Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان ۹۵ دانشگاه کشور در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر هندوستان نوشتند: از دولت جمهوری هندوستان خواستاریم حقوق و حمایت‌های شهروندی از مسلمانان آن کشور را جدی گرفته و هویت و شخصیت ملی آن‌ها را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به نارندرا مودی، نخست وزیر کشور هندوستان نوشتند: از دولت جمهوری هندوستان خواستاریم، حقوق و حمایت‌های شهروندی از مسلمانان آن کشور را جدی گرفته، هویت و شخصیت ملی آن‌ها را به رسمیت بشناسند و از هرگونه اعمال خشونت، کشتار و افراطگرایی علیه مسلمانان جلوگیری به عمل آمده و ظرفیت‌های قانونی برای مطالبه حق ایشان توسط دولت، دستگاه قضایی و پلیس هندوستان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:
حدود ۲۰۰ میلیون نفر از جمعیت هندوستان را مسلمانانی تشکیل می‌دهند که فرهنگ هندی، جزوی از وجودشان است، اما تبعیض‌ها و اعمال خشونت‌های آشکاری که علیه مسلمانان هندوستان روا داشته شده، زمینه اعتراضات ایشان برای احقاق حقوق اولیه‌ی زندگی خود را فراهم نموده است.   کشته و زخمی‌شدن ۱۰۰‌ها نفر از مسلمانان مظلوم هند که سخنی جز احقاق حقوق اولیه شهروندی ندارند، به هیچ عنوان قابل اغماض و چشم پوشی نیست. این رویه که به صورت سیاستی اسلام هراسانه جلوه‌گر شده، جان و مال و ناموس مسلمانان را هدف قرار داده است.   با این وضعیت، چه مرجعی در هندوستان از آن‌ها می‌خواهد حمایت کند؟ هندوستانی که ماهتما گاندی به دنبال آزادی و آزادگی آن بود و صلح را برای همه می‌خواست، چرا اکنون به یک رژیم آپارتاید و طبقاتی تبدیل شده و هرکس پول و قدرت بیشتر داشت، می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد، انسانیت را برای خود تعریف کند؟ لطفا به خود بیایید و سخنان گاندی را حقیقتاً اجرا کنید! مجموعه قوانین شهروندی تصویب شده در کشور هندوستان تبعیضی آشکار نسبت به مسلمان روا داشته است که بر خلاف قانون اساسی کشور خودتان است.   از طرف دیگر، بر اساس منشور بین المللی حقوق بشر، هرگونه تبعیض براساس نژاد یا مذهب توسط دولت‌ها غیرقانونی و محکوم بوده، همچنین مواد ۲۲، ۲۰، ۱۹، ۷، ۵، ۳، ۲، ۱ اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر بر حق حیات، آزادی بیان، عقیده، آزادی اجتماعات و حق برخورداری از امنیت اجتماعی آنان تاکید می‌کند.   ما به عنوان انسان‌های آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز، به شدت نگران وضعیت خواهران و برادرانمان در هندوستان هستیم. این افراط‌گرایی‌ها و خشونت‌های فعلی چه بسا ممکن است گریبان‌گیر دیگر اعضای جامعه‌ی ۷۲ ملت هند گردد و آرامش را از آنان هم دریغ کند.   با توجه به وضعیت و برخورد‌های صورت گرفته با مسلمانان دهلی نو، کشمیر و سایر مناطق هندوستان، ما، دانشجویان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت جمهوری هندوستان خواستاریم، حقوق و حمایت‌های شهروندی از مسلمانان آن کشور را جدی گرفته، هویت و شخصیت ملی آن‌ها را به رسمیت بشناسند و از هرگونه اعمال خشونت، کشتار و افراطگرایی علیه مسلمانان جلوگیری به عمل آمده و ظرفیت‌های قانونی برای مطالبه حق ایشان توسط دولت، دستگاه قضایی و پلیس هندوستان فراهم گردد.
مهاتما گاندی: برای کسی که اندیشه‌ی عدم خشونت را در خود پرورده است، تمام عالم یک خانواده است. نه ترسی به دل دارد و نه کسی از او می‌ترسد.
امضا کنندگان:
جمعی از طلاب حوزه علمیه مشکات
جمعی از دانشجویان: دانشگاه رازی کرمانشاه
دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه
دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
دانشگاه جهاد دانشگاهی کرمانشاه
دانشگاه صنعتی کرمانشاه
دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه تهران
دانشگاه علوم قضایی تهران
دانشگاه لرستان
دانشگاه تبریز
دانشگاه ایلام
دانشگاه فرهنگیان ایلام
دانشگاه فرهنگیان‌مازندران (مرکز شهید مطهری نوشهر)
دانشگاه محلات
دانشگاه مازندران
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی بروجرد
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه امام علی (ع) طبس
دانشگاه پیام نور بشرویه
دانشگاه خواجه نصیر تهران
دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین
دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی
دانشگاه پیام نور شهرکرد
دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشگاه پیام نور استان مازندران
دانشگاه علوم پزشکی ساری
دانشگاه آزاد اسلامی آمل
دانشگاه نوشیروانی بابل
دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر
دانشگاه سهند تبریز
دانشگاه آزاد اسلامی ساری
دانشگاه روزبهان ساری
دانشگاه قم
دانشگاه مراکز غیر انتفاعی مشهد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
دانشگاه علوم پزشکی کاشان
دانشگاه آزاد اسلامی مرکز یاسوج
دانشگاه شمال آمل
دانشگاه کردستان
دانشگاه آزاد اسلامی کردستان
دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کردستان
دانشگاه کاربردی سرایان
دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی
دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن
دانشگاه فرهنگیان بجنورد
دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان
دانشگاه پیام نور استان کردستان
دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان
دانشگاه فرهنگیان استان کردستان
دانشگاه مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه شهید مطهری مشهد
دانشگاه تربیت مدرس علوم قرآنی مشهد
دانشگاه کاشان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
دانشگاه محقق اردبیلی
دانشگاه علوم پزشکی اهواز
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول
دانشگاه آزاد اسلامی باغملک
دانشگاه سما دزفول
دانشگاه علوم پزشکی بهبهان
دانشگاه آزاد اسلامی آبادان
دانشگاه آزاد اسلامی ایذه
دانشگاه علوم پزشکی شوشتر
دانشگاه پیام نور مسجد سلیمان
دانشگاه پیام نور سرایان
دانشگاه هرمزان
دانشگاه بجنورد
دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد
دانشگاه پیام نور دزفول
دانشگاه صنعتی شهدای هویزه
دانشگاه پیراپزشکی بستان
دانشگاه آزاد شوشتر
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
دانشگاه بیرجند
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
دانشگاه صنعتی بیرجند
دانشگاه پیام نور بیرجند
دانشگاه فرهنگیان باهنر
دانشگاه ابن حسام
دانشگاه بزرگمهر قائنات
دانشگاه آزاد اسلامی قائن
دانشگاه پیام نور فردوس
دانشگاه پیروزان
دانشگاه آزاد اسلامی فردوس
دانشگاه علمی کاربردی فردوس
دانشگاه فرهنگیان فردوس
دانشگاه آزاد اسلامی طبس
دانشگاه پیام نور طبس
دانشگاه پیام نور خوسف
دانشگاه بوعلی همدان
دانشگاه علوم پزشکی بجنورد  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشتار مسلمانان هند کشتار مسلمانان دانشگاه رازی کرمانشاه مطالبه گری دانشجویی علیه مسلمانان اعمال خشونت آزاد اسلامی علوم پزشکی پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ

سعید آزادیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی مأموریت گرا سیاست‌های توسعه‌ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه‌ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه مأموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان‌ها و بر اساس نگاه مأموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحدهای مرکز استان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر ادغام کرده ایم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استانداردهایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتاً مجوز همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تأیید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلاً در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند معمولاً به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می‌کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است