Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@03:33:43 GMT

تصمیم ناگهانی بورس درباره کاهش دامنه نوسان سهام

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۸۹۱۰

به گزارش صدای ایران‌ در نامه شرکت فرابورس ایران آمده است: به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، مقرر شد دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس روز شنبه، ۱۷ اسفند ماه امسال به دو درصد کاهش یابد. تابلو قرمز بازار پایه فرابورس ایران کماکان دارای دامنه نوسان یک درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات دامنه نوسان در مقاطع زمانی سه ماهه از مان اجرا قابل بازنگری است.

 به گزارش خبرنگار صدای ایران  این تغییر در حالیست  که ماده ۲۳ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات مقرر کرده تغییراتی مانند تغییر دامنه نوسان یا حجم مبنا و ... باید از سه روز کاری قبل به اطلاع عموم برسد.

در همین ارتباط علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس تهران در گفت و گویی دلایل کاهش حجم مبنا به دو درصد را به طور کامل توضیح داد.
وی با تاکید بر اینکه رشد پرشتاب و گاها هیجانی شاخص بورس و قیمت سهام کم کم به سمت خرید و فروش های بدون تحلیل و هیجانی حرکت می کرد، گفت: این روند بازار را از منطق دور کرده بود و از طرفی بازدهی های چشمگیر در کوتاه مدت را به دنبال داشت.
وی با تاکید بر اینکه شاهد بازدهی های قابل توجه بازار سهام در دوره های کوتاه به خصوص یک ماهه اخیر بودیم، عنوان کرد: شاید مسئولان نتوانند همه موارد را به طور کامل و شفاف توضیح بدهند اما بازدهی بالای بورس باعث شده بود تا سازمان امور مالیاتی اصرار به دریافت مالیات از سرمایه گذراران این بازار داشته باشد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف تصمیم های اخیر سازمان بورس برای کاهش سرعت رشد بازار سهام، برای تداوم معافیت های مالیاتی سرمایه گذاران این بازار است.
مدیرعامل شرکت بورس تاکید کرد: سرمایه گذاران باید به مسئولان اعتماد کنند و بدانند ما همیشه در تلاش هستیم تا از حقوق آن ها صیانت کنیم. مطمئن باشید این تصمیم به طور قطع به نفع سرمایه گذاران است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بورس فرابورس سرمایه گذاران دامنه نوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟