Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،فرامرز رستگاری مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور ساماندهی تولید محصولات اساسی از جمله گوجه فرنگی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ به میزان ۱۲ هزار هکتار با پیش بینی تولید ۴۳۰ هزارتن تولید زمستانه و بهاره برنامه ریزی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: درجهت حمایت از تولید کنندگان، بذر موردنیاز کشاورزان برابر سرانه تخصیص دولت از ارقام هیبرید سانسید، ۸۳۲۰ متین، ایدن، فرگوسن، برنتا، باسیمو، زمان، بریویو با قیمت دولتی تامین و در بین کشاورزان توزیع شد.

رستگاری بیان داشت: برابر تلاش و مشارکت کشاورزان در جهت افزایش عملکرد و تولید محصول سالم گام‌های موثری نظیر پوشش بیش از ۸۰ درصدمزارع به آبیاری تحت فشار و مالچ پلاستیکی کف پوش، تاکید بر تغذیه مناسب با استفاده از کود‌های الی و حیوانی، تغذیه تکمیلی با استفاده از ریز مغذی‌ها و کود‌های ماکروی محلول به صورت کود آبیاری و توسعه کشت به روش نشایی در منطقه صورت گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: به منظور توسعه فعالیت‌های بازرگانی و تلاش در جهت بهبود کیفی محصول، سایت‌های الگویی تولید و معرفی محصول سالم با گواهی بهداشتی در منطقه اجرا و با حفظ اولویت در دستور کار قرار گرفته که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی برای اخذ گواهی بهداشتی اقدام کنند.

او ضمن توصیه به کشاورزان افزود: برای افزایش و تداوم کیفیت محصول گوجه فرنگی و کاهش باقیمانده نیترات، نسبت به مصرف کود‌های ازته به ویژه اوره نهایت دقت را بعمل آورند به نحوی که پس از رنگ آوری محصول و چین اول از مصرف هرگونه کود ازته خودداری شود.

رستگاری بیان داشت: برابر ارزیابی‌های انجام شده وضعیت رشد و تولید مزارع بسیار مطلوب می‌باشد و به دلیل شرایط مطلوب دمایی و رعایت عملیات به زراعی، افزایش عملکرد و تولید نسبت به سال گذشته قابل پیش بینی است.

او با اشاره به آغاز عملیات برداشت گوجه در منطقه گفت: برابر گزارشات واصله عملیات برداشت از مزارع شهرستان منوجان آغاز و برابر تقویم زراعی کشت و تولید، فرایند برداشت و عرضه محصول در جنوب کرمان به ترتیب از شهرستان منوجان شروع و پس از آن در شهرستان‌های قلعه گنج، کهنوج، رودبار جنوب، عنبرآباد، فاریاب و جیرفت تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: از سطوح کاشت شده پیش بینی می‌شود بیش از ۴۴۰ هزارتن محصول گوجه فرنگی در جنوب کرمان تولید و به بازار‌های هدف داخلی و خارجی عرضه شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی گوجه فرنگی جهاد کشاورزی گوجه فرنگی جنوب کرمان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ اکبر یاوری اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه میوه‌های نوبرانه به تولید انبوه می رسد و قیمت آنها کاهشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن هندوانه به تهران وارد می شود و قیمت آن نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده فروشی کیلویی ۳تا ۱۴هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همچنین قیمت ملون در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده کیلویی ۸تا ۱۳هزارتومان، جانا ۱۰تا ۱۵ هزار تومان و طالبی نیز از ۱۰تا ۱۵هزارتومان است.

وی اضافه کرد: قیمت عمده فروشی گوجه سبز نیز کیلویی ۱۰۰تا ۳۵۰هزار تومان و توت فرنگی ۸۰تا ۱۲۰هزار تومان است.

کد خبر 849015 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم قیمت - تنظیم بازار میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند