Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:21:40 GMT

معلمان خراسان شمالی، فضای مجازی را سنگر آموزش کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۰۸۰۴

معلمان خراسان شمالی، فضای مجازی را سنگر آموزش کردند

شیوع کرونا ویروس، کشور را فرا گرفته که برای پیشگیری از آن مدارس تعطیل شد اما در این روزها معلمان سنگر آموزش را از مدرسه به خانه تغییر دادند و نگذاشتند دانش آموزان از درس عقب بمانند، هم اکنون فضای مجازی به کلاس درس برای این قشر تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ شیوع کرونا ویروس، کشور را فرا گرفته که برای پیشگیری از آن در این ایام مدارس تعطیل شد اما در این روزها معلمان سنگر آموزش خود را از مدرسه به خانه تغییر دادند و نگذاشتند دانش آموزان از درس عقب بمانند، هم اکنون فضای مجازی به کلاس درس برای این قشر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که پیش تر فضای مجازی برای دانش آموزان تهدید به حساب می آمد اما هم اکنون به فضایی برای تعلیم و تربیت تبدیل شده است و بستر آموزش توسط فرهنگیان خلاق، نوآور و مبتکر برای این قشر فراهم شده است.

 

دیگر همچون سال های گذشته که اگر مدارس تعطیل می شد، درس و آموزش نیز تعطیل می شد نیست بلکه هم اکنون معلمان دست به دست هم داده اند تا کلاس درس را به خانه ها ببرند و در این راستا نیز موفق بوده اند.

 

هم اکنون در این روزهای تعطیلی مدارس، شماری از معلمان به صورت خودجوش فایل های آموزشی تهیه کرده اند که شامل محتوای درسی می شود و برای دانش آموزان و خانواده ها ارسال می کنند تا آنان در این ایام از درس عقب نمانند.

 

بیشتر مدارس خراسان شمالی دارای کانال ها و گروه هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند که بعضا برای اطلاع رسانی و گذاشتن عکس ها و فیلم در ایام خاص و جشن ها محدود شده بود اما در این روزها به کلاس درس تبدیل شده است و معلمان علاوه بر گذاشتن فایل های آموزشی، تکلیف نیز به آنان ارایه می دهند و حتی از دانش آموزان خواسته می شود که تکلیف نوشته شده را نیز برای آنان ارسال کنند.

 

یکی از معلمان بجنوردی با بیان اینکه هم اکنون تلاش می کنیم تا فضای خانه  را به مدرسه تبدیل کنیم، افزود: با شیوع کرونا در کشور در بین خانواده ها ترس و وحشت ایجاد شد حتی قبل از تعطیلی رسمی، شماری از دانش آموزان در سر کلاس درس حضور نداشتند و حتی در برخی از کلاس ها با حدود 50 درصد دانش آموز کلاس تشکیل می شد.

 

«فرهاد محمدی» افزود: با شروع تعطیلی رسمی کلاس ها، معلمان نیز به تکاپو افتادند که دانش آموزانشان از درس عقب نمانند و علاوه بر آموزش در رسانه ملی خود محتوای آموزشی تهیه و در کانال ها و گروه ها منتشر می کنند تا به دست تمامی دانش آموزان استان برسد.

 

وی گفت: معلمان هم اکنون برای اینکه دانش آموزان علاوه بر اینکه در خانه بمانند تا به بیماری مبتلا نشوند تمام تلاش خود را به کار می برند تا آنان درس ها را نیز فراموش نکنند و با توجه به بسترهای فضای مجازی هم اکنون این امر انجام می شود.

 

یکی از والدین دانش آموزان نیز که حتی چند روزی فرزندش قبل از تعطیلی رسمی به مدرسه نرفته است، افزود: من هم اکنون بسیار خوشحال هستم که معلمان به فکر دانش آموزان هستند و برای این امر محتواهای درسی را در کانال و گروه مدرسه می گذارند و از اولیا نیز مشارکت می طلبند تا در این راه موفقیت حاصل شود.

 

«علی اصغر کریمی» افزود: با وجود اینکه قبل از این اتفاق در تحصیل فرزندم زیاد مشارکت نداشتم اما هم اکنون در این راه تلاش می کنم و به نوعی فعال شده ام و محتواهای درسی را از کانال ها و گروه های مختلف جستجو و در اختیار فرزند خودم و دوستانش قرار می دهم.

 

وی اظهار داشت: تنها با خانه ماندن و تعطیلی فضای های آموزشی و تمامی تجمع ها می توانیم با این بیماری مبارزه کنیم و در این راستا از تمامی معلمان و فرهنگیان می خواهم که به طور جدی به آموزش خود ادامه دهند تا فرزندانمان از تحصیل در این سال تحصیلی، عقب نمانند.

 

وی گفت: با وجود اینکه در سال تحصیلی جاری تعطیلی رسمی و حتی غیر رسمی زیاد داشته ایم اما دانش آموزان از درس عقب نیفتادند که البته به تلاش آنان و اولیایشان نیز بر می گردد.

 

رییس آموزش و پرورش خراسان شمالی هم ضمن تایید مشارکت معلمان در آموزش دانش آموزان توسط فضای مجازی گفت: خوشبختانه معلمان در این عرصه خوب وارد شده اند.

 

«عباس سعیدی» افزود: معلمان در زمان تعطیلی برای پیشگیری از کرونا دست به کار شده اند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محتوای درسی را ارایه می دهند که بسیار خوب عمل می کنند.

 

وی اظهار داشت: دانش آموزان نباید در این ایام از درس عقب بمانند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش از راه دور آموزش و پرورش فضای مجازی تبدیل شده خراسان شمالی تعطیلی رسمی دانش آموزان فضای مجازی درس عقب هم اکنون کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امام جمعه شهرستان پلدشت   در خطبه های این هفته با تبریک هفته معلم بر تمامی معلمان زحمتکش در جامعه گفت : امروز مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تزکیه . تعلیم و تربیت است .

حجت الاسلام طالبی  با بیان اینکه مهم ترین سرمایه یک کشور سرمایه انسانی  است اضافه کرد: قشر معلم وظیفه تربیتی و رشد نیروی انسانی را به عهده دارد و دانش آموزان و دانشجویان امروز آینده سازان کشور هستند و رشد و توسعه جامعه در گرو رشد و تربیت مناسب دانش آموزان است .

امام جمعه شهرستان پلدشت در ادامه با تقدیر از فرمانده انتظامی کل کشور در بحث اجرای طرح عفاف و حجاب با عنوان  طرح نور اظهار داشت : کارکنان انتظامی با غیرت ، وقار، متانت، اخلاق و قانونمندی پای کار آمده و انجام وظیفه می کنند و بایستی تمام نهادهای مرتبط در کنار نیروی انتظامی باشند تا این طرح با موفقیت در جامعه اسلامی  به خوبی اجراء شود .

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • طرح حامیم در یزد اجرا شد
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی