Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت مترو از بهره‌برداری از 4 ایستگاه جدید در صورت همکاری بانک عامل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی امام از افتتاح 4 ایستگاه مترو و 2 ورودی ایستگاه‌های مهدیه و نواب در نیمه اول سال 99 خبر داد و گفت: این اقدام در صورتی محقق می‌شود که بانک آینده پس از 7 ماه 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت را که به صورت غیرقانونی نزد خود نگه داشته است، آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام با اشاره به اینکه متاسفانه اوراق مشارکت یک هزار و 300 میلیارد تومانی مربوط به سال 97 برای تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران در پایان تیر ماه سال 98 منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که تنها 190 میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده است که آن نیز در مهر ماه جاری هزینه شد.
او با اشاره به اینکه 910 میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود آن که شهرداری وثیقه لازم را تامین کرده است، اما با وجود گذشت 7 ماه همکاری لازم از سوی بانک مذکور برای آزاد شدن 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد لذا این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.
او افزود:. در نتیجه شرکت مترو اکنون هم ناچار به پرداخت سود 3 ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم 50 درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می‌کند.
علی امام تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده می‌توانستیم حداقل 3 ایستگاه دیگر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسانیم. همچنین ورودی 2 ایستگاه نواب و مهدیه نیز به علت کمبود منابع مالی به تاخیر افتاده است.
مدیرعامل شرکت مترو اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری مبلغ دیگری در اختیار شرکت مترو قرار نمی‌گیرد، آزاد شدن 910 میلیارد تومان توسط بانک آینده می‌تواند به افتتاح و بهره‌برداری حداقل 4 ایستگاه در سال آتی کمک کند.
علی امام در پایان خاطرنشان کرد: دولت نیز با مشکلات مالی مواجه است به همین دلیل در سال جاری تنها 55 میلیارد تومان به مترو اختصاص داد که 35 میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری انتظار همکاری میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک آینده شرکت مترو علی امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران