Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: «هسته فناور لارودرمانی این مرکز برای نخستین‌بار لارو استریل برای درمان زخم‌های مزمن مانند زخم بستر و زخم پای دیابتی تولید کرده است.»

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، حسین عقابی؛ مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از سال 88 با مجوزی که از پارک علم و فناوری استان همدان گرفت به‌صورت اقماری فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون دارای دو شرکت دانش‌بنیان و دو هسته فنار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با ایجاد گلخانه کشت‌بافت، بزرگ‌ترین فروشگاه رفاه غرب کشور و دریافت مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری مبل و منبت در چند سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری داشته که ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان تولید بازی‌های رایانه‌ای، تولید لارو استریل، تولید پکیج‌های هوشمند کارگاه‌های برق و تولید وسایل توان‌بخشی بر اساس رباتیک و مکاترونیک نام برد.

خبرنگار خبرگزاری آنا به همین مناسبت با محمد میرزایی‌پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفتگو کرده است که در ادامه خواهیم خواند.

آنا: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرد؟

میرزایی‌پور: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از سال 88 با مجوزی که از پارک علم و فناوری استان گرفت به‌صورت اقماری در این واحد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما بعد از مدتی جدا و مستقل شد و از سال 95 مجوز دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را گرفت.

آنا: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان دارد؟

میرزایی‌پور: دو شرکت دانش‌بنیان داریم که هر دو، واحد فناور محسوب می‌شوند. یکی در زمینه کشت‌بافت و زیست‌فناوری فعالیت می‌کند و دیگری در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای و اپلیکیشن مبتنی بر تلفن همراه کار می‌کند؛ هر دو هم دانش‌بنیان عملیاتی هستند.

دو هسته فناور داریم. یک هسته فناور برای لارودرمانی است که  برای نخستین‌بار لارو استریل برای درمان زخم‌های مزمن مانند زخم بستر و زخم پای دیابتی تولید کرده‌ایم. از سال گذشته تاکنون بالای 100 نفر در مراکز درمانی استان همدان که مجوز دارند، از این لارو استفاده کرده و هیچ شکایتی نداشته و همه بهبود پیدا کرده‌اند.

دومین هسته فناور این مرکز در زمینه تولید پکیج‌های هوشمند کارگاه‌های برق و موضوع خانه‌های هوشمند فعالیت دارد و در تولید وسایل توان‌بخشی بر اساس رباتیک و مکاترونیک هم کار می‌کند.

آنا: محصول یا دستاورد برجسته علمی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر چیست؟

میرزایی‌پور: گلخانه کشت‌بافت شرکت زیست‌فناوری صدرا مستقر در مرکز رشد واحد ملایر فعال بوده و به‌صورت هیدروپونیک کار می‌کند و از یک سلول می‌توانیم یک گیاه کامل ایجاد کنیم، از یک برگ می‌توانیم چندین هزار گل بنفشه آفریقایی تولید کنیم.

اخیراً با سازمان مرکزی تعاملات خوبی داشتیم و توانستیم مبلغی را به‌عنوان کمک از صندوق پژوهش و فناوری اخذ کنیم. محصول کشت‌بافت دیگر در شرف بستن قرارداد و تجاری‌سازی بوده و در حقیقت از مرحله رشد گذشته وارد پسارشد و تجاری‌سازی شده است.

طرح تولید لارو استریل‌ سال گذشته در سفری که دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان همدان داشت، رونمایی شد. لارو استریل‌ هم تقریباً در حال تجاری‌سازی است؛ چراکه یک سال و نیم است به‌عنوان ماده اولیه پانسمان‌های لارودرمانی استفاده می‌شود و  مشکلی نداشته است.

برنامه‌ریزی برای تولید شیره ارگانیک انگور

به دلیل اینکه ملایر شهر انگور است و باید حتماً بر اساس آمایشی که در موضوعات وجود دارد، به این سمت حرکت کنیم در حال استقرار هسته فناوری هستیم که در زمینه تولید شیره ارگانیک انگور فعالیت کند. هسته فناور دیگری که قرار است مستقر کنیم در زمینه تولید زالوی استریل بوده چون زالوهایی که الان در کشور وجود دارد هیچ‌کدام استریل نیستند و گواهینامه ندارند به همین دلیل زالوی زنده استریل را تولید و تجاری‌سازی می‌کنیم.

بالای 10 تا 15 محصول  دیگر در هسته‌های فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در زمینه مکاترونیک و تولید لوازم توانبخشی، پکیج‌های هوشمند و خانه هوشمند بوده که در شرف تجاری‌سازی هستند.

ایجاد بزرگ‌ترین فروشگاه غرب کشور در مرکز رشد واحد ملایر

امسال بزرگ‌ترین فروشگاه رفاه غرب کشور را با حمایت دانشگاه و همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در یکی از سوله‌هایی که در شهر داشتیم، ایجاد کردیم. این فروشگاه با 5 هزار متر مربع از لحاظ وسعت پنجمین فروشگاه رفاه کشور محسوب می‌شود که واقعاً نقطه قوتی در درآمد غیرشهریه‌ای است.

ایجاد این فروشگاه در راستای اقتصاد دانش‌بنیان بود که محقق شد و حدود  هشت ماه است که به‌صورت عملیاتی کار می‌کند و مردم هم از آن خیلی راضی هستند و در بازدیدهایی که از سوی سازمان مرکزی داشتیم، مسئولان واقعاً شگفت‌زده شده بودند و می‌گفتند که حداقل در ملایر انتظار یک‌چنین فروشگاهی نداشتیم! البته باید خیلی بیشتر از اینها رشد کنیم، استحقاق دانشگاه آزاد اسلامی خیلی بالاتر از این حرف‌هاست و ما هم در حد بضاعت تلاش می‌کنیم.

آنا: برنامه‌ها و اهداف پیش روی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر چیست؟

میرزایی‌پور: بر اساس اینکه ملایر شهر جهانی مبل و منبت شد، از مهر‌ امسال مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری مبل و منبت را از سازمان مرکزی گرفتیم. این سرای نوآوری‌ تقریباً تکمیل شده و بازرسان جهانی آمدند و بازدید کردند و با کمک گروه علمی صنایع چوب این واحد دانشگاهی سرای نوآوری مبل و منبت جزء نخستین سراهایی است که آماده شده و طراحی داخلی‌ آن هم بر اساس موضوع انجام می‌دهیم.

در برنامه‌ای به نام «سرزمین من» از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هم تصویربرداری شده بود و سرای نوآوری مبل و منبت را در شبکه سه نمایش دادند. همایش بررسی چالش‌های صنعت مبل و منبت آذر 98 برگزار شد که بر اساس تقویم سازمان مرکزی برگزار کردیم و در برنامه «سرزمین من» آن را هم پخش کردند.

آنا: در مورد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر مطلبی ناگفته هست بفرمایید.

میرزایی‌پور: نقطه قوت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هستند به دلیل اینکه بسیار همسو با مرکز رشد عمل می‌کنند. شاید در واحدهای دیگر این‌طور نباشد و مراکز رشد را خیلی تحویل نگیرند؛ اما واقعاً حمایت می‌شویم.

تقریباً هیچ محدودیتی از طرف رئیس و هیئت رئیسه نداریم. تا الان هر مشکلی که داشتیم به خوبی حل و راه را برای ما باز کرده‌اند. این نکته بسیار مهی است؛ چراکه باعث شد ما فراغ بال داشته و بتوانیم در مرکز رشد فعالیت کنیم.

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هر هفته دو جلسه دوساعته با محمدعظیم خدایاری رئیس واحد درباره مرکز رشد داریم و تقریباً می‌شود گفت ما را آتش به اختیار گذاشته‌اند و با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم، همه دغدغه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر درباره این است فعالیت‌های مرکز رشد به سمت کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای برود.

انتهای پیام/4062/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر زخم بستر زخم های مزمن سرای نوآوری مبل و منبت زمینه تولید مرکز رشد واحد سازمان مرکزی میرزایی پور مرکز رشد دانش بنیان تجاری سازی هسته فناور کشت بافت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد