Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز از بلگراد، این انتخابات برای تحکیم پایه‌های قدرت حزب او با عنوان «حزب پیشرفت صربستان» اهمیت دارد.
ووچیچ گفت: برای همه شرکت‌کنندگان، موفقیت زیاد و فضایی دموکراتیک را در روز انتخابات آرزو می‌کنم.

بیشتر احزاب مخالف تصمیم گرفته‌اند این انتخابات را تحریم کنند. این احزاب، رئیس جمهوری و ائتلافش را به خودکامگی، سرکوب آزادی رسانه‌ها، حمله به فعالان مخالف، فساد مالی و ارتباط با جرایم سازمان یافته متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ووچیچ و حامیانش که اکثریت پارلمان ۲۵۰ نفره صربستان را در اختیار دارند، این اتهام‌ها را رد می‌کنند.

حزب پیشرفت صربستان، این کشور را در آینده عضو اتحادیه اروپا تلقی می‌کند اما همچنین برقراری روابط نزدیک اقتصادی و نظامی با روسیه و چین را خواستار است.

این انتخابات سراسری همچنین مقدمه امضای توافقی با کوزوو برای بهبود روابط دو طرف است؛ کشوری که اکثرا آلبانیایی‌تبار هستند. این توافق برای پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا بسیار حیاتی است.

کوزوو در سال  ۲۰۰۸ از صربستان جدا شد؛ تقریبا یک دهه پس از بمباران یوگسلاوی توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که در سال ۱۹۹۹ برای جلوگیری از سرکوب خونین آلبانیایی‌تبارها در جریان ناآرامی‌های دوساله در این کشور انجام شد.

نتایج نظرسنجی موسسه « فکتور پلاس » که چندی پیش انجام شد، نشان می‌دهد ائتلافی از حزب پیشرفت صربستان و چند حزب کوچک، با کسب نزدیک به ۵۰ درصد آرا، پیروز انتخابات خواهند بود.
2023

برچسب‌ها اتحادیه اروپا ناتو کوزوو بلگراد صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ناتو کوزوو بلگراد صربستان روسیه اتحادیه اروپا ناتو کوزوو بلگراد صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا