Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، به‌زودی زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مجازی با رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها با تأکید بر اینکه در این ایام هدف اصلی ما رصد لحظه‌ای و اعمال مدیریت صحیح است، اظهار کرد: به موازات فرصت‌هایی که صدا و سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و آموزش‌های مجازی نیز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش‌های منزل محور، استفاده از بستر موبایل و نرم‌افزارهای موبایلی و پایگاه آموزش مجازی از دیگر ظرفیت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، تصریح کرد: در شرایط حاضر معلمان، فراگیران و خانواده‌ها آمادگی بیشتری برای آموزش‌های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

حسینی با تأکید بر پایش و ارزیابی مدارس گفت: وضعیت سلامت، بهداشت، پیشگیری و وضعیت آموزشی مدارس و دانش‌آموزان باید مدام رصد و پایش شود و استان‌ها روزانه گزارشی از وضعیت مدارس به ستاد ارائه دهند.

وی در ادامه با تشریح اهداف ستاد مدیریت بحران و آموزش مجازی اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، پرورشی و توانبخشی مبتنی بر عدالت محوری، جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و مشاوره به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی در شرایط خاص، تقویت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان از طریق استمرار فرآیند آموزش، جلب مشارکت بیشتر اولیای دانش‌آموزان از طریق بستر آموزش الکترونیکی و آموزش‌های منزل محور و خانواده بنیان را از اهدف ستاد بحران و آموزش‌های مجازی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی، جلوگیری از گسترش کرونا و آموزش‌های جایگزین برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را دو هدف اصلی کار در این ایام دانست و ادامه داد: ویروس کرونا با تمام سختی‌هایی که برای جامعه ایجاد کرده است اما موجب گسترش بهداشت و سلامت، جلوگیری از تجمعات، ایجاد شبکه‌های  شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، سومین بخش مدیریت بحران و آموزش مجازی را مشارکت محوری دانست و افزود: طرح‌های مشارکت از مدرسه تا ستاد، پارلمان مجازی معلمان، مجمع مشورتی اولیا، طرح جام و مجلس مجازی دانش‌آموزان نیز می‌تواند به گسترش آموزش‌های مجازی کمک کنند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی زبان اشاره سید جواد حسینی دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش استثنایی آموزش های مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد