Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:21:00 GMT

ضدعفونی کردن شهرها از وظایف مهم حال حاضر شهرداران است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۸۵۰

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه یکی از وظایف مهم شهرداران در مقطع کنونی را تلاش برای ضدعفونی کردن شهرها عنوان کرد.

هوشنگ بازوند، امروز(۱۴ اسفند) در گردهمایی شهرداران سراسر استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، تاکید کرد: شهرداران در بحث مقابله با کرونا باید در کنار مردم حضور داشته باشند و مردم با اقدامات شهرداری ها در خصوص مقابله با این ویروس در شهرها احساس خاطر و آرامش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سالجاری و دیگر موضوعات برای استان در سالجاری اظهار داشت: امسال با بحران های مختلفی روبرو بودیم و مدیران استان همانطوری که در مواجهه با این بحران‌ها موفق بودند، در برابر بحران کرونا هم انشاءالله موفق و سربلند بیرون خواهیم آمد.

مقام عالی استان از شهرداران خواست با توان و تلاش بیشتر برنامه های مقابله با ویروس کرونا در استان را پیگیری کنند و برای مقابله با این ویروس در کنار مردم باشند تا با مشاهده اجرای برنامه ها و اقدامات، آرامش پیدا کنند.

 بازوند یکی از وظایف مهم شهرداران در حال حاضر را تلاش برای ضد عفونی کردن شهرها عنوان کرد و گفت: دفتر شهری و روستایی استانداری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برآورد و میزان استفاده از مواد ضدعفونی در شهرها اقدام کنند و پس از برآورد دقیق، این مواد را در اختیار شهرداری های استان برای ضدعفونی کردن شهرها قرار دهند.

وی گفت: شهرداران باید با تلاش و بکارگیری اقدامات اثربخش، ضمن مقابله با ویروس کرونا، در جامعه امیدواری ایجاد کنند.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به لغو مرخصی تمام مدیران استان تا پایان فروردین ماه سال آینده گفت: همچنین مرخصی تمام شهرداران استان نیز لغو است و در این مدت همه باید در کنار مردم برای مقابله جدی با ویروس کرونا باشیم.

استاندار کرمانشاه همچنین از دفتر روستایی استانداری نیز خواست که به برآورد اطلاعات دقیق جهت استفاده از مواد ضدعفونی در روستاها و در اختیار گذاشتن این مواد به دهیاری ها اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام کارها در شهرداری باید در چارچوب قانون باشد، از شهرداران خواست با تدوین برنامه های ویژه نسبت به خلق درآمد پایدار برای شهرداری ها با جذب سرمایه گذاری و بخش خصوصی نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

 بازوند در ادامه سخنان خود از تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار در سال 1399 به سه شهرداری سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی برای آسفالت معابر و خیابان ها خبر داد و گفت: این اعتبار به این سه شهرداری پرداخت می شود، اما این شهرداری ها باید تلاش کنند که دیگر هیچ کانکسی در شهر وجود نداشته باشد.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر منطقه غم تسلی در شهر کنگاور شد و گفت: این منطقه باید هر چه سریعتر ساماندهی شود تا منجر به سکونتگاهی غیر رسمی نشود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به مصوبات انجام شده برای واگذاری زمین جهت پسماند زباله به شهر هرسین اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع در چند مدت گذشته مورد پیگیری قرار گرفته، اما هنوز اجرایی نشده است. باید توجه داشت که بر سر منافع مردم با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد و چنانچه در اجرای این طرح مشخص شود که یک مدیر یا مسئولی قصور و کوتاهی داشته حتماً با وی برخورد خواهد شد.

وی افزود: این طرح باید هر چه سریعتر اجرایی شود و سازمان امور اراضی استان باید سریعاً نسبت به واگذاری این زمین اقدام کند.

مقام عالی استان همچنین خواستار پرداخت مطالبات و بدهی های شهرداری ها از دستگاه های اجرایی شد.

بازوند در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه گردشگری استان با توجه به ظرفیت های موجود، به ظرفیت بسیار خوب پارک جنگلی بیستون اشاره کرد و گفت: مدیران ذیربط باید از این ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری استفاده کنند و با یک برنامه ریزی دقیق می توان این منطقه را به یک منطقه ویژه گردشگری برای استان تبدیل کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به نزدیک شدن پایان سال و فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز گفت: هر چند در حال حاضر با بحث ویروس کرونا روبرو هستیم، اما حتماً مردم در این ایام به سفرهای خود ادامه می دهند، لذا شهرداران باید تلاش کنند تا شهرهای استان در این ایام دارای امکانات خوبی باشند و نسبت به نظافت و توسعه فضای عمران شهری اقدام کنند تا مسافرین نوروزی که از استان دیدن می کنند با یک خاطره خوشی استان را ترک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استاندار كرمانشاه کروناویروس استاندار کرمانشاه ویروس کرونا کردن شهرها شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است

دبیر مجمع کمیسیون‎‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است، گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونتگاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سلامت هدایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به قدمت بالای تاریخی استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر دارای تمدن دوره ایلامی دارد که نیازمند نگاه ویژه ملی و تخصیص بودجه خاص است.

وی با بیان اینکه جمعیت شهری ایران رو به افزایش است گفت: جمعیت شهری ایران در 50 سال گذشته از 5 میلیون نفر به 60 میلیون نفر رسیده و این مهم سرعت ساخت و ساخت‌ها نسبت به فرسودگی بافت‌های شهری قابل قیاس نیست.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان شهرها و مراکز استان‌ها از افزایش تعداد شهرها در ایران خبر داد و بیان کرد: تعداد شهرها از 100 شهر نسبت به 50 سال گذشته اکنون به یک‌هزار و 400 شهر رسیده و این مهم همچنان در حال افزایش است.

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هدایتی با اشاره به اینکه 166 هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است اضافه کرد: آمار اسکان رسمی در شهرها 59 هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را 32 هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون 74 هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان 70 درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون 7 هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش موثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را یک‌هزار و 837 هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در 11 شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونتگاه غیررسمی این شهرها 770 هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از 17 میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال 1395 حدود 11 میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و 6 میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

شهردار بوشهر نیز بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: 70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حسین حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود 2 قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

افزوده شدن 480 هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر هم از افزوده شدن 480 هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در این محدوده آغاز شد.

وحید نیک روش اعتبارات ارزش افزوده شهرداری بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 700 میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شد که پیش‌بینی 900 میلیارد تومان شده بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بین یک‌هزار و 100 میلیارد تومان تا 1300 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده پرداخت شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با گلایه از نحو پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر گفت: چرا تنها به سه شهر استان بوشهر اعتبارات آلایندگی پرداخت می‌شود درحالی که شهرهای تحت پوشش مشکلات آلایندگی بیش از این است.

نیک روش با اشاره به طرح نوسازی در بافت تاریخی بوشهر گفت 90 درصد از گذر بافت تاریخی بوشهر اجرا شده است.

وی از برگزاری هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌ها در بوشهر خبر داد و گفت: این اجلاس 6 و 7 اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق