Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:16:28 GMT

از رسیدگی به نیازهای فرهنگی نیازمندان غفلت نورزیم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۱۵۴۹

از رسیدگی به نیازهای فرهنگی نیازمندان غفلت نورزیم

امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم توجه همه‌جانبه در رسیدگی به مستضعفان و محرومان، گفت: رسیدگی به نیازمندان، وظیفه و تکلیف ماست اما از رسیدگی به نیازهای فرهنگی نیازمندان غفلت نورزیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد مقدس به‌فرمان بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: خدمت در این عرصه ازجمله توفیقات الهی است که نصیب شما شده است و باید سپاسگزار خداوند متعال باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه اردکان بابیان گوشه‌ای از سیره اهل‌بیت و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) درزمینهٔ انفاق و کمک به نیازمندان، اظهار داشت: گذشتن از دنیا و مادیات نزد خداوند ارزش فراوانی دارد ما هم اگر بتوانیم در زندگی خود از پول و مادیات بگذریم ازنظر جایگاه انسانی و معنوی ارتقا پیدا خواهیم کرد.

وی از خدمات کمیته امداد در رسیدگی به محرومان تشکر و قدردانی کرد و گفت: باید کارها را برای خدا و با اخلاص انجام داد چراکه ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان خدا بالاترین خصلت است و هرچه بندگان خدا نیازمندتر باشند و ایمان آن‌ها نیز قوی‌تر باشد نفع رساندن به آن‌ها اثر و پاداش بیشتری دارد.

شاکر بابیان اینکه نیازمندان یکی از اقشاری هستند که به گردن ما حق‌دارند، افزود: ما باید جوابگو باشیم و باید تلاش کنیم که در حد توان خود این حق را ادا کنیم باید در برابر نیازمندان احساس تکلیف و وظیفه داشته باشیم.

وی افزود: خدمت به خلق بخصوص نیازمندان و انفاق کردن و صدقه دادن به‌شرط داشتن اخلاص، انفاق از مال حلال و رسیدگی به محتاج نیازمند در عمر و روزی انسان و خانواده تأثیر داد و موجب دفع بلا و پاداش می‌شود و انسان با خدمت به مردم، مشمول دعای خیر دیگران می‌شود چراکه گره‌گشایی از کار مردم بزرگ‌ترین عبادت است.

امام‌جمعه اردکان در پایان با اشاره به لزوم توجه همه‌جانبه در رسیدگی به مستضعفان و محرومان، گفت: از رسیدگی به مسائل فرهنگی نیازمندان غفلت نورزیم.

گفتنی است که در ابتدای این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در راستای خدمات‌رسانی به نیازمندان و افراد تحت پوشش را ارائه کرد.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد اردکان انفاق کمک به نیازمندان صدقه خدمت به مردم مسائل فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است