Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله اردوغان به آمریکا، روسیه و ایران، ارسال چهارمین محموله کمک‌های چین به تهران برای مقابله با کرونا، افزایش گمانه زنی ها در مورد ابتلای ولیعهد ابوظبی به کرونا و آمادگی آمریکا برای استقرار پاتریوت در عین الاسد از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح ۶ بندی حیدر العبادی برای عبور عراق از بحران تشکیل کابینه نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر عراق طرح ۶ بندی برای عبور از بحران تشکیل کابینه در این کشور ارائه داد که شامل موارد زیر است؛

۱- جناب رئیس جمهور ظرف ۱۵ روز شخصیتی مستقل و لایق و قوی برای نخست وزیری مکلف می‌کند.

۲- تشکیل کابینه کوچک برای اداره مرحله انتقالی که عمر آن از تاریخ شروع فعالیتش از یکسال فراتر نرود.

۳- ماموریت اصلی آن برگزاری انتخابات زودهنگام شفاف با مشارکت یونامی و در تاریخی که از ۲۰۲۰/۱۲/۳۱ فراتر نرود و نیز، کنترل اوضاع امنیتی، انحصار سلاح در دست دولت و معرفی عاملان حمله به تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی به چنگال عدالت باشد.

۴- ملزم کردن نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت به دور از سهمیه بندی حزبی با حفظ تنوع ملی.

۵- مشارکت شخصیت‌های حرفه ای و فعالان در دولت و انتخاب مشاور برای نخست وزیر در امور خواسته‌های مردمی به منظور تضمین مشارکت مردمی در اداره مرحله انتقالی.

۶- تشکیل کمیته‌های سه جانبه از دولت و یونامی و تظاهرات کنندگان که ماموریت‌های آن شامل؛ نظارت بر اجرای انتخابات، کمیته تحقیق درباره قتل تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی و بازگردانیدن امنیت به استان‌های عراق باشد.

حمله اردوغان به آمریکا، روسیه و ایران

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جلسه هفتگی خود در پارلمان با اشاره به اظهارات کمال کلیچدار اوغلو و انتقاد وی از عملیات ارتش ترکیه در ادلب سوریه گفت: جای کلیچدار اوغلو در کنار اسد است.

وی افزود: از آنهایی که از ما می‌پرسند در سوریه چه کار دارید، این سوال را می‌پرسیم که آمریکا، ایران، روسیه و کشورهایی اروپایی در آنجا چه کار دارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه: از آنهایی که از ما می‌پرسند در سوریه چه کار دارید، این سوال را می‌پرسیم که آمریکا، ایران، روسیه و کشورهایی اروپایی در آنجا چه کار دارند.

اردوغان اظهار دشت: از یونان و اتحادیه اروپا می خواهیم که به پناهجویان احترام بگذارند. با عملیات‌های اخیرمان به همه ثابت کردیم که ترکیه خواهان جنگ نیست.

ارسال چهارمین محموله کمک‌های چین به تهران برای مقابله با کرونا

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در صفحه توئیترش از ارسال چهارمین محموله کمک‌های چین در پی شیوع کرونا در ایران خبر داد و نوشت: «در ادامه ارسال کمک‌های مردمی و دولتی چین امشب چهارمین محموله شامل کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و داروهای مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان از پکن عازم ایران خواهد شد.»

وی افزود: «ما راهی جز شکست کرونا نداریم و بر آن پیروز خواهیم شد.»

تاکنون سه محموله کمک از سوی چین به ایران ارسال شده و علاوه بر این یک تیم تخصصی از پزشکان چینی نیز برای همکاری با متخصصان ایرانی به ایران عزیمت کرده‌اند.

اولین محموله ارسالی شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا بود که روز جمعه با پرواز باری ماهان وارد ایران شد. دومین محموله کمک‌های چین شامل بیش از ۵۰ هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه‌های اکسیژن ساز بود که روز شنبه با پرواز باری ماهان از گوانگجو وارد تهران  شد. همراه با محموله دوم نیز پنج نفر از کارشناسان صلیب سرخ چین نیز به منظور همکاری و انتقال تجربیات موفق در مبارزه با کرونا به تهران آمدند.سومین محموله شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستان‌ها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی بود که با پرواز باری ماهان از طریق شانگهای به ایران ارسال شد. 

افزایش گمانه زنی ها در مورد ابتلای ولیعهد ابوظبی به کرونا

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی به ویروس کرونا مبتلا شده است.

«کارن آن کاری» کارشناس آمریکایی در امور کشورهای خلیج فارس مدعی شد که یک مستخدم فیلیپینی که در کاخ خاندان حاکم فعالیت داشته ناقل این ویروس به بن زاید بوده است. 

بر اساس این گزارش، بن زاید پس از ابتلا به کرونا به بیمارستان «کلیولاند» در ابوظبی منتقل شده و سپس در داخل کاخ خود قرنطینه شده است.

پس از آنکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در امارات به ۲۱ نفر رسید، این کشور تمامی موسسات آموزشی را برای ۴ هفته تعطیل اعلام کرد.

امارات یکی از اولین کشورهایی بود که ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده بود.

آمادگی آمریکا برای استقرار پاتریوت در عین الاسد

شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای آمریکا در پایگاه‌های عراق همکاری خود را با شرکت‌های داخلی و طرف‌های ارائه دهنده خدمات که عملیات‌های آماده سازی و تجهیزاتی را برای اردوگاه‌های آمریکایی انجام می‌دادند، لغو کردند. نیروهای آمریکایی همچنین بالن‌های نظارتی جدیدی را برافراشته‌اند.

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت نیز در آستانه ورود به عراق و به ویژه پایگاه عین الأسد است، در همین راستا، اقداماتی در داخل این پایگاه در حال انجام بوده که با استقرار این سامانه در عین الأسد در ارتباط است. آمریکایی‌ها همچنین آماده سازی پناهگاه‌ها در داخل این پایگاه را ازسرگرفته‌اند و این روند به شکلی در حال انجام است که نشان نمی‌دهد آنها به خروج از عراق فکر کرده و یا برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پهپادهای آمریکا بار دیگر پرواز بر فراز سفارت واشنگتن در بغداد و اطراف پایگاه‌های نظامی عراق را که نیروهای آمریکا نیز در آن حضور دارند، از سرگرفته‌اند و انتظار می‌رود که در دوره آتی اقدامات جدیدی مانند لغو حضور نیروهای آمریکا در پایگاه‌های "التاجی" در بغداد و "بلد" در صلاح الدین انجام شود تا بدین واسطه حضور اصلی آن تنها به پایگاه‌های عین الأسد در الانبار، "حریر" در اربیل، فرودگاه بغداد، کاخ‌های ریاست جمهوری در موصل و پایگاه "الحبانیه" در شرق رمادی محدود شود.

در همین حال، یک منبع مسئول در منطقه الخضراء بغداد گفت که واشنگتن به دولت عراق اطلاع داده است که نیروهای آمریکا در عراق تغییراتی را در مواضع، پناهگاه‌ها و حتی اردوگاه‌ها خود ایجاد کرده‌اند. همچنین تغییراتی در وظایف ویژه نیروها و حضور امنیتی صورت گرفته است.

طبق گفته این منبع، نیروهای ایالات متحده با موشک‌های پاتریوت که "به زودی" وارد عراق می‌شود، از خود حفاظت خواهند کرد. واشنگتن همچنین بغداد را در جریان تحولات صورت گرفته میدانی و استقرار نیروهایش در عراق قرار داده است.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران سیامند رحمان محمد مصدق روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دعای هفتم صحیفه سجادیه تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا ترکیه روسیه کروناویروس کرونا در ایران سیامند رحمان محمد مصدق روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دعای هفتم صحیفه سجادیه ارسال چهارمین محموله کمک های چین ولیعهد ابوظبی نیروهای آمریکا تشکیل کابینه باری ماهان چه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه