Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار ویروس کرونا، تدابیری از سوی اداره ها و سازمان های مختلف برای پیشگیری به انجام رسید که تعطیلی مجامع عمومی در صدر آنها قرار داشت و شامل باشگاه های ورزشی هم می شد.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

از همان روزهای نخستی که انتشار ویروس کرونا اعلام شد، اداره کل ورزش و جوانان فارس و به تبع آن شیراز، با اعلام بیانیه ای، لزوم تعطیل کردن باشگاه ها و رویدادهای ورزشی را ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از افراد اما چندان که باید و شاید این موضوع و حساسیت ماجرا را جدی نگرفته اند و باشگاه های خود را تعطیل نکرده اند.

 

باشگاه های ورزشی مختلفی در سطح شیراز فعالیت می کنند که علاقمندان به رشته های مختلف ساعاتی از روز خود را در آنها سپری می کنند. در این میان، شمار علاقمندان به رشته بدنسازی و پرورش اندام، تعداد زیادی را به خود اختصاص داده اند و در شیفت آقایان و بانوان، تعداد مراجعان فراوانی دارند. با ابلاغ تعطیلی باشگاه های ورزشی اما برخی از این باشگاه ها، با نادیده گرفتن حفظ سلامت عمومی، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند، فعالیتی که خبرنگار ما آن را پیگیری می کند که آیا منع قانونی ندارد و یا اینکه تعطیلی یا باز بودن باشگاه ها به عهده و اختیار صاحبان باشگاه گذاشته شده و یا ضرورت قانونی داشته است.  

الزام رعایت ابلاغ

در اولین مرحله از پیگیری، نظر مدیر کل ورزش و جوانان شیراز را جویا می شویم که مشخص می شود که ابلاغ تعطیلی باشگاه های ورزشی به عنوان یک ضرورت اعلام شده است و تمامی باشگاه ها در رشته های مختلف ملزم به رعایت و اجرای آن هستند. از چند باشگاه ورزشی که همچنان و علیرغم این دستورالعمل، درب باشگاه خود را نبسته و مشغول فعالیت هستند با این مقام مسئول سخن می گوییم که به سرعت پیگیر ماجرا می شود تا بازرسان با مراجعه به آنها، اقدامات قانونی لازم را به انجام برسانند:

مدیر ورزش و جوانان شیراز با تاکید بر لزوم تعطیل شدن تمامی باشگاه های ورزشی در رشته های مختلف، می گوید: با هر باشگاهی که با جان مردم و سلامت جامعه بازی کند، برخورد جدی می شود.

 

«غلامعلی طفیونی» ادامه می دهد: با توجه به آمار انتشار ویروس کرونا، مدت زمان تعطیلی باشگاه های ورزشی تا پایان سال نیز احتمال تمدید شدن دارد که باید مورد توجه و اجرا قرار بگیرد.

 

وی اضافه کرد: مردم می توانند با اعلام اسامی باشگاه های ورزشی متخلف که همچنان مشغول فعالیت هستند، اداره ورزش و جوانان شیراز را برای حفظ سلامت جامعه در شرایط حاضر همراهی کنند و مجوز این باشگاه ها پس از فروکش کردن این بیماری نیز، تمدید نخواهد شد و در حال حاضر نیز مورد جریمه نقدی قرار می گیرند.

تناسب سلامتی

از آنجا که با چند مورد باشگاه بدنسازی که همچنان فعالیت دارند، مواجه شده بودیم، از رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس، نیز موضوع را پیگیر می شویم که بر لزوم بسته بودن باشگاه ها، تاکید جدی می کند.

 

 

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس با تاکید بر صدور بخشنامه تعطیلی باشگاه های ورزشی سراسر استان از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس، عنوان می کند: تمامی باشگاه های استان باید این بخشنامه را رعایت کنند.

 

«محمد علی فرهنگ مهر» می افزاید: بازرسان به باشگاه های متخلف، سرکشی می کنند و گزارش آنها به کمیه تخلفات، ارجاع داده می شود و باشگاه هایی که به خاطر منافع شخصی با جان مردم بازی می کنند، پلمب خواهند شد.

 

تداوم ورزش با اصول بهداشتی

 

ورزش کردن ورزشکاران اما در شرایط کنونی در محیط های باز و تا حدی که آنها را خسته نکند به گفته «کاوه باشتی»،رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس، امکان پذیر است اما باید ورزشکاران رعایت نکات بهداشتی را در نظر داشته باشند. همچنین این مقام مسئول از ضد عفونی شدن باشگاه های ورزشی فارس، بعد از باز شدن مجدد خبر داده است.

 

حکایت امروز ما در مواجه شدن با سهل انگارانی که شیوع کرونا را جدی نمی گیرند، حکایت همان قایقی است که یک نفر محل نشستن خود را سوراخ می کند اما بقیه نیز با او غرق می شوند. اگر همه خود را مسئول ندانیم تا در پیشگیری از انشار ویروس همت کنیم، سلامت خودمان را نیز نشانه رفته ایم.

 

گزارش: مریم شمالیان

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا مجموعه ورزشی ورزش و جوانان فارس برخورد با متخلفان تعطیلی کرونا شیراز تعطیلی باشگاه های ورزشی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ میگردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902954

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب