Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:39:22 GMT

مردم آذربایجان‌غربی مصرف آب را مدیریت کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۰۶۸۴

مردم آذربایجان‌غربی مصرف آب را مدیریت کنند

یوسف شمچی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره ‌به ‌شیوع بیماری کرونا در کشور و لزوم رعایت بهداشت فردی افزود: با توجه ‌به ‌شرایط موجود و دستورالعمل‌های مکرر وزارت بهداشت و دانشگاه‌ علوم پزشکی آذربایجان‌غربی مبنی بر حفظ بهداشت فردی، رعایت این‌ مهم نیازمند مصرف آب است و با توجه‌ به ‌اینکه‌ منابع آبی ما با محدودیت‌های جدی مواجه‌است، مردم باید در این خصوص صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: در حال حاضر از تمام تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های آب آذربایجان‌غربی با ظرفیت کامل بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان ‌کرد: مشترکان‌ آب استان‌ اولویت مصرف آب خود را برای رعایت بهداشت فردی اختصاص دهند و اختصاص آب به‌ خانه‌تکانی از جمله ‌شست‌وشوی فرش، خودرو، حیاط و پیاده‌روهای مقابل مغازه‌ها و منازل را در این‌ موقعیت حساس کشور به ‌کمترین ‌میزان ‌برسانند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده ‌پاسخگویی به‌ سوالات و ارائه‌ راهنمایی به ‌همشهریان‌ در راستای مصرف بهینه است.

به‌ گزارش ایرنا سرانه ‌مصرف آب در شهرهای آذربایجان‌غربی حدود ۱۹۰ لیتر در شبانه‌روز است که ‌این ‌رقم باید به‌ کمتر از ۱۵۰ لیتر به‌ عنوان ‌استاندارد جهانی برسد.

این رقم در روزهای پایانی سال به ویژه در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا به بیش از ۲۰۰ لیتر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب ویروس کرونا آذربایجان غربی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب آذربایجان غربی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده