Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: احتکار کنندگان مواد ضد عفونی کننده مفسد فی الارض هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان علی منصوری نژاد  در جلسه قرارگاه مبارزه با گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالای بهداشتی استان که در محل سالن جلسات پلیس امنیت عمومی در بندرعباس برگزار شد. عنوان کرد: وضعیت ما در ماسک‌های جراحی و لباس‌های ایزوله خوب است ولی در موضوع محلول‌های ضد عفونی کمی ضعیف هستیم و موضوعی دیگر اینکه بعضی از فروشندگان در حال عرضه ژل های غیر استاندارد هستند که خوشبختانه برخوردهای قانونی با آنان صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک مجموعه در میناب جهت تولید ژل ضد عفونی راه اندازی شده است و این تولید شاید بتواند جوابگوی بندر عباس باشد.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: ما در تلاش هستیم که مایحتاج استان را از استان‌های دیگر تأمین کنیم، در خصوص مواد شوینده و پاک کننده در استان مشکلی نداریم ولی در خصوص مواد ضد عفونی کننده دچار مشکل هستیم و باید همه با هم تلاش کنیم مکان‌هایی را که احتکار انجام می‌شود را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی پای کار هستند و طبق قانون کسانی که محصولات بهداشتی و پزشکی را در این شرایط احتکار کرده‌اند در حد مفسد فی الارض می‌باشند وحتی افرادی که در این موضوع شریک باشند همانگونه مجازات خواهند شد.

علی اصغر عبادی نیک رئیس پلیس امنیت عمومی استان در جلسه قرارگاه مبارزه با گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالای بهداشتی استان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ کشور درگیر ویروس کرونا شده‌اند و همه ارگان‌ها باید همکاری کنند تا این معضل احتکار جمع آوری شود، عنوان کرد: محتکران از گرانفروشان هم فرومایه‌تر هستند و به گفته رئیس قوه قضائیه در برخورد با احتکار کنندگان هیچ‌گونه اغماضی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌های ما دارای مدرک فروش اجناس لوازم پزشکی هستند، اظهار داشت: به دلیل اینکه در این استان آلودگی و آلایندگی نداریم ماسک به تعداد کم هم جوابگوی یکسال استان بوده و متأسفانه برای این بحران هیچ‌گونه برنامه ریزی از قبل انجام نشده است.

حسین خلیلی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در ادامه بیان داشت: همانطور که پزشکان و پرستاران مدافع سلامت هستند، نیروی انتظامی نیز مدافع امنیت شهروندان است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورو به تبع آن سو استفاده افراد معاند، فرصت طلب و سود جو با انتشار شایعات و اخبار مبنی بر کمبود اقلام بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و احتکار و گرانفروشی این گونه کالاها توسط افراد سود جو و از طرفی هجوم مردم به فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها در نهایت موجب کمبود و ناامنی روانی در جامعه می‌شوند.

محمد شهابی معاون بهداد استان در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: ما در استان هرمزگان در وضعیت زرد هستیم و هنوز وارد وضعیت قرمز نشده‌ایم.

وی افزود: حدود ۶۰ روز است که این بیماری از کشور چین شروع شده و متأسفانه عده‌ای سود جو در این شرایط بحرانی کشور اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند و نان خودشان را درخون مردم می‌زنند و می‌خورند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد ضد عفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد