Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار صومعه سرا گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و ضرورت تامین سلامت جسمی مردم هم اکنون همه اماکن آموزشی، معنوی، ورزشی، تفریحی، قهوه خانه ها و قلیان سراهای شهرستان تعطیل است.

سیدجلال سیدمحمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان صومعه سرا وضعیت قرمز اعلام شده است، اظهار کرد: این شرایط به علت فراگیر بودن ویروس کرونا که در این روزها به اوج خود رسیده برای شهروندان صومعه‌سرایی در نظر گرفته شده تا حتی‌الامکان از منازل خود خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم حفظ سلامتی و بهداشت فردی مردم، افزود: در راستای مهار بیماری کرونا ضروری است تا شهروندان صومعه سرایی آموزش و دستورالعمل های وزارت بهداشت را رعایت و از خروج غیرضروری از منزل بپرهیزند.

بسیج همگانی با هدف مقابله با کرونا در صومعه سرا

فرماندار صومعه سرا با اعلام اینکه از نخستین ساعات شیوع ویروس کرونا در کشور استان گیلان و شهرستان صومعه سرا همه امکانات را برای مقابله با آن به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: مهم ترین اقدام در راستای مبارزه با شیوع این ویروس طرح اکیپ پزشکی ویزیت در منزل در سطح شهرستان بود که تاکنون بیش از ۱۵۰ خانوار در قالب این طرح ویزیت شدند.

سیدمحمدی اضافه کرد: طرح مذکور با هدف کاهش ازدحام بیماران و مخاطرات آنان در مطب های پزشکی از سوی چند پزشک نیکوکار در شهرستان صومعه سرا در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا طرح ضد عفونی اماکن عمومی از آغازین روزهای شیوع این بیماری در شهرستان اجرا شده، گفت: این طرح تاکنون در پنج مرحله از سوی اکیپ های سپاه قدس استان گیلان و شهرداری صومعه سرا به اجرا درآمده است.

فرماندار صومعه سرا عنوان کرد: در قالب این طرح مطب های پزشکی، ایستگاه‌های تاکسی، تاکسی‌ها، نانوایی‌ها، دستگاه‌های عابربانک، ورودی و داخل بانک‌ها، ادارات و سازمان های پر رفت و آمد، خیابان ها، کوچه ها و معابر عمومی پر رفت و آمد که محل تجمع مردم است ضد عفونی شدند و تا پایان فروکش کردن این بیماری به صورت مستمر تداوم دارد.

پلمب ۱۴ واحد قهوه خانه و قلیان سرا در صومعه سرا

سیدمحمدی با بیان اینکه در راستای اقدامات پیشگیرانه و ضرورت تامین سلامت جسمی مردم هم اکنون همه اماکن آموزشی، معنوی، ورزشی، تفریحی، قهوه خانه ها و قلیان سراهای شهرستان تعطیل است، متذکر شد: سازمان ها و نهادهای نظارتی موظفند تا با سرکشی مداوم و نظارت بر چگونگی اجرای این دستورالعمل، برای انجام کارهای پیشگیرانه شیوع بیماری کرونا حساسیت لازم را خرج دهند.

وی از تداوم نظارت بازرسان دادستان، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت تا اطلاع ثانوی بر فعالیت اماکن خبر داد و افزود: در راستای اجرای این مصوبه تاکنون ۱۴ واحد قهوه خانه و قلیان سرا در شهرستان صومعه سرا پلمب شده، زیرا این واحدها بدون توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا فعالیت می کردند.

این مقام مسئول همچنین از محدود کردن ساعات کار اصناف شهرستان صومعه سرا در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل ستاد مقابله با این ویروس، ساعات کار صنوف از ۱۳ اسفندماه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ صبح و ۱۶ الی ۱۹ عصر خواهد بود. این دستورالعمل شامل نانوایی ها، اماکن عرضه میوه و تره بار، مرغ و ماهی و خواروبارفروشی و لبنیات، داروخانه ها و تجهیزات پزشکی نیست.

وی با اعلام اینکه در راستای رعایت بهداشت عمومی در نانوایی ها عملیات خرید، تحویل نان و دریافت پول باید از سوی عوامل نانوایی اجرا شود، گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با بانک های شهرستان صومعه سرا، همه نانوایی ها باید به دستگاه پوز(کارتخوان) مجهز شوند که در اسرع وقت باید اقدام شود.

تعطیلی همه بازارهای محلی شهرستان صومعه سرا

فرماندار صومعه سرا از تعطیلی همه بازارهای محلی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این اقدام به منظور پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفته و ضد عفونی اماکن عمومی از ۱۰ اسفندماه تا اطلاع ثانوی انجام می شود. این تعطیلی شامل یکشنبه بازار صومعه سرا، دوشنبه بازار ضیابر و گوراب زرمیخ، چهارشنبه بازار اباتر و پنجشنبه بازار طاهرگوراب و تولم شهر خواهد شد.

سیدمحمدی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در صومعه سرا عده ای سودجو با سوءاستفاده از فضای به وجود آمده با سلامتی مردم بازی کردند، گفت: در راستای مقابله با این افراد سودجو تاکنون بیش از ۷۰۰۰ هزار ماسک و دستکش احتکار شده از داروخانه های این شهرستان کشف و ضبط شده که برای سه داروخانه متخلف پرونده تشکیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه تامین سلامتی و فراهم کردن آرامش روحی و روانی مردم به عنوان خط قرمز سرلوحه برنامه های دولت است، تاکید کرد: در راستای مقابله با افراد سودجو و محتکر و احقاق حقوق جامعه تا آخرین لحظه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد و به مردم اطمینان می دهیم که با هرگونه سوءاستفاده به شدت برخورد قانونی می کنیم.

سیدمحمدی همچنین با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ نوع دوستی و استفاده از ظرفیت های مردم نیکوکار در شرایط کنونی دستان همه افراد خیر را به گرمی می فشاریم، گفت: طی روزهای گذشته شخصی نیکوکار یک کامیون مواد شوینده و ضد عفونی کننده را به شهرستان اهدا کرد که این اقلام در بین ادارات پر رفت و آمد مانند آموزش و پرورش و دادگستری و بیمارستان توزیع شد.

فرماندار صومعه سرا اظهار کرد: مقابله با بیماری کرونا همت و همکاری بیشتر مردم را می طلبد، زیرا مراقبت و آموزش عمومی برای کنترل این بیماری یک ضرورت جدی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس فرماندار صومعه شهرستان صومعه بیماری کرونا ویروس کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین یادواره ۵۲ شهید کارگر شهرستان دامغان ظهر سه شنبه با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همچنین فعالان کارگری، کارگران و کارآفرینان و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت فولاد دامغان برگزار شد.

امام جمعه دامغان در این مراسم معنوی ضمن بیان اینکه هرچه که امروز کشور ما دارد ودر آینده خواهد دات به برکت خون شهدا است، گفت: خون پاک شهدا جریان ساز است و امروز برگزاری این دست یاواره ها به این جریان سازی کمک می کند.

حجت الاسلام حسن رستمیان به جبهه کارو تولیدبه مثابه خط مقدم جهاد اقتصادی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: کارگران به عنوان مجاهدان عرصه تولید نقش بسزایی در رونق وپیشرفت تولیدکشور دارند

وی افزود: به این دلیل دشمنان نمی‌توانند دربخش نظامی با ایرا ن مقابله کنند مقوله فرهنگ دینی را هدف قرار گرفتند که ما باید با سرمایه گذاری در بخش فرهنگی واجرای برنامه های معنوی وفرهنگی اهداف دشمنان را خنثی کنیم.

اجرای برنامه فرهنگی هنری وقرایت سرود گروه سراج، وبیان خاطرات آقای عالمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه ها بود درپایان از پنج خانواده شهید کارگر به نمایندگی از دیگر خانواده شهدای کارگر شهرستان دامغان تقدیر شد.

کد خبر 6093342

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی