Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در حاشیه غرس یک اصله نهال میوه به مناسبت هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری باید به موضوع محیط زیست توجه ویژه ای شود محیط زیست شامل خاک، آب، زمین، هوا و جنگل ها است و باید در پاکیزه نگه داشتن آنها تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه پانزدهم تا بیست و یکم اسفند هر سال تحت عنوان هفته منابع طبیعی و سیزدهم فروردین روز طبیعت نامگذاری شده است، اظهارداشت: مردم در روز طبیعت باید در حفاظت و حراست از طبیعت تلاش مضاعفی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در دین اسلام به درختکاری تاکید فراوان شده است، گفت: در روایات آمده هرکس درختی بکارد و مومنین از سایه و میوه آن درخت بهره مند شوند و استفاده کنند، نزد خداوند متعال اجر و پاداش زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد تا در سال جدید به محیط زیست توجه ویژه ای شود و خداوند با لطف و کرم خود ویروس و بیماری کرونا را از میهن اسلامی ما ریشه کن کند.  

حجت الاسلام آل هاشم همچنین امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی نهال میوه غرس و همچنین برای گرامیداشت این هفته پیامی صادر کرد که متن آن به قرار زیر است: 

فرهنگ درخت کاری و اهتمام به نگهداری از آن از الزامات حیاتی جوامع بشری می باشد

سنت حسنه درختکاری از توصیه های تمام ادیان الهی و دین مبین اسلام بوده و به عنوان یک موضوع با اهمیت، مورد تاکید قرار گرفته است و به عنوان باقیات الصالحات محسوب می شود لذا درخت کاری ریشه در متون دینی ما داشته و در روایات ائمه اطهار بر آن تاکید شده است امروزه کاشت درخت، حفظ جنگل ها و فضاهای سبز از واجبات می باشد چون که علاوه بر ایجاد محیطی شاد و با طراوت، دارای جنبه های اقتصادی و تجاری نیز بوده و کاشت درخت در این موضوع می تواند موجب تحرک چرخه های اقتصادی کشور شود علاوه بر این، جنگل ها و فضاهای سبز به عنوان پناهگاه حیات وحش، مخازن گیاهان دارویی که موجب حفظ آب و خاک، تلطیف و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از گرد و غبار مطرح می باشند، جایگاه بسزایی دارند.

فرهنگ درخت کاری و اهتمام به نگهداری از آن از الزامات حیاتی جوامع بشری بوده و در این راستا یکی از اقشار بسیار تاثیرگذار که با استفاده از ابزار تبلیغ در این مسیر گام های موثری برداشته و نسبت به نهادینه سازی این سنت حسنه فعالیت های شایان توجهی داشته اند، روحانیت است و تجربه های مستند نشانگر این ادعا است که با استفاده از نفوذ معنوی فوق العاده ای که دارند در این اقدام راه گشا و پیشگام بوده اند.

امروزه با توجه به گسترش جوامع شهری و آلوده گی هوا به وسیله آلاینده های صنعتی، نمی توان انتظار داشت با اختصاص یک روز یا هفته مشخص در سال، هوای پاک، محیط زیست طبیعی و سرسبز را به ارمغان آورد و لزوم پیگیری این سنت حسنه در تمام ایام سال از سوی عوامل اجرائی و آحاد مردم کاملاً محسوس و حیاتی می باشد.

اینجانب با تبریک ایام هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری که با شعار " نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" می باشد از عموم مردم ولایتمدار استان دعوت می کنم تا در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

46

کد خبر 1360593

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی هفته منابع طبیعی درخت کاری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

همزمان با هفته زمین پاک جمع آوری زباله‌های حاشیه روستای رهنه از توابع شهر تایباد استان خراسان رضوی به همت دانش آموزان، مدیر و دبیران مدرسه شهید مولایی و با حضور دیگر مسئولان انجام شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی