Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:16:55 GMT

ظرفیت ویژه مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۷۲۷۹

ظرفیت ویژه مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

محمدعلی احمدی با اشاره به ظرفیت‌های مساجد گفت: مساجد از زمان صدر اسلام محلی برای اجتماع مسلمانان و رفع مشکلات آنان بوده است و اکنون نیز ظرفیت‌های بسیاری در مساجد نهفته است که بایستی از آن‌ها استفاده کرد.

«محمدعلی احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، درباره نکوداشت مساجد اظهار داشت: مساجد از زمان صدر اسلام، همواره علاوه بر عبادت، محل فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت جامعه مسلمانان نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مساجد افزود: مساجد می‌توانند محلی برای ایجاد مودت، مهربانی، همدلی، اتحاد و محلی برای مشارکت اجتماعی و ارتقای معنوی جامعه باشد. مساجد باید و می‌توانند در افزایش سطح بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی بسیار موثر باشند.

 

وی ادامه داد: اگر در مسجد نماز جماعت برگزار می‌شود به این دلیل است که سطح مشارکت اجتماعی مسلمانان را بالا ببرد و مساجد به ویژه در تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی که از اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه ما است سهم به سزایی دارند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

احمدی با برشمردن کارکرد‌های محلی مساجد افزود: مساجد همچنین ظرفیت‌های زیادی برای محله‌ها دارند. ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، اشتغال‌زایی، تامین امنیت محلات، بررسی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، امور خیریه و غیره می‌تواند در سایه مسجد و به بهترین شکل انجام بگیرد.

 

وی درباره تاثیر انقلاب اسلامی بر نقش مساجد تصریح کرد: در این برهه از تاریخ کشور ما، انقلاب اسلامی نقش مساجد را در جامعه تقویت کرد و جوانان خداجو، مومن و انقلابی زیادی در سایه انقلاب از دامن مساجد تربیت شدند و مساجد به عنوان سنگر تلقی شدند و در راستای تعمیق باور‌های دینی مورد استفاده قرار گرفتند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مساجد افزود: ما امروز اگر بخواهیم از این ظرفیت‌های مساجد استفاده کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها اجتماعی را برطرف کنیم و در این راستا بایستی به تاکیدات مقام معظم رهبری که همه ساله در پیام‌های ایشان که به مناسبت‌های مختلف مثل اجلاس سراسری نماز صادر می‌شود توجه کنیم و منویات ایشان را به کار ببندیم تا بتوانیم از این ظرفیت بسیار ویژه کمال بهره را ببریم./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مقدس جمکران مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز