال می ماند، کسانی که در این شرایط سخت در کنار مردم باشند به خوبی از آنها یاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دانشگاه علوم پزشکی استانداری البرز کروناویروس استاندار البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال