Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:21:53 GMT

اقدام وزارت بهداشت برای غربالگری الکترونیکی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۲۵۴

اقدام وزارت بهداشت برای غربالگری الکترونیکی کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امروز دیگر نداشتن کرونا برای کشورها افتخار نیست، بلکه مدیریت کرونا افتخار است.

به گزارش ایسنا،  دکتر علیرضا رئیسی در دیداری با جمعی از مدیران سازمان بهداشت جهانی  که در ستاد وزارت بهداشت، انجام شد، گفت: ایران اکنون سه مرحلۀ پیش از ورود کرونا، ورود کرونا و پس از ورود را پشت سر گذاشته و در هر سه مرحله اقدامات زیادی برای مهار این بیماری انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از ورود کوید ۱۹ اولین اقدامات اعلام هشدار و آماده باش به نظام سلامت کشور، تشکیل ستاد ویژه در وزارت بهداشت و کنترل مرزهای زمینی و هوایی بودند. علاوه بر تیم های مستقر در فرودگاه ها ۲۰ تیم بهداشت مرزی به مرزهای زمینی شرقی و غربی کشور اضافه شد.   

رئیسی ادامه داد: در مرحله پس از پیدایش کرونا در ایران پس از قطعی شدن اولین مورد دو ساعت بعد از آن اعلام عمومی صورت گرفت و بلافاصله یک تیم از وزارت بهداشت به قم اعزام و بیمارستان کامکار این شهرستان با ۲۲۰ تخت در کمتر از ۶ ساعت از بیمار تخلیه و به بیماران کوید ۱۹ اختصاص یافت. در عین حال  اولین اقدام ستاد این بود که در تمام استانها یک بیمارستان حداقل ۲۰۰ تختخوابی به کرونا اختصاص یافته و یک تا دو بیمارستان نیز به عنوان پشتیبان قرار گرفتند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: آموزش همگانی از طریق رسانه ها و تشکیل ستاد کشوری مبارزه با کرونا به دستور رئیس جمهور و به ریاست وزیر بهداشت اقدامات بعدی ایران برای مقابله با کرونا بود. اختیارات لازم از طرف رئیس جمهور به وزیر بهداشت تفویض و همه بخشهای دولتی و غیردولتی تحت امر این ستاد قرار گرفتند.

وی گفت :تعطیلی لیگ های ورزشی، مدارس، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و هنری نیز بخش دیگری از برنامه مقابله با کرونا بود که انجام شد.

رئیسی بیان کرد: افزایش تعداد دو آزمایشگاه به ۲۴ آزمایشگاه در کشور، به روز شدن آزمایشات، صدور دستورالعملهای ویژه بهداشت محیط و فردی برای مقابله با کرونا نیز در این راستا صورت گرفت.

معاون بهداشت اعلام کرد: مرحله سوم مواجهه با بیماری کرونا در ایران با «بسیج ملی مقابله با کرونا» آغاز شد. هم اکنون این توانمندی وجود دارد که در کنار ۵۰ هزار نیروی بهورز و مراقب سلامت بتوان از توان ۳۰۰ هزار تیم نیز در جهت مقابله با کرونا بهره گرفت.

وی افزود: همچنین سایتی با آدرس salamat.gov.ir راه‌اندازی شده است که افراد می توانند با پاسخ‌دهی به چند سوال غربالگری الکترونیکی شوند. شماره ۴۰۳۰ نیز راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با متخصصان ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت کنند.

رئیسی یادآور شد: ۱۲۰۰ مرکز شبانه روزی یا ۱۶ ساعته برای خدمت رسانی سرپایی در شهرهای کمتر برخوردار و حاشیه شهرها ایجاد شده است. کمیته علمی کروناویروس نیز به طور مرتب پروتکل ها در حوزه بستری و درمانی را به روز رسانی می کند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، گفتنی است در این دیدار جمعی از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر کریستف هملمن نماینده این سازمان در تهران، دکتر اسدی لاری مدیرکل همکاریهای بین الملل، دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر و دکتر جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس وزارت بهداشت مقابله با کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج