Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:25:26 GMT

تمامی صنوف کشور متاثر از کرونا آسیب دیده اند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۰۳۹۷

تمامی صنوف کشور متاثر از کرونا آسیب دیده اند

فقیهی با بیان اینکه تمامی صنوف کشور متاثر از کرونا آسیب دیده اند، گفت: بازار تمام صنوف کشور براثر التهابات و فضای ایجاد شده متاثر از کرونا ویروس، آسیب‌های جدی دیده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، هوشیار فقیهی شب گذشته (چهارشنبه 14 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت بازار پس از شیوع بیماری کرونا و مشکلات ایجاد شده در اصناف مختلف پرداخت و با بیان اینکه تمامی صنوف کشور متاثر از کرونا آسیب دیده اند، گفت: بازار تمام صنوف کشور براثر التهابات و فضای ایجاد شده متاثر از کرونا ویروس، آسیب‌های جدی دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اقتصادی اتاق اصناف با اشاره به اینکه بازار شب عید که پوشش دهنده خواب ۱۱ ماهه بسیاری از صنوف محسوب می‌شود هم از این قائله مستثنی نمانده است، گفت: طباخی ها، رستوران‌ها و تالار‌ها به عنوان خط مقدم صنوف مرتبط با مصرف کنندگان، آسیب‌های مستقیم و جدی دیده اند به گونه‌ای که بسیاری از این صنوف رو به ورشکستگی رفته اند.

 

وی در ادامه درباره سایر صنوفی که از وضعیت کنونی به علت شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، گفت: صنف پوشاک و شیرینی دیگر قربانی غیر مستقیم و پنهان متاثر از کرونا هستند.

 

فقیهی با اشاره به اینکه پوشاک ممکن است قابل نگهداری باشد و در ماه‌های آینده دوباره عرضه شود اما مواد خوراکی فاسد شدنی منقضی شده است، گفت: این دسته از مواد از دست می‌روند به این ترتیب می‌توان منتظر تعطیلی بسیاری از صنوف و تولیدی‌ها بود که به دنبال آن این ضرر‌ها آسیب و اثر جدی به فضای کسب و کار وارد می کند.

 

معاون اقتصادی اتاق اصناف درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جبران این خسارات گفت: در خصوص شرایط پیش آمده و تهدید‌های بر سر راه اقتصاد کشور، نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری نوشتیم و درخواست کردیم تا حد امکان نظام‌های پولی و بانکی و مالی به کمک اقتصاد کشور بیایند.

 

وی ادامه داد: معتقدیم نظام بیمه‌ای کشور باید پرونده در دست اجرا را معلق و به تعلیق بیندازند تا اشتغال حفظ شود و اقتصاد و اشتغال از تلاطم فعلی جان سالم بدر ببرد. همچنین در حوزه مالیاتی هم برای بنگاه‌های کوچک و آسیب پذیر درخواست تسهیلاتی کرده ایم و توافقات کلامی و شفاهی هم صورت پذیرفته است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا کرونا آسیب دیده اند متاثر از کرونا صنوف کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!